Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

2 hours ago, Alak87 said:

Hvilket våpen er det snakk om? Alle? Pistoler? Hvis du hvertfall bytter til en custom binding vil du få tilbake alle knapper for safety og fire mode hvertfall :) Kan se hvilken jeg bruker. 

1911, 416 og AG3, jeg får i magasinet i alle sammne med mye problemer, men på AGen får jeg ikke forandret på saftey en gang, så får ikke skutt det. 

8 hours ago, Enceladus said:

Fikk såvidt testet litt Battlegroup i går, så at det var en modus kalt Conquest som jeg umiddelbart trykket og ikke forsto mye av men fy f det virker å være interessant! Dette må jeg se nærmere på! Gikk så tilbake og begynte på tutorialen før jeg ble avbrutt av katter som vil ha oppmerksomhet og er dotrengt (vi har de inne om natten nå siden det er så sykt kalt ute. Vanligvis sover de i høyet på låven.) Noen hadde også vært litt vel ivrige med fyringen i peisen før de la seg så det var rene saunaen i VR brillene. Gikk å la meg etter det. Tror jeg må flytte PC igjen og gjemme meg litt mer vekk for å finne roen. Men gleder meg! Det jeg fikk sett av Battlegroup lover veldig godt! Kanskje jeg nå endelig har et bra RTS i VR! Det har jeg virkelig savnet!

Conquest er en slags mulitplayer MMO lignende sak etter hva jeg har forstått, folk prøver å få han til å lage en singeplayer versjon av det. 

 

I går kom Telenor å la fiber inntil huset, men røret som de skal ha kablene nedi for å komme til boksen ved veien har 3 meter med is i seg, så fiberen er koblet til huset, men husket er ikke koblet til nettet. Så må vente til det kommer mildvær. jeg hadde gledet meg, så jeg kunne laste ned spill så mye jeg ville. Nå tar jo MSFS2020 eller Medal of Honor litt over 6 timer å laste ned, med fiber tar det under 2. 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer info om Apple VR brillene.

Quote

Citing people with direct knowledge of the device, The Information’s report maintains that Apple’s upcoming VR/AR headset will reportedly be equipped with more than a dozen cameras, which will be used for room-scale tracking, hand-tracking, and passthrough AR.

It’s also said to include dual 8K displays which make use of eye-tracking for foveated rendering, a technique of rendering content at its highest resolution where the center of the eye is pointed.

Internal Apple images leaked to The Information showed a late-stage prototype from 2020, which included a “sleek, curved visor attached to the face by a mesh material and swappable headbands.”

The report maintains that Apple internally discussed a $3,000 price point for the device, which suggests it will be pitched at the prosumer segment or at enterprise, similar to how Apple positions its Mac Pro computers.

https://www.roadtovr.com/report-apple-ar-vr-headset-n301/

Også en tegning av brillene:

2103703695_applevr.thumb.jpg.cb70078024982e98c81b392fa51d370c.jpg

https://www.theverge.com/2021/2/4/22266190/apple-vr-headset-ar-glasses-8k-displays-cameras-hand-tracking-details-report

Jeg håper på god synsvidde og SteamVR support.

Edit:

Og trådløst, jeg kjøper ikke noe nytt VR sett med kabel, glem det.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
5 hours ago, Gunfreak said:

Conquest er en slags mulitplayer MMO lignende sak etter hva jeg har forstått, folk prøver å få han til å lage en singeplayer versjon av det.

ah ok, trodde det var singleplayer, det var kjedelig. Håper det kommer en singleplayer versjon da.

Forsøkte å spille litt mer idag men tutorialen hang seg opp så da ble det med den korte økten..

Lenke til kommentar
45 minutes ago, Enceladus said:

ah ok, trodde det var singleplayer, det var kjedelig. Håper det kommer en singleplayer versjon da.

Forsøkte å spille litt mer idag men tutorialen hang seg opp så da ble det med den korte økten..

Dette er vist hva det er.

