Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
XmasB skrev (5 timer siden):

Problemet ser ut til å kanskje ha vært Geforce Experience. Hadde ihvertfall ingen problemer sist jeg testet, etter å skrudd av overlay. 

Hadde det vært latency hadde jeg nok merket det hele tiden. Her var det mer at alt plutselig stoppet opp etter litt tid. Og ettersom det også var synlig på skjermen på pc tror jeg ikke nettet var årsak.

Latency virker å være akseptabelt, men kunne vært interessant å teste med WiFi 6 for å se om jeg merker forskjell. 

Håper det er noe annet som er lett å gjøre noe med enn at man må handle ny HW.

Kanskje jeg skal teste med guttungens Q2, har WiFi6 mesh hjemme.

Lenke til kommentar

Reverb G2 og FrankenFov Mod - erfaring og advarsel. Sånn ca. 

Jeg hadde det gående i en par uker. Først med 3d printa gasket med padding på (revet av fra en Quest 2 gasket). Ble litt bedre fov og sweet spot, men gasketen var trang og ubehagelig.

Så, jeg tok han helt ut. Kutta ut den 3d printa gasketen. Tok heller en tynn tetningslist ferdig med dobbeltsidig teip (kjøpt på chlas ohlson) rundt selve ramma på G2, deretter paddingen rett på. Da fikk jeg øya slik at øyevippene toucha panelene hvis jeg strammet skikkelig til. Så, jeg strammet ikke så hardt. Da gikk vippene klar og det satt likevel godt. FOV ble veldig mye bedre enn med 3d printa gasket, særlig vertikal aksen. Og Sweet spot bedre. Yay! Var i simulator himmelen.

Helt til en dag jeg satt veldig lenge... Da ble jeg nesten snøblind, eller sveiseblind. Da jeg tok av meg headsettet var jeg rød/irritert i deleler av ansiktet og det sved i øyenene. Så, ja ja. Tok kvelden. Prøvde dagen etter. Da begynte sviingen tidligere. Og tidligere. Til slutt måtte jeg gi meg en par-tre dager pause fra VR. Og nå kjører jeg med original gasket/padding, den som satt i G2 da jeg kjøpte den. Ser ut til at irritasjonen har gitt seg. Headsettet sitter fantastisk behagelig med originalen på. Men jeg har mistet veldig mye FOV, og i starten var det nedtur faktisk. Tok litt tid å venne seg til igjen. Men men.. Får se hva jeg gjør i framtiden. Håper HP lager en gasket som er litt videre, sånn at vi kommer noe nærmere i hvert fall uten å skvise trynet eller brenne øya. :)

Salg på mange moduler hos DCS - Digital Combat sim - om dagen, fram til 15/2. Sjekk det ut.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, Dr.Peedee said:

Helt til en dag jeg satt veldig lenge... Da ble jeg nesten snøblind, eller sveiseblind. Da jeg tok av meg headsettet var jeg rød/irritert i deleler av ansiktet og det sved i øyenene. Så, ja ja. Tok kvelden. Prøvde dagen etter. Da begynte sviingen tidligere. Og tidligere. Til slutt måtte jeg gi meg en par-tre dager pause fra VR. Og nå kjører jeg med original gasket/padding, den som satt i G2 da jeg kjøpte den. Ser ut til at irritasjonen har gitt seg. Headsettet sitter fantastisk behagelig med originalen på. Men jeg har mistet veldig mye FOV, og i starten var det nedtur faktisk. Tok litt tid å venne seg til igjen. Men men.. Får se hva jeg gjør i framtiden. Håper HP lager en gasket som er litt videre, sånn at vi kommer noe nærmere i hvert fall uten å skvise trynet eller brenne øya. :)

Oi uff 😮 Så merkelig. Kan det ha vært tetningslisten som kom i kontakt med hud og skapte irritasjon på noe vis? Jeg spiller alltid så nærme skjermen som mulig og har aldri opplevd noen form for irritasjon verken i hud eller øyne. Får heftige røde merker i trynet siden Oddysey masken klemmer rimelig hardt på flere punkter, men det er mer trykkmerker som ikke svir og går bort raskt.

Meg kjent er ikke LCD istand til å svi huden din med sin bakgrunnsbelysning, og jeg har hørt null andre der ute som har opplevd dette. Så det må være noe annet tenker jeg da?:)

Personlig spiller jeg sjeldent mer enn 30-60 minutter før jeg trenger en pause. Det kan selvfølgelig være derfor det ikke har skjedd meg, men da burde det være flere rapporter om dette fenomenet der ute.

Lenke til kommentar

Prøvd Conquest for første gang i BGVR, skjønner ikke helt greia, men folk sier den er veldig bra, men at mange ønsker en ren singleplayer versjon. Jeg starta med en assault frigate, kjøpte noen enkle våpen og tok nærmeste oppdrag, jeg sprengte lett skipet og "vant" fikk en upgrade chip, oppdaget noen nye våpen og fikk 12500 credits. Fra jeg jeg skjønner skal man holde disse "nodene" om man har skipet sitt på en node for å forsvare det, kan det bli ødelagt og da kommer de tilbake til dock med 1HP,  jeg bare hadde et skip, tørte jeg ikke holde meg der, så jeg trakk meg tilbake, denne modusen trenger en skikkelig tortural. 

Lenke til kommentar

Valve Index: 

Hva kan man forvente å betale dersom man bestiller via Sverige? Jeg lider av relativ sterk VR-sjuke, og lurer på om det kan hjelpe litt å få presset Hz opp så høyt som mulig. 

