Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

8 hours ago, Gunfreak said:

Husker vagt tilbake til angry joe sin anmeldelse av HL:A der han nevnte noe med at de ble mer dårlig å spille spillet med Index enn det andre headsettet de brukte, noe de syns var rart siden index og HLA begge er valve produkter. 

Ja husker dette, litt rart. Ellers så mistenker jeg at det må en periode med tilvenning til når en bytter headset. Hvis det er større endringer i komfort og specs så tar det kanskje tid før hjernen og øynene er tilpasset.

En annen ting jeg har merket på meg selv er også at VR fungerer dårlig om kvelden når jeg er trøtt, det er som om ipd innstillingen jeg er vant med ikke fungerer.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enceladus skrev (1 time siden):

Ja husker dette, litt rart. Ellers så mistenker jeg at det må en periode med tilvenning til når en bytter headset. Hvis det er større endringer i komfort og specs så tar det kanskje tid før hjernen og øynene er tilpasset.

En annen ting jeg har merket på meg selv er også at VR fungerer dårlig om kvelden når jeg er trøtt, det er som om ipd innstillingen jeg er vant med ikke fungerer.

 

 

Det kan være litt skjeve hornhinner. Hadde akkurat samme opplevelse selv, fint på dagtid, men på kvelden/litt trøtt, så var det som om det ikke ble skarpt.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Lurer veldig på hvordan dette spillet blir. 

 

Om dette spillet blir laget bra, vil de gruse Medal of Honor. Åpen brett, fri sniking eller action. Duel wielding osv.

Jeg må vel fremdles vente på ww2 krigs spillet mitt, det dette som  MOH er og blir spion stil.

Det der høres mye mer interessant ut enn MOH! Dette spillet var ikke på radaren min i det hele tatt. Takk for tips :)

 

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det finnes ingen gode VR western spill.  Men dette kan egentlig fikses lett. Call of Juarez 2 er et veldig bra western spill. Grafikken er fremdles helt brukbar. Lage en skikkelig VR port til det spillet. (Ikke sånn bilig dårlig Skyrim vr sak) men full vr håndkontroll støtte og manuel lading.  Så har man et fantastisk VR westerns spill.

Lenke til kommentar
On 2/14/2021 at 9:56 AM, ExcaliBuR said:

Det kan være litt skjeve hornhinner. Hadde akkurat samme opplevelse selv, fint på dagtid, men på kvelden/litt trøtt, så var det som om det ikke ble skarpt.

+1

Skjeve hornhinner er et helvete.. Har aldri vært i stand til å nyte 3D-filmer og kinovisninger uten å måtte konstant anstrenge mitt ene skjeve øye.

Føler ikke at det er et like stort problem i VR, men for min del må jeg manuelt korrigere det øyet som er skjevt for best opplevelse. Går litt av seg selv etterhvert, men som nevnt når du er trøtt sklir det litt ut.. :)

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Sarcoex - Gnålern said:

Spillt Project Wingman. Kjempekult! 😁  Men får vondt i hodet etter sånn ca 1 time eller noe sånt. Men som med andre VR spill, så blir jeg sikkert mer vandt med det etterhvert. Ble vandt med blant annet Project Cars spillene etterhvert. Og spiller kanskje dem *litt* for mye i VR. ;) 

Project wingman har ganske bra grafikk, kan være at FPSen ikke er helt stabil, da vil man kunne få vondt i i hode og andre ting.

Lenke til kommentar
15 hours ago, Gunfreak said:

Det finnes ingen gode VR western spill.  Men dette kan egentlig fikses lett. Call of Juarez 2 er et veldig bra western spill. Grafikken er fremdles helt brukbar. Lage en skikkelig VR port til det spillet. (Ikke sånn bilig dårlig Skyrim vr sak) men full vr håndkontroll støtte og manuel lading.  Så har man et fantastisk VR westerns spill.

