Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

16 hours ago, MrL said:

Hehe, vel skal jeg i det hele tatt tenke "fornuftig" legger jeg hele VR kjøpet på hylla.

Det er vel mest Half Life, Flysimulator, Racing spill og et par andre - hvor grafikken er bra nok til at bildekvaliteten utgjør forskjell. Spesielt på tekst / tall på instrumenter i X-plane er gamechanger.

I videoer på Youtube påstår han ene at Half Life med G2 er en helt ny opplevelse. 

Så er det vel et svært optimistisk håp om at det skal komme flere gode titler..

Men ja. Skal jeg først være ufornuftig betaler jeg det lilla ekstra for å få en G2, ellers må jeg se Oculus Rift S gå ned til 3.000 - noe jeg tviler på med det første. 

Men frem til jeg er sikker på at G2 er er like bra(like gode kontroller, like god på tracking, like god på å funke i alle lysforhold og at de ikke bare går i stykker, holder jeg meg til Rift S. S'en er det som virker jevnt over best, ikke best på en spesifikk ting(bortsett fra kanskje kontrollene) Men alt funker som det skal. Det settet med minste problemer og irritasjons momenter. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
22 hours ago, MrL said:

Rift S er på ingen måte dårlig :) 
 

Men både bildekvalitet og sortnivå er ganske stor oppgradering i G2. 

Mechanical IPD Adjustment er også mulig på G2. 

G2 til venstre, Rift S til høyre. 

 

image.thumb.png.a6719eec8b2b7404ddb83ecb05e2403d.png

image.thumb.png.04dceea0ff06c2bc6911ea2c4244fc54.png

Ingen tvile om at bildekvalitet er oppgradert i G2 (som var årsaken til den initielle forhåndsbestillingen), men ikke verdt nesten dobbel pris for min del.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
MrL skrev (På 19.7.2020 den 16.13):

Fair enough at det ikke er verdt det for din del, det var mest referanse til han som synes prisen på G2 var drøy ift. til ny pris Rift S - jeg synes bildekvaliteten forsvarer det, dette er et stort hopp.  Men færreste PC-oppgraderinger av noen som helst art er vel verdt prisen hvis man kun hopper fram en generasjon / et lite steg. At VR er dyrt - jo det er det, men nå får man skjermer og skjermkort som koster 15K også. Mobiler koster fort 10-15K. Alt "bra" er dyrt nå ?

For min del blir det med G2 i verste fall ikke teknologien som hindrer meg å betale 7500, men heller mangelen på gode spill. 

Har ikke helt lversikt men kvaliteten er vel ikke sæ stor forskjell til Rift S? Synes forøvrig at kvaliteten på den er rå for det jeg betalte. Men godt poeng i at det er fint om det er det første headsettet man har. Jeg har forøvrig prøvd HTC Cosmos som var helt forferdelige og de skulle visnok ha høyere oppløsning enn Rift S og er dobelt av prise. 

Personlig hadde jeg sikkert gått for Valve Index om det var på det norske markedet, men da om jeg virkelig ville ha noe som kostet og er "premium". 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
6 hours ago, Walkyrje said:

Gi beskjed om du tester det ut. Vil gjerne høre hvordan det er i vr. :) 

Ja vi får se.. mange av spillene jeg synes virker interessante har det med å ende opp i backloggen min.

Men kan anbefale et kanskje lignende spill: https://store.steampowered.com/app/582560/The_Invisible_Hours/

Det er dyrt så bør vel helst kjøpes på salg.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (19 timer siden):

Ja vi får se.. mange av spillene jeg synes virker interessante har det med å ende opp i backloggen min.

Men kan anbefale et kanskje lignende spill: https://store.steampowered.com/app/582560/The_Invisible_Hours/

Det er dyrt så bør vel helst kjøpes på salg.

Supert, takker. Skal sjekke ut Invisible hours jeg. 

Har samme problem med backlogg selv :)  

Lenke til kommentar

Nytt om Microsoft Flight Simulator

Quote

Finally, this feature deserves a drum roll... yes, MSFS will support virtual reality headsets. What's more, the VR toggle will be entirely free, with no additional purchase required.

We're surprised to see VR support announced ahead of other possible features, particularly Xbox console support, given that MSFS's non-VR version is already so demanding on CPUs and GPUs. (Which I'll get to in a bit.) For now, Asobo has put the game's VR version into a somewhat nebulous "fall 2020" release window, and the news does come with one catch: at launch, this mode will only work with the upcoming HP Reverb G2 system.

When pressed, Neumann and the rest of the MSFS team declined to specify exactly what about their VR implementation might require a limit to a single PC-VR system, especially since every headset on the market relies on OpenVR calls for axis orientation. (Indeed, this is exactly why non-Oculus headsets can be tricked into loading Oculus-exclusive software.) The Reverb G2 also happens to borrow the engineering and design of the Valve Index's lens array. Thus, we're hopeful that the game's VR mode removes these device-limiting flags and supports other headsets shortly after its launch.

The team also wasn't ready to clarify how hand-tracked controllers might work within the game's VR version. "It's an iterative process," Asobo CCO David Dedeine said. "We're trying to find something universal, that will work no matter what device you're using. We have interesting prototypes using advanced controls, I will say. There are exciting things happening. I am already amazed at what the team has made, in order to improve interactions with the cockpit in VR. It's different than interacting with a mouse. What we've already experienced is brilliant and will inform the current version of the game."

