Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Jeg har nå brukt de oppladbare batteriene til G2en i flerr uker,  har femdles ikke måtte bytte de, har forventa at jeg måtte bytte de i en evighet men nei da holder femdles. Vet ikke hvor mange aktive timer jeg har brutk de, men minst 10-12 timer, kanskje 20 timer til og med. 

 

Her er en video mot middelalder folk med middelalder våpen. Da er spillet ganske annerledes,  rusting funker i spillet, så du kan ikke bare hamre løs tilfeldig.  Bruker man sverd må man gå etter steder som ikke har rusting.  Mens med hammerr og spikes kan man gå løs på hode. Man ser til og med hjelmene blir bulkete. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste spammen av Blade & Sorcery. 
Jeg fant en mod som hadde 1796 lett kavaleri sabel, et yndet samle objekt, som har gjort at prisen har økt drastisk, før fikk du et ganske bra eksemplar for £400 Nå må du opp i nesten £1000 for å få samme kvalitet, og de virkelig gode opp mot £2000 fremdeles billigere enn det tunge kavaleri sverdet som begynner på rundt £1800 for de dårlige, og gode koster £2500 Men det er fordi langt færre tunge kavaleri sverd ble laget enn lette sabler, da det var bare noen få tunge kavaleri regimenter i den britiske hæren, mens det var langt flere lette kavaleri regimenter(hussarer og lette dragoons) samt div hjemmeværende milits kavaleri også fikk de lette sabelene. 
Dette eksemplaret i moden er en "Blücher" sabel, som ble brukt av Prøysiske lette kavaleriet, og er ellers nesten helt likt den britiske. 
I stede for 1 mot 1, valgte jeg å gå 5 mot 5 i evighet, jeg var allede på halvt liv når jeg starta så det ble meget hektisk.
 

 

Lenke til kommentar

Før jeg begynner så skal det sies at det ikke er umulig at følgende problem er pga. mye svette etter lange Gorilla Tag økter (selv om jeg har mikrofiber håndkle i nærheten som blir brukt hver gang jeg tar en pause).

Mikrofonen på min Vive Pro fungerer plutselig ikke lenger. På OBS ser det ut som det er respons på den når jeg for eksempel klikker på SteamVR menyen, nesten som om mikrofonen var desktop audio, men mic test gjennom Windows 10 fanger opp null og niks selv når jeg klikker i menyen. Ingen respons når jeg tapper på headsettet heller selvfølgelig.

Vurderer å åpne headsettet for å sjekke, men kanskje noen har noe forslag? Kanskje jeg burde skaffe meg en USB mic og koble den til en av USB-C porten på headsettet?

Spiller hovedsaklig trådløs, men har forsøkt blant annet å koble til med link box osv. uten hell. Forsøkte også å avinstallere driveren til selve mikrofonen til headsettet. Den installerte seg selv sannsynligvis når jeg skrudde på headsettet igjen, men igjen ingen forandring.

Edit: Det kommer et signal gjennom hver gang headsettet "våkner", som indikerer at mikrofonen fungerer. Kanskje dette har noe med de beryktede Ryzen USB problemene å gjøre? Har prøvd å avinstallere alle USB drivere fra SteamVR developer menyen, men det endret ingenting.

Endret av TemporalFracture
Lenke til kommentar

@Enceladus Blir dessverre det samme.

Edit: Ut av nysgjerrighet bestemte jeg meg for å prøve å ta opp hva enn signalet jeg får fra headsettet når det "våkner" (obs, kort men høy lyd):

At det kommer lyd betyr jo at det er håp! Men akk, jeg sjekket et tidligere opptak jeg hadde når jeg spilte Gorilla Tag. Man kan høre mikrofonen dø...

its-dead-jim.jpg.51ae00bf1c9aeefcab8cbe7f17dd6592.jpg

Har sterk mistanke om at det er en kortslutning der. Mikrofonen blir vel slått av når den "sover" og pop-lyden som kommer når den "våkner" er vel nettopp fra kortslutningen når mikrofonen blir slått på igjen. Er det noen sjans for at jeg kan redde den ved å dynke litt blåsprit nedi der?

Endret av TemporalFracture
Lenke til kommentar
4 hours ago, Gunfreak said:

Om HTC? Tja.. At de har hatt gode produkter tidligere før Cosmos men som har vært dyre. Trådløs Vive pro er de brillene jeg har hatt nest spilletid i, det var et jevnt over veldig godt produkt.

Jeg forsiktig optimistisk til at de kan lansere noen bra briller igjen men jeg forventer også at det vil koste.

Ellers vet vi nå hva de har hintet til de siste dagene:

Quote

HTC Announces Face-tracker for Vive Pro and Vive Tracker 3.0, Launching This Month for $130

https://www.roadtovr.com/htc-vive-facial-tracker-3-0-announcement-release-date-price/

Kult dette men det de mangler nå er noen virkelig gode nye briller som kan måle seg med Index og Reverb G2 eller Quest 2.

 

Lenke til kommentar

Jeg løy vist når jeg sa jeg var ferdig med B&S spammen, jeg fikk pluttselig innfall om å bruke langsverd etter jeg så en video av en langsverd proff som spilte spillet med det.

