Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

12 minutes ago, Enceladus said:

Må da være mulig å få samlet sammen et miljø av folk som ønsker å spille litt mer seriøst slik at man slipper alle hobbitene på Quest? Tenker at det nok finnes en Discord gruppe.

 

Det er helt sikker mulig,  men mange veteraner har stukket av eller ligger lavt, da, de fremdles ikke er happy over downgrade skandalen. Også spiller jeg jo på dagen,  når voksene er på jobb og unga er fremme. 

Er vel derfor det ikke er noe spill i finne i Contractors heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der fikk jeg til et spill i Contactors. statet med bare meg og en Franskmann mot hverandre i TD(den kjipeste av alle multiplatyer modes etter vanlig death match) Var spennede nok fikk til et par kule snapp turns kills da man hører godt om fienden løper.

Flere joina endte opp med en 4 vs 4 TD, dette føltes veldig CS ut syns jeg, så til og med førsøk på sidestep og bunny hopping. Noe som ikke passer helt inn, ser teit nok ut i vanlig FPS, enda verre i VR FPS. Laget mitt vant og jeg fikk 24 kills og den som fikk flest. Men skulle vel bare mangle siden jeg bruker stock. Men noen andre var veldig gode, så enten har de også stock ellers har de trent noe jævlig uten.
Håper spillet er litt mer taktisk når man spiller med objektives. Fordi her løp det en rundt og bare prøvde å drepe folk med en manchete. og en del løper rundt som hodeløsekyllinger og håper de rett og slett er raskest på avtrekkeren. Mens jeg går sakte og sikkert mens jeg hører etter løping osv. 
Mitt solteste øyeblikk var når flere joina matchen og jeg fant meg selv alene mot 3, de hadde til og med gått sammen,  jeg fikk sniki meg rundt dem og fikk drept to, men han tredje tok meg.

Lenke til kommentar

Endelig et godt spill med Onward, Contractors er i bestefall bare TDM, ingen ser ut til å spille noe annet.

Men fikk til et bra COOP spill i Onward, ja det var 64 rookie AI botter, men brettet er Subway så er ganske krevende brett. Og best av alt er at alle 4 spilte ganske taktisk, ja 2 av de var unger, men de prøvde ihvertfall, de kommuniserte, vi brukte alle lyddemper, NVG og laser. Vi greide til og med å knerte et dusin av fiendene uten at de fikk av noen skudd så da ble det ikke noe storm av fiender. Noen dekket bak mens andre foran, vi ga dekk ild osv. Det er sånn Onward skal spilles og blir så mye bedre når man føler det er litt rollespill inni det hele. Og der ser veldig bra ut, år 4 stykker beveger seg taktisk sammen, og man ser alle 4 laser strålene i NVG. bevege seg bra. 
24-28 fiender og experienced Ai ville hvert enda bedre, da må man være forsiktig fordi Aien er litt aim bottete og raske på avtrekkeren. 

Vi tok en runde på Tanker brettet også, det var mindre taktisk pga hvordan brettet er, så blir mer shooting gallery. De to ungene ble skutt ned et par ganger, men vi hadde heldigvis spøyter, så vi to voksene kom gjennom det.

Det er helt klart at Stocken funker, jeg plaffer ned langt mer fiender enn de andre, på subway brettet fikk jeg 34 av 64 kills og på tanker fikk jeg 28, men der var det mer gjevnt med 2 til over 20. Hadde alle runder hvert så bra ville dette hvert det beste FPS spillet ever, men det er jo dager eller uker mellom slike spill for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg spilte mye Standout Battle Royale (ikke like morro nå som jeg ikke er trådløs) så er jeg heldigvis ikke så avhengig av at folk spiller skikkelig :p Savner skikkelig å spille det! Virtual Battlegrounds har siden kommet ut også så må få spilt det også, men gidder jo ikke så lenge jeg må slite med den jævla ledningen. Åh hvor jeg gleder meg til trådløst er standard i alle VR sett! Da skal jeg vurdere en gunstock :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Gunfreak said:

Sett mer nå, syns det ser kult ut, men at det "går på tid" så venter på story mode. Det så mye kulere ut enn det de har nå.

Jah ser det foreløpig litt an her også. Litt mer variasjon hadde vært bra. Men litt skeptisk til hvor god story ett lite indie studio kan komme opp med.

Spillet minner meg forøvrig litt om både Sprint Vector og Climbey.

https://store.steampowered.com/app/590690/Sprint_Vector/

https://store.steampowered.com/app/520010/Climbey/

Begge artige spill men blir fort svett av særlig sprint vector. 

Lenke til kommentar
47 minutes ago, Enceladus said:

Jah ser det foreløpig litt an her også. Litt mer variasjon hadde vært bra. Men litt skeptisk til hvor god story ett lite indie studio kan komme opp med.

Spillet minner meg forøvrig litt om både Sprint Vector og Climbey.

https://store.steampowered.com/app/590690/Sprint_Vector/

https://store.steampowered.com/app/520010/Climbey/

Begge artige spill men blir fort svett av særlig sprint vector. 

Storyen blir kanskje ikke så bra, men ser ut som at story moden har mye bedre gameplay, ikke noe "skygge" som følger etter deg, du kan snike rundt og ta ut fiender på kule måter.

Lenke til kommentar
6 hours ago, Helpless/Green said:

Jeg har testet mange typer VR.
Til og med sittet i sånn cockpit som går i alle retninger og med VR på skallen.
Jeg har aldri blitt kvalm.

Ellers har jeg bare stakkarslige PSVR og det eneste som plager meg der er den forbanna kabelen som er i veien.