 

Hi everyone! Been working on a new game mode for my VR RTS game - conquest! Which is an offline multiplayer mode where you battle for territory on a shared world map. Players gain resources for controlling sectors and can build upgrades in that sector to aid their faction. Other allies can help improve and maintain controlled sectors and you can defend and attack enemy player fleets. Still work in progress but available to try in the early access: https://store.steampowered.com/app/1178780/BattleGroupVR/

Feel free to ask any questions, it's a tad complicated so this was a very brief overview. Let me know if you had any thoughts and suggestions! Thanks again for all the support!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Selv etter titalls timer i min G2 med omjusteringer av strappen, var jeg fornøyd med kvaliteten. Men tydeligvis klarte jeg å finne en ny posisjon nærmere ansiktet. Og kvaliteten.. den gikk fra veldig bra til himmelsk. 

Jeg tror konklusjonen er at hvis du enda ikke har fått bakoversveis av kvaliteten har du mest sannsynlig for dårlig posisjon. Jeg innser at jeg må bestille en FOV mod da nåværende strap posisjon som gir "himmelsk" kvalitet sitter for stramt.  

 

Lenke til kommentar
55 minutes ago, MrL said:

Selv etter titalls timer i min G2 med omjusteringer av strappen, var jeg fornøyd med kvaliteten. Men tydeligvis klarte jeg å finne en ny posisjon nærmere ansiktet. Og kvaliteten.. den gikk fra veldig bra til himmelsk. 

Jeg tror konklusjonen er at hvis du enda ikke har fått bakoversveis av kvaliteten har du mest sannsynlig for dårlig posisjon. Jeg innser at jeg må bestille en FOV mod da nåværende strap posisjon som gir "himmelsk" kvalitet sitter for stramt.  

 

Det er dette jeg og mange andre der ute prøver fortelle alle som surver over sweet spotten 😛

Hadde samme opplevelse som deg. Var fornøyd i ukesvis med det jeg i retrospekt vil beskrive som en suboptimal sweet spot. Trodde jeg hadde gjort alt rett hele 2 ganger på min vei mot edge-to-edge klarhet bare for å få det motbevist senere. I begynnelsen bare satt jeg det på hodet så det føltes som om at det satt "riktig". Først justerte jeg straps og lekte med IPD, plutselig var det en helt ny verden. På et senere tidspunkt fikk jeg FrankenFov og fikk virkelig se hva headsettet er godt for.. Det gjør meg så vondt i sjelen med alle der ute som ikke har fått til dette selv, eventuelt returnert headsettet fordi de ikke klarte å justere det riktig.

Det å fortelle misfornøyde brukere dette er som å snakke til en murvegg.. Forståelig, for jeg var skråsikker selv på at jeg hadde gjort alt rett før jeg oppdaget at det ikke var tilfellet :D

Uansett må det gis ris til HP. De har gjort noe alvorlig feil ett eller annet sted når flertallige kjøpere returnerer det fordi de aldri klarte få det til å fungere som det skal. For min del er det ikke mulig å få til dette med den medfølgende masken.

Har du en Reverb G2 og det finnes blur i skjermbildet ditt har du gjort noe feil. Får du det til å sitte riktig er det bokstavelig talt INGEN TEGN til blur, ikke engang i hjørner og kanter. Det er så vanskelig å få eksakt riktig vinkel og plassering at jeg ofte gir opp og spiller med litt blur heller enn å gidde holde på for lenge, men så klart er det faktisk om du får det til :)

Lenke til kommentar
Zaith skrev (41 minutter siden):

Det er dette jeg og mange andre der ute prøver fortelle alle som surver over sweet spotten 😛

Hadde samme opplevelse som deg. Var fornøyd i ukesvis med det jeg i retrospekt vil beskrive som en suboptimal sweet spot. Trodde jeg hadde gjort alt rett hele 2 ganger på min vei mot edge-to-edge klarhet bare for å få det motbevist senere. I begynnelsen bare satt jeg det på hodet så det føltes som om at det satt "riktig". Først justerte jeg straps og lekte med IPD, plutselig var det en helt ny verden. På et senere tidspunkt fikk jeg FrankenFov og fikk virkelig se hva headsettet er godt for.. Det gjør meg så vondt i sjelen med alle der ute som ikke har fått til dette selv, eventuelt returnert headsettet fordi de ikke klarte å justere det riktig.

