Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Zaith said:

Jeg klarte å hoppe helt fint. Hvilken knapp kommer ann på binding. For min del var det høyre spak opp og klikk.

Merk at INGEN av custom controller bindings fungerer på G2. Alle som er merket G2 fungerer ikke.

Eneste måte å få fungerende bindings er å lage de selv. Enklest er å modifisere en av de for G2 og legge til alt som mangler binding manuelt. Se controller mappings in-game i Skyrim. Da blir det veldig enkelt å forstå hva du må binde til en knapp for å gjøre det du ønsker. Dessverre er det svært vanskelig å navigere til controller bindings in-game siden du ikke kan bla i menyene uten å mappe opp en knapp for dette først. Fellesnevner for alle de ulike custom bindings der ute er at ingen av de har klart å mappe opp denne funksjonaliteten. Mener å huske den ligger på en av stickene som push eller touch.

Det finnes også egne bindingmods der ute som du kan installere for G2 :)

Takk, jeg trodde jeg hadde trykket på alt, men tydeligvis ikke forover på sticken. Men hvordan funker bua? Hver gang jeg fyrer av en pil forsvinner pilene, og jeg må inn på inventory å få en ny, det går jo ikke ann, skjedde ikke i vanilla skyrim VR.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 hours ago, Gunfreak said:

Takk, jeg trodde jeg hadde trykket på alt, men tydeligvis ikke forover på sticken. Men hvordan funker bua? Hver gang jeg fyrer av en pil forsvinner pilene, og jeg må inn på inventory å få en ny, det går jo ikke ann, skjedde ikke i vanilla skyrim VR.

Kontrollene er virkelig et mareritt å sette seg inn i, uansett hvordan du binder det :D

Du må equippe bue i ene handa og piler i andre. Da ser du pilen "sveve" over handa di. Deretter beveger du bare handa med pil over til buen og trykker ned triggerknappen. Ihvertfall slik det fungerer for meg, at piler er equipet på samme måte som du ville gjøre med et skjold for eksempel. Også har du buen klar ved siden av i andre handa.

Jeg har type 20 mods da, så mulig det er annerledes for deg :)

Lenke til kommentar
1 hour ago, Zaith said:

Kontrollene er virkelig et mareritt å sette seg inn i, uansett hvordan du binder det :D

Du må equippe bue i ene handa og piler i andre. Da ser du pilen "sveve" over handa di. Deretter beveger du bare handa med pil over til buen og trykker ned triggerknappen. Ihvertfall slik det fungerer for meg, at piler er equipet på samme måte som du ville gjøre med et skjold for eksempel. Også har du buen klar ved siden av i andre handa.

Jeg har type 20 mods da, så mulig det er annerledes for deg :)

Problemet var at pilene ble uneqipped etter hvert skudd.  Tydeligvis noe "realistic archery " som kom standard.  Man skal i teorien kunne henne ny pil fra korga ved å ta hånda bak skulderen,  men det funka ikke, når jeg bare slo av moden, funket det som det skulle. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Gunfreak said:

Problemet var at pilene ble uneqipped etter hvert skudd.  Tydeligvis noe "realistic archery " som kom standard.  Man skal i teorien kunne henne ny pil fra korga ved å ta hånda bak skulderen,  men det funka ikke, når jeg bare slo av moden, funket det som det skulle. 

Følger det med masse modifikasjoner i Enderal? Jeg trodde det bare la til story, områder etc.

Lenke til kommentar
51 minutes ago, Gunfreak said:

Jeg fikk med en hel del, når jeg fulgte den oppskriften i videoen som @Enceladus linka til.

Ah okay. Ja jeg stusset på at man ser hendene, som vil si at VRIK er installert. Antok at eieren av videoen hadde installert dette utenom, men tydeligvis ikke da 😛

Lenke til kommentar

Utviklerne av Dreadhalls er ute med et nytt spill i Mars:

Quote

Cosmodread is a VR survival horror roguelike about escaping a dying spaceship filled with nightmares. Stranded in a hostile universe, you must explore, survive, and find your way back to the safety of Earth.

https://store.steampowered.com/app/1256060/Cosmodread/

 

Jeg liker roguelikes når jeg har en viss sjanse til å forsvare meg så blir også horror noe jeg kan tolere. Så grugleder meg til dette faktisk!