Eneste som får meg kvalm er lav oppdateringfrekvens på typisk rundt 70hz med Oculus Quest og den nå gamle Oculus Rift DK2 samt ofte i kombinasjon med lav eller ustabil framerate. Da jeg spilte Subnautica på Rift DK2 ble jeg kvalm etter ca. 20 minutter. På Oculus Quest merker jeg det fort i spill som Half Life og Quake via sidequest.

Ellers ikke noe problem på 90hz VR og oppover mot 144hz på Index. Jet Island med crazy modifiers er ingen problem for meg, kiler bare i magen :) Boneworks som mange sliter med er også null problem for meg.

Og ja den satans kabelen må bort! Jeg spilte så mye mer da jeg var trådløs med Vive Pro enn jeg gjør nå med Valve Index selv om Index er et mye bedre VR sett. Håper Valve kommer med trådløs add-on snart. Quest er jo et alternativ siden den er standalone men som sagt så blir jeg dårlig av den og jeg liker også god grafikk på en kraftig PC.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Enceladus skrev (10 minutter siden):

Eneste som får meg kvalm er lav oppdateringfrekvens på typisk rundt 70hz med Oculus Quest og den nå gamle Oculus Rift DK2 samt ofte i kombinasjon med lav eller ustabil framerate. Da jeg spilte Subnautica på Rift DK2 ble jeg kvalm etter ca. 20 minutter. På Oculus Quest merker jeg det fort i spill som Half Life og Quake via sidequest.

Ellers ikke noe problem på 90hz VR og oppover mot 144hz på Index. Jet Island med crazy modifiers er ingen problem for meg, kiler bare i magen :) Boneworks som mange sliter med er også null problem for meg.

Og ja den satans kabelen må bort! Jeg spilte så mye mer da jeg var trådløs med Vive Pro enn jeg gjør nå med Valve Index selv om Index er et mye bedre VR sett. Håper Valve kommer med trådløs add-on snart. Quest er jo et alternativ siden den er standalone men som sagt så blir jeg dårlig av den og jeg liker også god grafikk på en kraftig PC.

 

 

Eneste jeg har merket var en gang for 3 år siden at jeg ble sliten i øynene veldig fort av en eller annen VR provider som jeg ikke husker navnet på.

Har ikke testet Quest, men det at det er Facebook bak gjør at jeg ikke vil heller.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Helpless/Green said:

 

 

Eneste jeg har merket var en gang for 3 år siden at jeg ble sliten i øynene veldig fort av en eller annen VR provider som jeg ikke husker navnet på.

Har ikke testet Quest, men det at det er Facebook bak gjør at jeg ikke vil heller.

Jeg tror bedre teknologi er løsningen på kvalme for mange, bla bedre oppdateringfrekvens og ellers god komfort på VR settene og generellt høyere specs. Men noen vil nok alltid slite litt tror jeg. Slik mange sliter med bil og båtsyke. Astronauter kan også slite med kvalme i vektløs tilstand. Er også folk som blir dårlige i visse spill på skjerm, ev venn av meg er slik, han tåler også VR svært dårlig.

Men det er litt rart igrunn at jeg ofte blir bilsyk men ikke har problem i VR, god VR that is.

Ja jeg blir vel å selge Questen min snart, særlig etter siste tidens facebook overvåkningstull og andre skandaler. Håper det kommer en god Quest konkurrent etter hvert.

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (10 minutter siden):

Jeg tror bedre teknologi er løsningen på kvalme for mange, bla bedre oppdateringfrekvens og ellers god komfort på VR settene og generellt høyere specs. Men noen vil nok alltid slite litt tror jeg. Slik mange sliter med bil og båtsyke. Astronauter kan også slite med kvalme i vektløs tilstand. Er også folk som blir dårlige i visse spill på skjerm, ev venn av meg er slik, han tåler også VR svært dårlig.

Men det er litt rart igrunn at jeg ofte blir bilsyk men ikke har problem i VR, god VR that is.

Ja jeg blir vel å selge Questen min snart, særlig etter siste tidens facebook overvåkningstull og andre skandaler. Håper det kommer en god Quest konkurrent etter hvert.

Det ryktes å være et prosjekt kalt PSVR2 in the making som skal være trådløst, fjernet gridviewen (som jeg personlig sjelden merker noe til) og som skal ha 200 noe grader view så du får sideblikk i geimet også.

Vi får se.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Helpless/Green said:

Det ryktes å være et prosjekt kalt PSVR2 in the making som skal være trådløst, fjernet gridviewen (som jeg personlig sjelden merker noe til) og som skal ha 200 noe grader view så du får sideblikk i geimet også.

Vi får se.

Gleder meg til annonseringen av PSVR2 ja. Veldig spennende! Trådløst og 200 grader field of view høres vilt ut, nesten for godt til å være sant.

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (2 minutter siden):

Gleder meg til annonseringen av PSVR2 ja. Veldig spennende! Trådløst og 200 grader field of view høres vilt ut, nesten for godt til å være sant.

Ja, trådløst og 200 grader view + en konsoll med integrert voice command i kontrollen (som i tillegg er haptisk) ???
Mine penger er på Playstation 5.
Men det er kun fordi jeg ikke har råd til skikkelig PC ennå.
Det koster å etablere seg på nytt i livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Gunfreak said:

Questen ser ut til å fjernes fra butikkhyllene. Så de som vil ha et VR headset bør ikke prøve å få tak i questen nå, men vente på hva som dukker opp med quest 2/what ever den heter.

Blir garantert en avsløring av dette nye headsettet 16 september på Facebook Connect (tidligere Oculus connect).

https://www.facebookconnect.com/en

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...