Det å fortelle misfornøyde brukere dette er som å snakke til en murvegg.. Forståelig, for jeg var skråsikker selv på at jeg hadde gjort alt rett før jeg oppdaget at det ikke var tilfellet :D

Uansett må det gis ris til HP. De har gjort noe alvorlig feil ett eller annet sted når flertallige kjøpere returnerer det fordi de aldri klarte få det til å fungere som det skal. For min del er det ikke mulig å få til dette med den medfølgende masken.

Har du en Reverb G2 og det finnes blur i skjermbildet ditt har du gjort noe feil. Får du det til å sitte riktig er det bokstavelig talt INGEN TEGN til blur, ikke engang i hjørner og kanter. Det er så vanskelig å få eksakt riktig vinkel og plassering at jeg ofte gir opp og spiller med litt blur heller enn å gidde holde på for lenge, men så klart er det faktisk om du får det til :)

Ja det er ganske utrolig.

Unntaket med meg er at jeg ikke var misfornøyd, jeg strappet headsettet til en posisjon hvor både sweetspot og kvalitet var "bra". Jeg ble bare overrasket hvor mye bedre det kunne bli :D 

Så dette gjelder nødvendigvis ikke alle misfornøyde brukere heller, men alle som "tror" de nå har fått en bra opplevelse. 

Jeg tror frankenFov er verdt pengene for alle. 
 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, MrL said:

Jeg har bestilt en FOV mod til min G2 til 60 ,- kr totalt :D Gir beskjed om det blir en suksess.. en på reddit påstår han har brukt samme løsning.


s-l1600.jpgactive image

https://www.ebay.com/itm/22MM-PU-Leather-Face-Foam-Replacement-Eye-Pad-Cushion-Cover-for-HTC-VIVE-Headset/133547380396?hash=item1f180b4eac:g:HLEAAOSwWqBfiAA2

+

https://www.biltema.no/hjem/klesstativer/klesruller/borrelasband-2000034649

Står does not ship to norway!

Lenke til kommentar
24 minutes ago, OlaHaldor said:

Finnes det noe strategi/byggespill til VR?

Skuffende lite synes jeg.

Men det kan jo også være en del jeg ikke er klar over. Kan jo kanskje finne noe bra hvis en tråler litt: https://store.steampowered.com/search/?sort_by=_ASC&force_infinite=1&tags=9&vrsupport=401%2C402&snr=1_7_7_230_7&page=1

Ellers har jo Gunfreak skrevet i detalj om BattlegroupVR over de siste sidene her og det virker jo veldig bra! Jeg er så vidt i gang med det selv.

Ellers tror jeg det er verdt å følge med på Townsmen VR når de slipper neste større oppdatering: https://store.steampowered.com/app/749960/Townsmen_VR/ Det kan bli veldig bra!

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir spennende!

Quote

Valve, OpenBCI & Tobii to Launch VR Brain-computer Interface ‘Galea’ in Early 2022

Including eye-tracking & "design elements" of Valve Index

https://www.roadtovr.com/valve-openbci-immersive-vr-games/

Det blir spekulert i artikkelen at dette kan også være en modifisert Valve Index.

Men det føles også litt lite relevant for oss her i landet siden vi ikke kan kjøpe Index. Så det er vel tvilsomt om vi får tilgang til dette :(

 

 

Lenke til kommentar

Det arbeides med en etterfølger til Rez Infinite!

https://store.steampowered.com/app/636450/Rez_Infinite/

Quote

Known for its ‘synesthesia experiences’ like Child of Eden or Rez Infinite, Japanese developer Enhance Games recently brought the latter to Oculus Quest. Now the studio has confirmed its working on a next-gen project, expanding upon Rez Infinite’s Area X level.

https://www.vrfocus.com/2021/02/rez-infinite-creator-working-on-next-gen-followup/

 

Hvis dere ikke har prøvd Rez infinite sin Area X så vil jeg anbefale å gjøre det! Den er veldig god!

Det er en herlig transe lignende opplevelse i VR.

Om jeg husker riktig så må det nivået muligens låses opp med å spille de eldre nivåene først som ikke er skikkelig 3d, fortsatt litt kult i VR men det tar først skikkelig av når Area X låses opp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...