Kanskje ikke helt hva du har i tankene men Westworld Awakening er visstnok veldig bra.

https://store.steampowered.com/app/1133320/Westworld_Awakening/

Selv må jeg få sett serien før jeg spiller spillet.

Kan jo også tenkes at vi får red dead spillene etterhvert. Rockstar har et VR prosjekt på gang, men kanskje mer sannsynlig at det er gta da.

Lenke til kommentar

Prøvd mer conquest modusen i BGVR, skjønner litt mer av det nå, man kan gjøre "oppdrag" for områder tatt over av dine allierte, dette er 2 generiske oppdrag en skal du beskytte et skip og et skal du ta over en stasjon, dette er grinde missions for å få penger og upgrade tokens. Men jeg tok over et system. Og har nå mitt egent system der jeg tjener hele 1 upgrade token er Cycle, ikke at jeg vet hvor lenge en Cycle er da.. Det er om ikke opprørene tar fra meg systemet. det dukket fort opp 2 flåter til(fra andre spillere) så vi har mer enn bare mitt skip der akurrat nå. Men vi får se hva som skjer neste gang jeg logger inn, kanskje jeg har mista skipet og systemet mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Prøvd mer conquest modusen i BGVR, skjønner litt mer av det nå, man kan gjøre "oppdrag" for områder tatt over av dine allierte, dette er 2 generiske oppdrag en skal du beskytte et skip og et skal du ta over en stasjon, dette er grinde missions for å få penger og upgrade tokens. Men jeg tok over et system. Og har nå mitt egent system der jeg tjener hele 1 upgrade token er Cycle, ikke at jeg vet hvor lenge en Cycle er da.. Det er om ikke opprørene tar fra meg systemet. det dukket fort opp 2 flåter til(fra andre spillere) så vi har mer enn bare mitt skip der akurrat nå. Men vi får se hva som skjer neste gang jeg logger inn, kanskje jeg har mista skipet og systemet mitt.

Tror jeg heller venter på en singleplayer conquest mode før jeg spiller noe mer. Har spilt litt på campain men vil helst ha noe som er mer grand strategy og ikke det der grinde systemet som er nå. Vil heller ha noe mer lignende Sins of a Solar Empire, men jeg tviler vel litt på om utvikleren kommer til å ta spillet i den retningen.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (6 timer siden):

Project wingman har ganske bra grafikk, kan være at FPSen ikke er helt stabil, da vil man kunne få vondt i i hode og andre ting.

FPSen er ganske stabil. Men tror det er mer pga sensorisk overbelastning ("sensory overload") på meg. 😅

Litt Off Topic i spoiler:

Spoiler

Feks: Masse lys, effekter, lyd og lydeffekter, er ganske hektisk, mye å følge med på og passe på og mye inntrykk ellers osv. Så kan bli litt mye for hodet mitt noen ganger. :) (Har Aspergers)


OnTopic:

Laster ned War Thunder igjen, for å prøve den litt i VR. ^^
Og hadde vært kult hvis hadde kommet til PlayStation VR 2 (e.l) til PS5, med evt støtte for Gran Turismo 8. Tviler på at GT7 VR støtte, men godt mulig at det evt kommer en content-patch (med evt VR støtte) en stund etter at GT7 har kommet ut. Dette jeg håper på ihvertfall. :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enderal er visstnok spillbart I VR nå etter å ha blitt oppdatert til Skyrim Special Edition:

Guide her:

Quote
header.jpg?t=1612606148
Enderal: Forgotten Stories is a total conversion mod for Skyrim that is set in its own world with its own landscape, lore and story. It offers an immersive open world, all for the player to explore, overhauled skill systems and gameplay mechanics and a dark, psychological storyline with believable characters.

https://store.steampowered.com/app/933480/Enderal_Forgotten_Stories/

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Må si at Skyrim VR faktisk er en av de bedre opplevelsene der ute for VR. Det må riktignok installeres en 10-20 mods for at det skal føles bra, men så verdt det.. Når man er over det stadiet hvor alle de forskjellige tech demoes/indiespill har mistet wow-faktoren og du er mer ute etter et fullverdig spill er det ikke mye å velge i. Da er det flaks at både Fallout 4 og Skyrim er portet til VR :D For å ikke nevne at det er nok folk med fritidsproblemer der ute som har fikset alle manglene spillene har.

