Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

120hz til Quest 2 nå i Mars.

Quote

 

Update (March 1st, 2021): Oculus has confirmed that Quest 2 will get a 120Hz refresh rate update. The company added the feature to its developer roadmap, according to a tipster Ilja Z from Twitter, with an initial release expected this month. Oculus plans to first introduce it as an “experimental” feature which users will be able to op-into. If all goes well, the feature will eventually become enabled by default, allowing apps to run at 120Hz if desired by developers.

The original article which first highlighted the 120Hz tease, and some other Quest news from the VP of Facebook Reality Labs, continues below.

 

https://www.roadtovr.com/facebook-hints-oculus-quest-2-120hz-refresh-rate/

Tenker at det vil være gøy i et spill som dette:

https://www.oculus.com/experiences/quest/4220127154668056/?utm_source=rakuten&utm_medium=affiliate&utm_campaign=je6NUbpObpQ-6s5uJDUBST_1xS0q9UvFSA&MID=43993

 

Men det vil jo kreve en del mer da så kan jo bli problematisk med å holde en stabil framerate og kan gå utover bildekvalitet for å få til å kjøre stabilt.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 2/27/2021 at 10:26 PM, Gunfreak said:

Greier ikke helt bli gira, mest pga. "Tower defence " saken.

Angående dette så beskrev en av utvikleren følgende planer:

Quote

Yes, we are going to add more RTS elements to the game with future updates. That's going to be the focus of the third planet.

For example, we are adding a game mode where there are no waves, the AI has a base, and it just tries to expand through the map and destroy your base. We also want to add some buildings, the first one will be a "Forge" ( in Starcraft terms :) ) Where you can research upgrades for units and unlock new tech.

Inntil dette skjer så er ikke spillet særlig interessant. Så jeg holder et øye med utviklingen og gleder meg til mer fokus på RTS.

Lenke til kommentar

Må si at jeg liker veldig godt tanken på et RTS/FPS kombo spill i VR. Jeg tror det vil gi mye mer mening i VR enn det noensinne har gjort på skjerm. Men det gjenstår nå enda å se hvordan noe slikt skal designes og fungere i praksis. Den store utforingen med VR og RTS akkurat nå er å lage en intuitiv user interface hvor man raskt kan navigere og kontrollere enheter. Av eksempler jeg har prøvd til nå så så blir det mye knot bare med VR kontrollere som input. Uten teknologi som øyesporing eller brain computer interface så kan det bli vanskelig å få til å fungere godt tror jeg. Men mulig at det finnes gode veier rundt problemet. Det trengs mer eksperimentering her.

 

 

 

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Større oppdatering til Blade & Sorcery er ute.

https://steamcommunity.com/games/629730/announcements/detail/3060730254428292660

Begynner å se veldig polert ut fra da jeg spilte sist!

Har lyst å teste men frister lite når jeg ikke er trådløs 😩

Ellers så gleder jeg meg spesielt til update 11:

Quote
Update 11 (Target: Q3 2021)

- Dungeons (randomly generated levels)
- New AI features for dungeons (patrolling, field of view, noise detection...)
- Buying weapons and armors (shop)
- Skills tree
- Inventory and looting
- New weapons and armors (low and high tiers)

https://steamcommunity.com/app/629730/discussions/4/1743355067106410776/?snr=2_groupannouncements_detail_

Endret av Enceladus
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Av mangel på gode RTS spill til VR så gjorde jeg i desperasjon et google bildesøk og fant Armor Clash VR. Testet det litt men refundet ganske kjapt pga irriterende bugs og elendig user interface.

Men har nå kjøpt Armor Clash 2 :p som tilsynelatende er ment for skjerm men også har en VR DLC. Det ser litt mer lovende ut så jeg gir det et forsøk. Jeg er ikke videre optimistisk men vi får se.. oppdaterer posten her etter å ha testet det. Men tipper det blir en refund der også.

https://store.steampowered.com/app/630180/Armor_Clash_II__VR/

 

Edit:

For noe møkk! det var faktisk verre. REFUND!

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
1 hour ago, Enceladus said:

Av mangel på gode RTS spill til VR så gjorde jeg i desperasjon et google bildesøk og fant Armor Clash VR. Testet det litt men refundet ganske kjapt pga irriterende bugs og elendig user interface.

Men har nå kjøpt Armor Clash 2 :p som tilsynelatende er ment for skjerm men også har en VR DLC. Det ser litt mer lovende ut så jeg gir det et forsøk. Jeg er ikke videre optimistisk men vi får se.. oppdaterer posten her etter å ha testet det. Men tipper det blir en refund der også.

https://store.steampowered.com/app/630180/Armor_Clash_II__VR/

 

Edit:

For noe møkk! det var faktisk verre. REFUND!

Så synd.

Har du prøvd final assault?

Jeg liker ikke stilen på spillet,  hadde foretrukket et mer realistisk spill, men vurderer å prøve det.

Eller hadde jeg elsket fesk steel division i VR, tror ikke at det ville gi så mye i ny gameplay mekanikk,  men tenk å kunnne zome ned så du står på bakken i 1:1 skala mens en panzer divison kjører mot deg.

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Gunfreak said:

Så synd.

Har du prøvd final assault?

Jeg liker ikke stilen på spillet,  hadde foretrukket et mer realistisk spill, men vurderer å prøve det.