Jeg ser man nå kan kjøpe Index Controllers + Base Station 2.0 for 11 laken på proshop, men HMDen er det værre med. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (49 minutter siden):

Om du lider av mye vr sjuke,  ville jeg ikkke kastet mangfoldige tusen på problemet  å håpe det fikser det.

Men nå sier vist rykter at Q2 kanskje skal få 120 støtte.

https://www.roadtovr.com/facebook-hints-oculus-quest-2-120hz-refresh-rate/

Jeg vil uansett ha index-kontrollere, så da er det snakk om hvilken HMD. Og FB-produkter er utelukket dessverre

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Brisingamen said:

Jeg vil uansett ha index-kontrollere, så da er det snakk om hvilken HMD. Og FB-produkter er utelukket dessverre

Hør om @Alak87 har solgt sin Index. Han skulle selge rundt juletider.

Ellers er du ikke garantert at høyere hz hjelper mot VR syke, det kan muligens slå begge veier. For litt siden leste jeg om utvikleren av hotdogs horseshoes and handgradnades som hevdet at høyere hz som 120-144hz var verre for han, og han er visstnok veldig sensitiv.

Selv blir jeg dårlig av 72hz på Quest og den eldre Oculus DK2 når jeg bruker fri bevegelse (smooth locomotion). Blir sjelden dårlig av 90hz og for meg oppleves enda høyere hz på min Index mer behagelig. Men jeg vil ikke si at jeg er særlig sensitiv sånn bortsett fra 72hz som jeg reagerer på.

Lenke til kommentar

Min er dessverre solgt 😕. Men for å veie inn i diskusjonen her, så merker jeg mindre ubehageligheter med 90Hz i min G2 enn jeg gjorde med min Index på 120 Hz. Skjønner ikke helt hvorfor, ettersom logikken tilsier at det skal være motsatt. Mulig det ble for mye å håndtere for mitt 3070, men jeg ville tro at det skulle klare jobben greit nok. 

Jeg vil nå tro at det blir en bedre investering å kjøpe en ny Index enn å kjøpe kontrollere og basestasjoner fra Proshop. Det virker som en blodpris. Du får være på utkikk på Finn også, der kommer det av og til noen som er greit priset. Bare ikke slå til på de som ligger fra 17 og opp, ettersom en ny vil ligge på rundt 17k (har jeg hørt hvertfall).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zaith skrev (På 12.2.2021 den 8.45):

Oi uff 😮 Så merkelig. Kan det ha vært tetningslisten som kom i kontakt med hud og skapte irritasjon på noe vis? Jeg spiller alltid så nærme skjermen som mulig og har aldri opplevd noen form for irritasjon verken i hud eller øyne. Får heftige røde merker i trynet siden Oddysey masken klemmer rimelig hardt på flere punkter, men det er mer trykkmerker som ikke svir og går bort raskt.

Meg kjent er ikke LCD istand til å svi huden din med sin bakgrunnsbelysning, og jeg har hørt null andre der ute som har opplevd dette. Så det må være noe annet tenker jeg da?:)

Personlig spiller jeg sjeldent mer enn 30-60 minutter før jeg trenger en pause. Det kan selvfølgelig være derfor det ikke har skjedd meg, men da burde det være flere rapporter om dette fenomenet der ute.

Nei, det var nok ikke tetningslistene. Kom ikke i kontakt med de i helet tatt fordi jeg hadde Quest 2 padding utenpå. Men rødheten i ansiktet gikk fort bort da jeg tok av headsettet.Det kom nok av at det satt tett mot ansiktet over lang tid. Var på skikkelige lange flyturer, serru. Men irritasjonen i øynene var noe annet. Jeg kjente det var varmt i øya også etter en tid med headsettet på, og etterhvert svie og rødhet i øya som da vedvarte etter flyturene var over. 

Mulig jeg prøver på nytt, men med bitte litt lengre avstand til panelene. De var jo rett øya omtrent slik jeg hadde de, så det er ikke mye jeg trenger bygge ut og samtidig ha mye bedre FOV enn stock oppsett.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Brisingamen said:

Sant nok, og takk for tips. Men jeg må bare teste hva som funker. Har brukt Vive 1 en del år nå, og føler det er på tide å oppgradere. 
 

Jeg er på utkikk etter en 3090 også, det er nok det vanskeligste om dagen -_-

Kan faktisk hende jeg bestemmer meg for å selge 3090 kortet i hovedriggen min og midlertidig slenge inn et 970 da det blir lite tid til spilling  utover PS5 fremover. Kan hende jeg selger uåpnet G2 i samme slengen, sånn ift. tid det ser ut som jeg får til spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 30.1.2021 den 15.56):

Prøvde det i VR funket greit, men det er vel som Serious sam VR, en litt billig VR port, ikke noe lading, litt funky kontroller osv. Og det kjører som en dritt, måtte sette rander scale ned til 88% og selv da er det ikke 100% 
Prøvde ikke VR versjonen da, noen ganger er det rå kult, men de har gjort noe valg jeg ikke liker, sånn som at du noen ganger kommer i arenaer, og det føles ikke ut som Duke -nukem, de har også forandret på brettene ikke alltid til det gode, og de har forandret på hvordan en del Aliens er. Jeg er nok litt for Duke fan til at jeg er helt fan av disse forandringene, jeg ville hatt en tro kopi av Duke 3d.

Ellers lagde jeg en kort battlegroup VR video til, som viser litt outside view. Videone fanger virkelig ikke hvor pent dette er, 1080p video er en svak imitasjon av 4k VR. 

 

 

Er du såpass fan, så vet du sikkert at det finnes mod for å spille orginale Duke 3D i vr. Helt orginalt. Så ikke forvent noe annet fancy enn at det er i vr og man sikter med hode. Men er absolutt kult :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...