Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

YAY, fått testa forcetuben min!

Riste saken kan jeg vel trygt si ikke er verdt det. Den rister litt men det er på ingen måte noe rekyl følelse, faktisk etter å ha prøvd den på skytebanen, la jeg den fra meg og gjorde noe annet, kom tilbake og spilte en singleplayer hunt. og først etter noen skudd tenkte jeg, hum ja her mangler det noe, og oppdaget at den hadde slått seg av av seg selv. Den gir helt klart bedre feedback på full auto, så er sikkert morsommere å bruke om du spiller spill der du skyter full auto hele tiden. Den var i hvertfall kulere å bruke når jeg brukte den på MP5 og M249 i full auto. 

Selve stocken derimot kan jeg anbefale, sikting er mye lettere, nå kan jeg snipe på tvers av brettene uten store problemer. veldig greit å bruke side sikter for nær kamp også. men det er et knot å lade om eller flytte henda, det blir så klart bedre med trening, men nå er det et knot. Jeg skulle slippe front grepet for å fjerne et sikte fra våpent, men da bøyde jeg akurrat feil på bak grepet, så hele prostocken falt ned i reimen og jeg måtte knote masse for å få den på plass. 

Ellers var det positivt å finne ut at man ikke behøver å flytte på festene på prostocken hele tiden, har du funnet en konfigurasjon som funker holder det. Grept forann på MP5, MK18 og M249 er på nøyaktig samme sted. på MK14 skapskytter rifla er det virituelle grepen lengre frem, så når jeg setter front controlleren på sin plass på prostocken, er hånda inni magasinet på våpene, men når jeg trykker inn for å ta grep, flytter jo den virituelle hånden seg til grepet. Og min fysiske hånd er nærmer nok at til det ikke føles feil ut, altså selv om hånda mi er fysisk litt lengre bak enn i spillet, er de nærme nok til at du lurer hjernen og det føles riktig ut. Men dette er i Onward, kan hende det er annerledes i andre FPS. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Outer Wilds i VR

Quote

NomaiVR is a VR mod for Outer Wilds, complete with full motion controls and VR-optimized UI.

What's new in 1.0

If you've tried the mod before or have been following its development, odds are version 1.0 won't have any crazy new features (unless you only tried it several months ago). The goal with version 1.0 is to make it so people who have never played the game are able to finish it completely in VR. There are still bugs and missing features, many of which I'll probably never fix. But the remaining ones shouldn't prevent you from understanding and completing the game.

To achieve this, it was important to make the input prompts work decently well with VR controllers (they are ugly but they kinda work), and some custom tutorials had to be added (touch head for flashlight, grab tools from tool belt, etc). Some of the bigger bugs had to also be fixed to make sure that players don't miss out on lore or story details in VR.

Besides this, 1.0 also tries its best to make troubleshooting as easy as possible, with messages being shown in common cases where the mod fails (wrong game version, problems with SteamVR). SteamVR has been a pain, especially since the Steam version released, and it seems to work differently for everyone. So you might need a few attempts to get it to work. Usually following the suggestions in the readme should be enough.

This doesn't mean version 1.0 is free from problems though. There will still be bugs

https://store.steampowered.com/app/753640/Outer_Wilds/

 

Dette skal deffinitvt spilles!

Lenke til kommentar

Tatt et par runder til med stocken og Onward, venter på at contractors skal laste ned.

Blitt bedre på å lade, men oppdaget at M16 ikke funket med den setupen jeg hadde, jeg må enten holde den langt vekk så ikke stocken er i kontakt med skulderen ellers må jeg lene hode langt langt bak og brillene treffer stocken. Ikke en behagelig måte å spille, blir spennede å se hvor mye jeg må justere på contractors. stocken blir med en gang mindre attraktiv om man rett som et er må stille på den. 

Jeg veide den og med kontrollene på den veier den 1.6kg. Det er ikke tungt for et våpen, ca. en kg mindre enn selv en MP5. Så du merker det etter noen runder, lenge siden jeg har drassa på noe sånt i den stillingen. Men samtidig gir jo det bare med innlevelse. 
Det er også langt lettere å lene seg rundt ting og bøye seg ned, da man alltid har siktet klart. Men jeg tror jeg må slippe opp litt på slingen. Jeg stramma den så mye som mulig for at stocken skulle ligge ca. der det virutuelle våpent lå, men da er den så stram at man mister litt mobilitet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mystefistisk!

Fikk såvidt startet Contractors. De har sin egen gunstock kalibrering. 

Men man må kalibrere alle, absolutt alle våpene. Trodde først det holdt med en, så trodde jeg at man måtte kalibrere hver type(smg, sniper etc) men nei, alle som en må kalibreres. Om man må det hver gang spillet får en oppdatering blir det fryktelig kjedelig.

Og det er ikke snakk om små saker heller.  UMPen pekte rett i taket før jeg fikk kalibrert den.

De gjør det også tungvint med at etter du har kalibrert et våpen havner du tilbakei hoved menyen (derfor jeg trodde det hodlt å kalibrere et våpen)

Så hver gang du har fikset på et våpen, må du inn på setting, gunstock og kalibrering.

 

Det burde være at man skulle fiske et våpen og da er man tilbake i den våpen klassen man holdt på med. Så man kan kalibrere alle SMGer før man går videre til hagler osv.

Lenke til kommentar

Mer kjedelige forcetube oppdateringer.

Jeg har fått prøvd spillet litt i Contractors. Spillet kan best beskrives som en blanding av COD og Arma. Ligger liksom midt i mellom på realismen. Det er ikke like tullete som COD, men har noen COD fakter, mye av realismen i spillet kommer fra at det er VR. Spillet føles jo automatisk mer autentisk når man må lade manuelt og hente magasiner.