Langsverd er jo det mest typiske av alle sverd i media, alle bruker det enten du heter Aragon eller er Orlando Bloom som en korsfarer(som ikke hadde langsverd) Gerlat bruker det, Conan osv osv osv. Det er det arketypiske middelalder sveret, selv om det bare ble brukt de siste 150 årene av middelalderen(en periode på ca. 1000 år) De første langsverdene dukket på rundt rundt 1300, men var ikke vanlig før rundt 1350. De tidligere langsverdene var ganske brede laget for å hugge minst like mye som å stikke, senere med utviklingen av plate rusting ble de tynnere og mer rettet mot stikk. Med variasjoner basert på smak og behag. 
I HEMA(historical european martial art) er langsverd helt klart den største disiplinen av alle. Nesten alle vil gjøre langsverd(igjen pga hvor vanlig den er i media) Men det er også en av de letteste nybegynner våpene å bruke. ikke lett å mestre, men lett å takle, da du bruke 2 hender på sverdet, det er mye lettere å holde et sverd på 1600g i to hender enn å holde et sverd på 1300 eller til og med 1000g i en hånd. Legg til at gardene brukt i langsverd ofte er tette mot kroppen og du kan til og med hvile sverdet på skulderne i noen av gardene, er dette mye lettere enn å holde en 1300g kårde som er 140cm lang på strak arm i mange minutter.

Pga av dette er det lettere for nybegynnere som ikke har sverd musklene sine i orden(muskler de fleste mennesker ikke bruker selv de som trener mye) å gjøre langsverd, det er også den disiplinen kvinner ofte gjør det best i, mange av de beste langsverd utøverne er kvinner. Langsverd er delt hovedsakelig i 2 stiler, den italienske og den tyske. I denne videoen har jeg prøvd meg på den tyske, da den virker lettere å få dreisen på. Og dette har så klart ført til at jeg nå skal ha meg et langsverd, ikke noe fancy som kården, og IKKE fra Russland, kjøper et sånt nylon sverd, av samme type og merke som sabelen og kavaleri sverdet mitt er, mest lyst på metal versjonen, men har ikke 3000kr å bruke på det. 
 

 

Sammenlign ubrukelige meg, mot en proff.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lekte gal vitenskapsmann i dag, og prøvde å lage "landsverdgrep" jeg demonterte min gunstock(med stor frykt) og lagde denne greia her.

 

langsverd.thumb.jpg.1be2b6deb6629954abf45b79e5b789a2.jpg

Tok en bit av gunstocken, fjerna magnetene fra den og satte de på denne biten her.
Den funker faktisk, du føler at du holder et tohåndsverd, veldig kult å kutte med osv, problemet at at du kan jo ikke vri sverdet i hånda di som du kan med et ekte et, det gjør at noen garder er veldig vanskelige, der man vrir armen i rare stillinger, normalt ville grepet på sverdet rotet i hånda di til en viss grad. Virker også som stanga kommer i veien for tracingen ved noen stillinger(over hode blant annet) Aner ikke om jeg vil forsete med det, men var et morsomt eksperiment. tidvis drit kult når du gjør vise kutt og stikk, litt kronglete på andre. Skal prøve å få kontrollene enda nærmere hverandre.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt med på vive sine saker i det hele tatt. Men hvordan funker denne base station saken, den er jo bare en boks (dyr boks) og den er annerledes enn de andre mindre trackerne?

Hadde egentlig ikke noe interesse for det. Borsett fra at jeg får litt lyst på body tracking. 

Lenke til kommentar
11 hours ago, Gunfreak said:

Jeg har ikke fulgt med på vive sine saker i det hele tatt. Men hvordan funker denne base station saken, den er jo bare en boks (dyr boks) og den er annerledes enn de andre mindre trackerne?

Hadde egentlig ikke noe interesse for det. Borsett fra at jeg får litt lyst på body tracking. 

De mindre trackerene er som kontrollere men uten noen knapper. Du fester de på kroppen og ting og tang du vil ha i VR, f.eks et sverd. Alle disse trackerene ser basestasjonene sine lasere og blir tracket i VR. Plasserer du to basestasjoner diagonalt i hvert hjørne av et rom får du god dekning. Flere enn to kan også settes opp for enda bedre dekning eller for dekke rom med rare vinkler.

Vive utstyr er noe overpriset i forhold til konkurrentene ja men du har også mange muligheter for ekstrautstyr fra HTC og andre produsenter som Valve og Tundra etc. som er et stort pluss. Det er bare litt kjedelig at HTC ikke har en oppdatert VR brille som kan sidestilles med Index og G2.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
2 hours ago, Enceladus said:

De mindre trackerene er som kontrollere men uten noen knapper. Du fester de på kroppen og ting og tang du vil ha i VR, f.eks et sverd. Alle disse trackerene ser basestasjonene sine lasere og blir tracket i VR. Plasserer du to basestasjoner diagonalt i hvert hjørne av et rom får du god dekning. Flere enn to kan også settes opp for enda bedre dekning eller for dekke rom med rare vinkler.

Vive utstyr er noe overpriset i forhold til konkurrentene ja men du har også mange muligheter for ekstrautstyr fra HTC og andre produsenter som Valve og Tundra etc. som er et stort pluss. Det er bare litt kjedelig at HTC ikke har en oppdatert VR brille som kan sidestilles med Index og G2.

Hva ville være den billigste løsningen for å få body tracking som funker på G2?

Lenke til kommentar
8 hours ago, TemporalFracture said:

Skaffet meg ny mikrofon til VR, men nå virker det som om en av kontrollerne (Vive 2.0 kontroller) også har tatt kvelden. Kan bare anta at en "ribbon" har løsnet inni den. Har vært litt funky av og til tidligere. Er det mulig? :roll:

Er relativt lett å fikse selv hvis du har riktig skrujern og en sånn plastikk brekkjern ting. Gjorde operasjonen ofte på min Vive 1.0 kontroller. Da var det touchpadden som ikke klikket riktig, fikset det med en liten tapebit.

Index kontrolleren er derimot mye vanskligere å fikse, der har jeg ikke turt å gjøre noe annet enn å kikke inni, så jeg lever fortsatt med et drift problem på ene stikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...