Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ting ser fremdles stygt ut for Onward. Har kommet en 1.81 update som sakte legger til bedre grafikk, men spillet har valgt å gå mot det lette markede,  spillet selger veldig bra på quest, noe som fører til en million dritt unger som spiller,  gjennomsnitts alderen på spilleren falt sikkert 20 år på en dag, masse team killing osv. 

 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Halo: Combat Evolved said:

Önsker att Duke Nukem 3d kom i vr.... ä önsker önsker lovlig att nintendo ga ut Super Mario 64 i vr +att DOOM 64 kom i vr yeah...

Duke 3d I VR ville hvert kult, men også potensielt kvalmende,  du løper rundt i 50kmt, og snur deg drit raskt, vet heller ikke hvordan effekten av å se opp i det spillet ville vert med tanke på at spillet aldri var laget for det. Og bare det å bruke musa til å se opp gjør at ting ser rart ut.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Halo: Combat Evolved said:

Önsker att Duke Nukem 3d kom i vr.... ä önsker önsker lovlig att nintendo ga ut Super Mario 64 i vr +att DOOM 64 kom i vr yeah...

Har ikke prøvd selv men er en Duke Nukem 3d mod til Serious Sam ;)

 Super Mario i VR, men den ble stengt ned av Nintendo pga copyright overtredelse så ikke mulig å laste ned lengre.

Kunne tidligere lastes ned fra her: https://nimsony.itch.io/

Doom finnes i mange versjoner til VR så der er det mye å velge blant: Doom 1, Brutal Doom, Doom 3 og ID sin offisielle Doom VFR for å nevne noen. Jeg har prøvd flere av dem og mange av dem er veldig godt laget. Gjør et søk og du vil finne :)

 

 

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Og der var Komplett tomme for forhåndsbestillinger på HP Reverb G2. Jeg bestilte den siste som var tilgjengelig etter å ha solgt min Rift S med litt gevinst. Rift S var fine, men mangelen på god lyd var en enorm skuffelse for min del. HP Reverb virker som å ha gjort veldig, veldig mye riktig, og etter å ha sett en del previews på youtube har jeg blitt solgt. 

Hvis dette kan regnes som en Valve Index Light, så er det godt nok for meg. Synd tracking ikke er helt på linje med lighthouse tracking, men tror jeg kommer til å bli mer enn nok fornøyd med både skjerm, lyd og komfort til at det veier opp prisen :) 

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (17 timer siden):

Og der var Komplett tomme for forhåndsbestillinger på HP Reverb G2. Jeg bestilte den siste som var tilgjengelig etter å ha solgt min Rift S med litt gevinst. Rift S var fine, men mangelen på god lyd var en enorm skuffelse for min del. HP Reverb virker som å ha gjort veldig, veldig mye riktig, og etter å ha sett en del previews på youtube har jeg blitt solgt. 

Hvis dette kan regnes som en Valve Index Light, så er det godt nok for meg. Synd tracking ikke er helt på linje med lighthouse tracking, men tror jeg kommer til å bli mer enn nok fornøyd med både skjerm, lyd og komgfort til at det veier opp prisen :) 

Bestilte min Reverb G2 for 10-12 dager siden. Så håper jeg får den i september. Har Reverb G1 fra før.

Hvis HP holder det som forhåndsrapportene fra preproduksjons settene tyder på, så blir dette ingen Valve Index Light.  Det blir mye bedre enn så. Trackingen på Index med basestasjoner er bedre, selvsagt. Men når det gjelder selve headsettene så blir det et valg hva man ønsker - størst mulig field of view (Valve Index) eller skarpest/best bilde (HP Reverb G2). :)   

Prøvde Vive Pro etter å ha hatt Reverb G1 en liten stund, og HTC Vive Pro var skikkelig stakkarslig, dårlig, og jeg kan aldri gå tilbake til så lav pikseltetthet som Vive Pro, Oculus settene o.l  igjen.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dr.Peedee said:

Hvis HP holder det som forhåndsrapportene fra preproduksjons settene tyder på, så blir dette ingen Valve Index Light.  Det blir mye bedre enn så. Trackingen på Index med basestasjoner er bedre, selvsagt. Men når det gjelder selve headsettene så blir det et valg hva man ønsker - størst mulig field of view (Valve Index) eller skarpest/best bilde (HP Reverb G2). :)   

Prøvde Vive Pro etter å ha hatt Reverb G1 en liten stund, og HTC Vive Pro var skikkelig stakkarslig, dårlig, og jeg kan aldri gå tilbake til så lav pikseltetthet som Vive Pro, Oculus settene o.l  igjen

Godt å høre! Liker de positive previewene som har kommet til nå, og side-by-side sammenlikningen hvor de har filmet gjennom linsene til Rift S, Index og Reverb G2 viser jo hvor god skjermen er. 

Fordelen med Reverb mot Index er både at prisen er lavere, og at den faktisk er tilgjengelig her i Norge. Hadde Valve solgt Index her til lands hadde jeg skaffet meg den lenge før Alyx kom ut. Glad det kommer alternativer som er på tilnærmet lik linje nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Alak87 skrev (23 timer siden):

 Rift S var fine, men mangelen på god lyd var en enorm skuffelse for min del.

Synes lyden på Rift S er helt grei jeg, men forstår dog at for andre kan det føles som dårligere kvalitet. Er forøvrig også muligheter for å koble til headset. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 time siden):

Synes lyden på Rift S er helt grei jeg, men forstår dog at for andre kan det føles som dårligere kvalitet. Er forøvrig også muligheter for å koble til headset. 

Headsettet mitt passer perfekt over min Rift S. Headsettet er et Roccat Khan Pro. Mitt gamle Logitech G933 passet også ganske perfekt :) 

Eller så vil det også gå med øreplugger, hvis de har bedre lyd enn de innebygde høyttalerne i Rift S'en selvsagt da.

Endret av Sarcoex - Gnålern
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...