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir vel ikke så mange spill som kan benytte seg av 120hz på Quest 2 antar jeg, det vil jo kreve en del mer av spillet som vil gå på bekostning av det visuelle. Om en kobler den til PC og bruker 120hz der så blir det en annen sak, der ser jeg nytten.

Nå bruker jeg aldri 120hz selv da jeg alltid går for 144hz og der merker jeg stor forskjell i visse fartsfylte spill. I andre trege spill holder det med 90hz, Half Life Alyx spilte jeg i 90hz

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
8 hours ago, Gunfreak said:

Top 10 FPS å se frem til i 2021.

Var ikke så mye jeg fant interessant. 

Men er vist et ww2 FPS  jeg ikke viste om.

 

Ser mest frem til Guardians og Sniper Elite av disse.

Guardians håper jeg også blir et godt RTS itillegg til FPS. Gleder meg ganske mye til å sjekke det ut! Early access nå i februar visstnok. Jeg klør i fingrene etter noe skikkelig strategi til VR. Men tenker også at vi enda må vente litt på det virkelige gjennombruddet i den sjangeren, i mange tilfeller så tror jeg det må øyesporing eller BCI tech til før det blir virkelig bra både for god kontroll på user interface og unit selection etc. Akkurat nå er det litt for mye upresis knoting med kontrollere er inntrykket mitt.

 

Lenke til kommentar

DEMO?? Neitakk, dette er bare retur av de føste som ble sendt ut som hadde masse problemer... Hard pass. jeg skal ha den som er oppdatert, med bedre kabel og hardware! de 25 de selger er "komplett" verdiløse! Betaler ikke 90% av full pris på å gamble. halv pris så er det greit. men glem det greiene der. kjøper ikke hos komplett nå, de vil garantert prøve å bli kvitt disse, på lure måter..

 

 

Endret av hrflikk
Lenke til kommentar
hrflikk skrev (15 timer siden):

DEMO?? Neitakk, dette er bare retur av de føste som ble sendt ut som hadde masse problemer... Hard pass. jeg skal ha den som er oppdatert, med bedre kabel og hardware! de 25 de selger er "komplett" verdiløse! Betaler ikke 90% av full pris på å gamble. halv pris så er det greit. men glem det greiene der. kjøper ikke hos komplett nå, de vil garantert prøve å bli kvitt disse, på lure måter..

 

 

Her må du nesten dokumentere påstandene dine. "Masse problemer"?

1. Hvilke problemer?

2. Etter hvilken dato gikk de over til å produsere den oppdaterte modellen?

3. Etter hvilket serienummer finner man den oppdaterte modellen? 

For greia er - HP har tidligere vært åpne med sånt. Da de lanserte HP Reverb (nå kalt G1 av mange, selv om den ikke hadde den betegnelsen da, men kalles det nå for å skille den fra nye Reverb G2) våren/sommeren 2019 viste det seg raskt at det var mange problemer med headsettene folk mottok. Et problem var at panelene gikk i svart, et annet var veldig mye DSE (dirty screen effect) og at kabelen som var todelt skled for lett fra hverandre. Utpå sommeren 2019 stoppet de hele produksjonen av headsettene. De løste problemene, og fra midten av august produserte de ny oppdatert utgave hvor dette var løst - dog noe DSE kunne fortsatt ses mot blank bakgrunn, men det var kraftig forbedret fra lanseringsmodellene. Kabelen var også forbedret, også med en dings som holdt den fysisk sammen. Og skjermene blanket ikke ut. Man fikk vite at hvis man hadde bestilt etter en viss dato (husker ikke hvilken) så hadde man fått av de nye headsettene, og man kunne også sjekke med serienummeret om det var av de nye headsettene.

Så nå er jeg spent. Jeg forhåndsbestilte G2 veldig tidlig, og fikk fra første batch Komplett fikk inn. Så hvis det finnes en "bedre" G2 modell der ute, så vil jeg gjerne ha den. For min G2 er utrolig bra, og hvis det blir enda bedre så gud bedre...