Sleng på noe graphic mods, VR-mods og combat mods så blir det rimelig bra. Synd det aldri vil føles bra med melee combat, ikke engang med mods. Fungerer veldig greit med bue og magi da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Zaith said:

Må si at Skyrim VR faktisk er en av de bedre opplevelsene der ute for VR. Det må riktignok installeres en 10-20 mods for at det skal føles bra, men så verdt det.. Når man er over det stadiet hvor alle de forskjellige tech demoes/indiespill har mistet wow-faktoren og du er mer ute etter et fullverdig spill er det ikke mye å velge i. Da er det flaks at både Fallout 4 og Skyrim er portet til VR :D For å ikke nevne at det er nok folk med fritidsproblemer der ute som har fikset alle manglene spillene har.

Sleng på noe graphic mods, VR-mods og combat mods så blir det rimelig bra. Synd det aldri vil føles bra med melee combat, ikke engang med mods. Fungerer veldig greit med bue og magi da :)

Ikke alle manglene, mele våpen er fremdles en trist og teit å bruke i Skyrim. Man bør holde seg til bue eller magi.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Gunfreak said:

Leste on moden skulle få oppdatering og da kanskje bli VR kompatibel. Men trodde ikke det skulle skje så fort. Da vet jeg hva jeg skal sysle med i dag. 

Da har jeg fått moden i gang og funker bra, det lille jeg har fått prøvd virker veldig interessant. og stemmeskuepillet er minst på nivå med orginale Skyrim. Men jeg kan ikke hoppe, så jeg kommer ikke videre.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Gunfreak said:

Da har jeg fått moden i gang og funker bra, det lille jeg har fått prøvd virker veldig interessant. og stemmeskuepillet er minst på nivå med orginale Skyrim. Men jeg kan ikke hoppe, så jeg kommer ikke videre.

Har du justert kontroller bindings i SteamVR? Er vanligvis folk som laget custom bindings på forhånd til hver enkelt type kontroller så da er det lett å velge en av dem. Litt mer knotete å gjøre det selv synes jeg men jeg har da fått det til selv etter litt om og men. https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1545634111&snr=1_2108_9__2107

 

Lenke til kommentar
Just now, Enceladus said:

Har du justert kontroller bindings i SteamVR? Er vanligvis folk som laget custom bindings på forhånd til hver enkelt type kontroller så da er det lett å velge en av dem. Litt mer knotete å gjøre det selv synes jeg men jeg har da fått det til selv etter litt om og men. https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1545634111&snr=1_2108_9__2107

 

Valgte custom bindings.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Gunfreak said:

Valgte custom bindings.

Jeg klarte å hoppe helt fint. Hvilken knapp kommer ann på binding. For min del var det høyre spak opp og klikk.

Merk at INGEN av custom controller bindings fungerer på G2. Alle som er merket G2 fungerer ikke.

Eneste måte å få fungerende bindings er å lage de selv. Enklest er å modifisere en av de for G2 og legge til alt som mangler binding manuelt. Se controller mappings in-game i Skyrim. Da blir det veldig enkelt å forstå hva du må binde til en knapp for å gjøre det du ønsker. Dessverre er det svært vanskelig å navigere til controller bindings in-game siden du ikke kan bla i menyene uten å mappe opp en knapp for dette først. Fellesnevner for alle de ulike custom bindings der ute er at ingen av de har klart å mappe opp denne funksjonaliteten. Mener å huske den ligger på en av stickene som push eller touch.

Det finnes også egne bindingmods der ute som du kan installere for G2 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...