If you've seen the game's footage thus far, you may wonder how its detailed visuals and massive vistas will translate to the demands of VR—as in, two high-resolution displays (one for each eye) running at a 90Hz refresh rate. Asobo insists that the VR mode should target something close to the game's "medium" graphics preset, which, in my experience, is quite high-res: sufficiently fluffy clouds, relatively dense landscapes. The team says this graphical fidelity boils down to things like efficient CPU rendering ("the way you compute the right eye, then move much of that to the left eye") and expertise with the low-powered Hololens headset. "Hololens is a mobility device, and [our projects for that] forced us to ultimate optimization," Dedeine said. "So our team is plug-and-play on this subject."

Dette er en massiv artikkel om spillet, jeg leste VR delen og skummet gjennom resten. Må definitivt sette meg ned med litt god tid for å lese dette.

https://arstechnica.com/gaming/2020/07/ms-flight-simulator-our-yoke-on-look-at-new-features-gorgeous-flights/

Sååå gratulerer til dere som har bestilt HP Reverb G2!

Forhåpentligvis følger støtte for andre VR sett også etter hvert.

Endret av Enceladus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (19 minutter siden):

Nytt om Microsoft Flight Simulator

Dette er en massiv artikkel om spillet, jeg leste VR delen og skummet gjennom resten. Må definitivt sette meg ned med litt god tid for å lese dette.

https://arstechnica.com/gaming/2020/07/ms-flight-simulator-our-yoke-on-look-at-new-features-gorgeous-flights/

Sååå gratulerer til dere som har bestil HP Reverb G2!

Forhåpentligvis følger støtte for andre VR sett også etter hvert.

Herlig! Jeg bestiller nok G2 så fort Nvidia slipper nye grafikkort 

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (28 minutter siden):

Nytt om Microsoft Flight Simulator

Dette er en massiv artikkel om spillet, jeg leste VR delen og skummet gjennom resten. Må definitivt sette meg ned med litt god tid for å lese dette.

https://arstechnica.com/gaming/2020/07/ms-flight-simulator-our-yoke-on-look-at-new-features-gorgeous-flights/

Sååå gratulerer til dere som har bestil HP Reverb G2!

Forhåpentligvis følger støtte for andre VR sett også etter hvert.

Dette blir artig tror jeg! Ser ikke helt at det virkelig blir g2 eksklusivt, men kanskje heller at kontrollene er tilpasset g2 og at det ikke er testet på andre VR sett. 

Lenke til kommentar

Rant comence!

Så det kom en 9gig update til Onward, som har hvert favoritt VR spillet mitt, alt jeg ville ha i et taktisk FPS i VR, jeg sluttet å spille fordi jeg spiller bare COOP og Aien løpt mot deg som gale zombier. Så jeg venta på en update. 

Den kom i dag og var 9gig. Det var en enorm skuffelse, spillet er nå laget for å funke på Quest, teorien blant flere fans er at folka bak spillet fikk mye penger for å hoppe til Quest, grafikk, lyd, VOIP, fysikk har blitt kraftig nedgradert. De har fikset Aien litt, men også fjernet mye av realismen, så nå er dette mer som Pavolv eller andre arkade skyte spill og hele poenget med spillet er borte. 

Det er ikke mange happy folk på steam forumet nå, og jeg mener med god grunn, det ser ut som spillet helt har skiftet fokus. Det kan hende det er økonomisk det riktige, men da mista VR det eneste skikkelige gode taktiske FPSen det hadde og nå har bare nok et standard FPS som det allerde er 10 stykker av. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Gunfreak said:

Rant comence!

Så det kom en 9gig update til Onward, som har hvert favoritt VR spillet mitt, alt jeg ville ha i et taktisk FPS i VR, jeg sluttet å spille fordi jeg spiller bare COOP og Aien løpt mot deg som gale zombier. Så jeg venta på en update. 

Den kom i dag og var 9gig. Det var en enorm skuffelse, spillet er nå laget for å funke på Quest, teorien blant flere fans er at folka bak spillet fikk mye penger for å hoppe til Quest, grafikk, lyd, VOIP, fysikk har blitt kraftig nedgradert. De har fikset Aien litt, men også fjernet mye av realismen, så nå er dette mer som Pavolv eller andre arkade skyte spill og hele poenget med spillet er borte. 

Det er ikke mange happy folk på steam forumet nå, og jeg mener med god grunn, det ser ut som spillet helt har skiftet fokus. Det kan hende det er økonomisk det riktige, men da mista VR det eneste skikkelige gode taktiske FPSen det hadde og nå har bare nok et standard FPS som det allerde er 10 stykker av. 

Ja ser rundt om at det er mye negativ kritikk på denne forandringen, både på grafikk og alt mulig annet. Dessverre(?) så tror jeg dette fort kan bli tilfelle med flere spill i årene fremover ettersom Quest trolig vil ta større og større deler av markedet.

 

 

Burde vært to separate versjoner av spillet, en for Quest og en for PC.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Quote

Burde vært to separate versjoner av spillet, en for Quest og en for PC.

Edited 18 minutes ago by Enceladus

 

Ja, flere som mener man burde ha to versjoner, men da må man regne med at PC versjonen stopper på 1.7 og aldri vil få noen nye oppdateringer. Noen syns det er greit, men jeg syns bottene var drit kjipe i 1.7. Så for meg hjelper det ikke.

Noen prøver å få refunds også, noe som ikke går, men syns de som krever det burde få det, de har jo egentlig laget et helt nytt spill, som de gamle spillerne aldri har kjøpt.

Den nye install fila er ca. halvparten av den gamle, de har bokstavlig talt fjerna 9 gig fra spillet med lyd, grafikk osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...