Men - når det er sagt, 25 stk demo modeller er overraskende. Hvis, og da mener jeg virkelig Hvis, dette er returer pga problemer så er det foruroligende. Men jeg lever mye i VR forumene rundt om (utenom her) og har ikke inntrykk av hardware problemer. Jeg kan godt tenke meg plenty av brukerfeil, for høye forhåpninger, og/eller at folk har mottatt sin G2, men gått for Quest 2 i mellomtiden pga lang leveringstid på G2, og at Quest2 gir trådløs mulighet. Man trenger ganske heftig hardware for å kjøre G2 for å få fordelene den gir. Og jeg har lest i en del forum fra folk som som kjøper G2 som sitt aller første VR headsett - and welcome to the confusion i så fall. For det er litt kinkig å få alt up and running hvis man ikke er kjent med det. Og en del førstegangskjøpere har også blitt skuffa fordi de hadde forventa "mer" etter alt hypen. Men alt dette er spekulasjoner selvsagt, jeg aner ikke hvorfor Komplett sitter på 25 stk demo modeller av Reverb G2. 

Og, demoprisen er for høy uansett årsak til "demo". 

Endret av Dr.Peedee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 hours ago, hrflikk said:

DEMO?? Neitakk

Feil på mange samtlige områder her. Det er ikke kommet en eneste oppdatering. De som selges fra fabrikken nå er samme som ble solgt til lansering. De har vært veldig åpne på dette, og det er ikke laget noen form for endringer. Bestiller du en demo-vare får du nøyaktig den samme som om du bestiller en ny vare, minus at du ikke sparer noen penger. Du vil uansett få Komplett sin garanti, angrerett og service om noe skulle vise seg å være feil.

Er ingen gamble å kjøpe demo av dette headsettet. Største forskjellen er at disse kan du få tak i nå, mens ny må du vente på. 

Tror du meg ikke kan du se på MRTV sin video hvor han sammenlikner sweetspot på åtte (mener jeg å huske) forskjellige headsett. Han har til og med sin launch-enhet, OG kjøpte inn en helt ny enhet for å sammenlikne. Ingen forskjell på noen av de. Så enten kjøper du demo eller ikke, og får samme headset. Ikke hør på feilaktig info fra Reddit/facebook når det ikke er noe bevis for det.

Endret av Alak87
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå fått tak i alt som trengs for FrankenFOV mod, og jeg har litt blandede følelser for å være ærlig. Jeg synes ikke FOV i utgangspunktet i G2 er så mye å skryte av. Index = digg for du har justeringen av hvor nære linsene skal sitte. Her har du et nivå, og thats it. I tillegg er det laget så "inkluderende" som mulig så det skal passe for alle med briller osv. De burde inkludert en kortere versjon i pakka om de skulle laget dette litt mer gjennomført, men her er vi. Så da ble det FrankenFOV.

Økningen av FOV er digg. Man kommer mye tettere på, og får mer FOV både vertikalt og horisontalt. Jeg kommer såpass langt at jeg kan se sidene av skjermene om jeg strammer ekstra godt, men dette blir fort ukomfortabelt. I tillegg er hele oppsettet ganske ukomfortabelt også. Materialet på puta er sticky og blir fort svett og tett, og for å få minst mulig lys inn må jeg stramme ganske hardt. I tillegg bruker jeg briller til vanlig, og det er dårlig for økonomien at jeg slenger inn linser om jeg skal spille i noen få timer. Skal teste løsningene litt opp imot hverandre, men mulig jeg kun bruker FrankenFOV om jeg allerede har linser på meg og skal spille litt om kvelden. Den vanlige maska til HP er såpass komfortabel og enkel å slenge på at jeg heller litt mer mot denne. Heldigvis er det enkelt å bytte fra den ene til den andre takket være magneter og velcro. Så er ikke akkurat noe krise om jeg skal bytte fra briller til optimal FOV.

 

Lenke til kommentar
hrflikk skrev (På 18.2.2021 den 19.17):

DEMO?? Neitakk, dette er bare retur av de føste som ble sendt ut som hadde masse problemer... Hard pass. jeg skal ha den som er oppdatert, med bedre kabel og hardware! de 25 de selger er "komplett" verdiløse! Betaler ikke 90% av full pris på å gamble. halv pris så er det greit. men glem det greiene der. kjøper ikke hos komplett nå, de vil garantert prøve å bli kvitt disse, på lure måter..

 

 

Du er på bærtur :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...