Eller hadde jeg elsket fesk steel division i VR, tror ikke at det ville gi så mye i ny gameplay mekanikk,  men tenk å kunnne zome ned så du står på bakken i 1:1 skala mens en panzer divison kjører mot deg.

Ja kjenner til spillet men det frister liksom ikke helt. Ser ikke ut som helt det jeg er ute etter i et strategispill, Vil heller ha noe klassisk som type C&C eller noe med litt mer tygde som et 4X.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bestille linser til HP Reverb G2. Har skjeve hornhinner, og ca - 2 på hvert øye. Brillene mine er akkurat for store til å være behagelig i headsettet.

Noen her som har erfaring med VR Optician eller VR Wave?


Tenker å kombinere med FrankenFOV Mod etterhvert også!

Endret av Sisto
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ser frem til den dagen jeg kan oppnå stabil 90-144hz i krevende spill som flight sim, men det blir vel ikke før om 6-10 år eller noe med nye grafikkkort og softwaretriks som foveated rendering og dlss. Har lyst å suse rundt i landskapet og kjenne på fartsfølelsen men til det så må jeg ha stabil framerate med høy oppdateringsfrekvens og grafikk som ikke ser ut som hestemøkk :p

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (49 minutter siden):

Ser frem til den dagen jeg kan oppnå stabil 90-144hz i krevende spill som flight sim, men det blir vel ikke før om 6-10 år eller noe med nye grafikkkort og softwaretriks som foveated rendering og dlss. Har lyst å suse rundt i landskapet og kjenne på fartsfølelsen men til det så må jeg ha stabil framerate med høy oppdateringsfrekvens og grafikk som ikke ser ut som hestemøkk :p

Flight sim tror jeg er avhengig av bedre spillmotorer. Det virker som de alle sammen er begrenset av CPU, og særlig ytelse på én kjerne. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Sisto said:

Jeg vurderer å bestille linser til HP Reverb G2. Har skjeve hornhinner, og ca - 2 på hvert øye. Brillene mine er akkurat for store til å være behagelig i headsettet.

Noen her som har erfaring med VR Optician eller VR Wave?


Tenker å kombinere med FrankenFOV Mod etterhvert også!

Har ikke bestilt noe fra de selv, så vil anbefale å sjekke youtube for reviews, eller evt. https://www.reddit.com/r/HPReverb/, der kommer det ofte erfaringer. Men noe jeg vil tro ikke fungerer er å kombinere VR optician med FrankenFOV mod, der tror jeg det blir for liten plass. Så enten linser + FrankenFOV, eller briller og VR Optician, det er valgene slik jeg har forstått. Så får vi alle bare håpe HP eller VR Cover kommer med en lavprofilsmaske som også passer briller etterhvert.

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (6 timer siden):

Men noe jeg vil tro ikke fungerer er å kombinere VR optician med FrankenFOV mod, der tror jeg det blir for liten plass. Så enten linser + FrankenFOV, eller briller og VR Optician, det er valgene slik jeg har forstått. Så får vi alle bare håpe HP eller VR Cover kommer med en lavprofilsmaske som også passer briller etterhvert.

MRTV har en video hvor han tester VR Wave med FrankenFOV. I følge han så er det plass, men tror han foretrekker FrankenFOV Deluxe for litt ekstra klarering. 
 

Syns det er snodig at HP bruker så lang tid på å lage en alternativ maske, da det renner inn med klager om den originale.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 3/1/2021 at 7:02 PM, Enceladus said:

Større oppdatering til Blade & Sorcery er ute.

https://steamcommunity.com/games/629730/announcements/detail/3060730254428292660

Begynner å se veldig polert ut fra da jeg spilte sist!

Har lyst å teste men frister lite når jeg ikke er trådløs 😩

Ellers så gleder jeg meg spesielt til update 11:

https://steamcommunity.com/app/629730/discussions/4/1743355067106410776/?snr=2_groupannouncements_detail_

Må prøve der igjen, var spillbart for meg med G2 hver gang enn karater loadet inn, stoppet hele spillet opp.

Men kan hende jeg spiller det med Q2 pga bedre hånd tracking. 

 

Og dungeons blir kjempe bra. Da vil jeg virkelig ha en grunn til å spille det, og modene man kan lage da blir episke. 

Lenke til kommentar

Fant nettopp dette!

https://store.steampowered.com/app/1048580/Terje_Haakonsens_Powder_VR/

Vet ikke om det er noe bra da.. men tester ut nå. Har aldri hatt noen interesse for slike spill på skjerm men i VR blir det en litt annen sak 😁

Edit:

For krevende for pcen min. Tror jeg må vente noen år ja til VR krever mindre :( Men spillet virket ålreit det. Tror også full body tracking ville gjort seg bra i et slikt spill, eller i det minste sporing av beina.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

En vakker dag når huset mitt er ferdig skal jeg sette opp trådløs i det største rommet jeg har dedikert til VR og danse rundt motstanderne i Blade & Sorcery! Det blir episk!

Fyrer opp Blade & Sorcery nå for å teste ytelsen, men jeg sitter på loftet akkurat nå med skråtak så må ikke bli for ivrig :p Deljet til noe skrot her tidligere i dag når jeg sto på ski.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...