Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Hm, vurderer om jeg skal prøve å lage en hjemmelaget gunstock.

Jeg tror jeg blir nødt til å kjøpe de magnet kuppene til pro stock. Men jeg vil feste de til en av mine airsoft våpen. Jeg har flere jeg ikke bruker.

Problemet som jeg ser det er.

1. Vekten,  de magnet sakene holder vel ikke 3+ kg. 

2. Siden kontrollene må være over våpenet,  kommer jo stocken for langt ned.... 

3. Så er det denne kalibreringa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag har jeg hvert i krig med hobbiter.

Bestemte meg for å bare prøve mer 1.83 av Onward. Det er bare ingen andre FPS  som fanger den føelsen. 

Jeg spiller coop. Og etter 1.8 oppdateringa har det jo flommet små gutter til spillet. 

Når jeg joina en server,  hørte jeg jo med en gang prepubertale gutte stemmer.

Men enda rarere ble det da spillet staret og jeg sto blant taktiske hobbiter. Han ene nådde meg base til brystet. Han andre ikke det en gang.  Han var så lav av karakteren hans var i permanent crouch stilling og når han faktisk croucha så det ut som han lå på bakken. 

Jeg er ingen høy kar, standard 180cm norsk utgave. Så disse var ikke store sakene.

Heldigvis var de helt habile spillere,  prøvde å holde sammen og team work. Igjen team killing. 

Kunne hatt littmer kontrol på kommunikasjon og slikt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Enceladus said:

Heh ja.

Frister ikke.

Nei, jeg så han VR Oasis karen spille dette noen ganger og tenkte,  dette er nettopp det VR ikke trenger,  mer gimick spill  gimmick spill var ok for noen år siden. Nå er det på tide med fulle spill.

Hadde de takk konseptet til spillet og fylt det ut mer, der man kunne gå i land osv hadde det blitt bedre.

Jeg vil egentlig bare ha rainbow six eller SWAT i VR  skikkelige singleplayer spill,  med brukbar AI osv. Onward har våpene skikkelig bra. Men Aien og pvp er liksom bare så som så. 

Men må få meg en gunstock. I dag prøvde jeg å snipe en AI oppå et tak, men greide bare ikke holde kontrollene stødige nok.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Nei, jeg så han VR Oasis karen spille dette noen ganger og tenkte,  dette er nettopp det VR ikke trenger,  mer gimick spill  gimmick spill var ok for noen år siden. Nå er det på tide med fulle spill.

Hadde de takk konseptet til spillet og fylt det ut mer, der man kunne gå i land osv hadde det blitt bedre.

Nettopp!

Quote

Men må få meg en gunstock. I dag prøvde jeg å snipe en AI oppå et tak, men greide bare ikke holde kontrollene stødige nok.

Har vurdert å kjøpe meg en gunstock tidligere da jeg spilte mye Stand Out. Men det var da jeg var trådløs med Vive Pro. Frister liksom ikke lengre med kabelen på Index selv om det er et mye bedre headset. Håper det dukker opp en trådløs add-on snart. Det ville økt spilletiden min i VR enormt.

Virker også litt knotete når man skal bytte til et annet våpen med en gunstock så det gjør det også litt mindre fristende igjen.

 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Enceladus said:

Nettopp!

Har vurdert å kjøpe meg en gunstock tidligere da jeg spilte mye Stand Out. Men det var da jeg var trådløs med Vive Pro. Frister liksom ikke lengre med kabelen på Index selv om det er et mye bedre headset. Håper det dukker opp en trådløs add-on snart. Det ville økt spilletiden min i VR enormt.

Virker også litt knotete når man skal bytte til et annet våpen med en gunstock så det gjør det også litt mindre fristende igjen.

 

De pro tube sakene virker bra, spesielt nå som de har magneter. 

De vil jo bare komme flere og flere skytespill og noen må jo være ok.

Håper det VR medal of honour vil være kompatibelt feks.

Spørsmålet er skal jeg skaffe vanlig eller med riste sak. Vanlig er jo ikke så dyr. Med riste er dyr.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Psykake said:

Hei. 

Jeg har ikke mulighet til å kjøpe meg ny PC for VR spilling. 

Har egentlig aldri testet å spille VR. 

Jeg har en en vanlig PS4. Er det verdt å kjøpe et VR headsett til den? Kan jeg i såfall kun kjøpe briller, eller må man/burde ha kamera og move control? 

Du må ha kamera og briller. Move kontroller er valgfritt, men for visse spill må du ha dem tror jeg. Spill som Resident Evil 7 og Astrobot spilles med gamepad du allerede har.

Om det er verdt det finner du vel egentlig bare ut med å teste selv. De fås vel ganske billig nå tror jeg, jeg ville forsøkt å kjøpt brukt. PSVR og PS4 er også et av de svakere og mest utdaterte systemene så ikke forvent all verden. PS5 er jo like om hjørnet og PSVR 2 er her innen 1-2 år om jeg skal tippe.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Psykake said:

Hei. 

Jeg har ikke mulighet til å kjøpe meg ny PC for VR spilling. 

Har egentlig aldri testet å spille VR. 

Jeg har en en vanlig PS4. Er det verdt å kjøpe et VR headsett til den? Kan jeg i såfall kun kjøpe briller, eller må man/burde ha kamera og move control? 

Jeg ville nok ventet for å se hvordan PSVR2 blir. PSVR er en rimelig tidlig versjon av VR på generell basis, men det kan sikkert testes i en butikk et sted?

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Jeg ville nok ventet for å se hvordan PSVR2 blir. PSVR er en rimelig tidlig versjon av VR på generell basis, men det kan sikkert testes i en butikk et sted?

Ja, godt poeng i grunn. Jeg tok ikke med i betraktning at PS5 er rett rundt hjørnet. 

Begynte å spille No Man Sky igjen, og ville teste VR. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (12 minutter siden):

Du må ha kamera og briller. Move kontroller er valgfritt, men for visse spill må du ha dem tror jeg. Spill som Resident Evil 7 og Astrobot spilles med gamepad du allerede har.

Om det er verdt det finner du vel egentlig bare ut med å teste selv. De fås vel ganske billig nå tror jeg, jeg ville forsøkt å kjøpt brukt. PSVR og PS4 er også et av de svakere og mest utdaterte systemene så ikke forvent all verden. PS5 er jo like om hjørnet og PSVR 2 er her innen 1-2 år om jeg skal tippe.

Ok. Så det lå ute på finn til en relativt billig penge, men tror jeg venter til PS5 og VR der.  

Eventuelt om samboer og jeg  kan slutte å få barn, slik at jeg kan kjøpe en ny PC. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (4 minutter siden):

Er ikke Quest et alternativ? Da har du alt i et. Og om du får en kraftigere pc senere, kan du koble Quest til Pcen.

Vil tro det generelt er bedre spill å få til quest enn til PSVR.

Det har jeg aldri hørt om, men skal Google det sporenstraks ?

Ojoj. Det virket midt i blinken. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Psykake said:

September ja. Spennende. Ante ikke at det fantes en all in one VR slik som dette. Ser bedre ut enn PSVR. ?

Ja, det virker greit,  uten kabel er det også,  så du kan stå i hagen din å spille om du vil. Naboene vil jo le av deg.

Og som sagt, får du en kraftigere PC kan du med kabel (snart kanskje tråløst ) koble questen til PC og da spille alle spill en rift S kan spille. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...