Største svakheten syns jeg er brettene de føles veldig som baner, ikke kart. De er små, trange og ser ikke så ekte ut.

Når det kommer til forcetube og spillet er det veldig bra, det er mas å stille inn alle våpene for stocken, men fordelen er at da passer alle våpene til sånn du har stilt in stocken.

Knappene er annerledes enn i Onward, som gjør at ting er lettere med stocken. Blant annet i Onward har du en gripe knapp med Oculus,  som kan bli rot. I Contractors har du egen knapper for å gripe våpene, og en annen for å ta tak i magasiner osv. Så skal mer til at du roter. Selve force mudulen er ca likt. Den sparker ikke hardt nok, syns jeg for å fake rekyl. Men det er kanskje litt mer rekyl i Contractors enn i Onward. 

Men stocken gjør det veldig, gøy, og tidvis veldig lett i Contractors å headshotte, jeg vet ikke hvorfor men våpene er "lettere " å sikte med i Contractors,  om det er at våpene er mer stabile,  om det er siktene eller hva det er vet jeg ikke, men man kan virkelig plassere skudd nøyaktig i det spillet.

Men jeg må finne en måte å bli bedre å få tak i våpenet på. Det går greit så lenge jeg ikke løsner bak grept og bare løsner hånda foran for å bytte magasin. Men om jeg slipper hele stocken for å feks ta frem pistolen, greier jeg nesten ikke få kontrollene tilbake i magnetene. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

 

Har vært så skuffet over ytelsen på de spillene jeg har kjøpt på Oculus store og spilt via revive at jeg tviler på om jeg gidder mer. Og vil jeg egentlig støtte Facebook med å kjøpe spillene og utstyret deres? Helst ikke. Facebook og ekslusiver byr meg imot. Men jeg er en svak sjel...

Spillet ser gøy ut det.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Enceladus said:

Har vært så skuffet over ytelsen på de spillene jeg har kjøpt på Oculus store og spilt via revive at jeg tviler på om jeg gidder mer. Og vil jeg egentlig støtte Facebook med å kjøpe spillene og utstyret deres? Helst ikke. Facebook og ekslusiver byr meg imot. Men jeg er en svak sjel...

Spillet ser gøy ut det.

 

Som jeg skrev på gamer sin post om traileren,  hadde det ikke hvert et VR spill ville det hvert ekstremt generisk kjedelig,  lever virkelig på at det er VR.

Er også usikker på om jeg liker at spillet ser ut til å være delt i 2, en del er krigen i felten, den andre ser ut til å være spionasje saker.  Tror det fører til at man får for lite av begge deler. Spillet blir sikkert i beste fall 6 timer langt,  sikkert mer 4 timer. Og de 4 timene skal altså deles opp i krigs oppdrag og spion oppdrag. 

Ellers håper jeg at spillet støtter gunstocks. Selv om utifra traileren ser man ut til å ha en slags "svak autoaim" og sikting virker veldig "lett" 

Lenke til kommentar
6 hours ago, Enceladus said:

Har vært så skuffet over ytelsen på de spillene jeg har kjøpt på Oculus store og spilt via revive at jeg tviler på om jeg gidder mer. Og vil jeg egentlig støtte Facebook med å kjøpe spillene og utstyret deres? Helst ikke. Facebook og ekslusiver byr meg imot. Men jeg er en svak sjel...

Spillet ser gøy ut det.

 

Det kan hende dette blir mitt siste spill på Oculus Store før jeg selger Rift S med konto :)

Lenke til kommentar
7 hours ago, Theo343 said:

Det kan hende dette blir mitt siste spill på Oculus Store før jeg selger Rift S med konto :)

Men så var det Assasins Creed og Spliter Cell spillene da og andre fremtidige spill..

Quote

Facebook reportedly signed a deal for Splinter Cell and Assassin’s Creed VR games

https://www.theverge.com/2019/7/10/20688902/facebook-oculus-exclusive-splinter-cell-assassins-creed-vr-game-report

Facebook har kloa i oss nå :(

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Enceladus said:

Men så var det Assasins Creed og Spliter Cell spillene da og andre fremtidige spill..

https://www.theverge.com/2019/7/10/20688902/facebook-oculus-exclusive-splinter-cell-assassins-creed-vr-game-report

Facebook har kloa i oss nå :(

Bare hvis spillene blir bra, AC er for det meste dårlige spill, med noen få ok, splinter cell har ikke fått nye spill på mange år.

Det er ikke to IPer som trekker meg.

Og selv om Oculus skulle få Rainbow six IPen ville det jo bare bli en VR versjon av Rainbow six siege, et genetisk multiplayer FPS. Da spiller jeg like gjerne  Onward, Contractors og Pavlov.

Eneste måtte være om de lagde HELE AC2 i VR, det hadde hvert fristende. 

Lenke til kommentar

Kona er tilbake på jobb og jeg har endelig fått testa alt sikkelig, hadde lyst til å prøve det på contractors men der finner man aldri noe spill, fikk heller ikke forcetuben til å funke på war dust. ikke at jeg syns det spillet var så bra for å si det mildt. 

Så har blitt med COOP Onward. Det er vanskelig å finne folk som vil spille skikkelig, folk foretrekker å sette på 64 eller 128 bots på det letteste og slakte de ned, man kan dø og gjør det nå og da, men spillet blir nesten et shooting gallery, fienden er bare farlige når de totalt oversvømmer deg. Det er lenge siden jeg nå har fått til et godt Onward spill der folk spiller skikkelig. Men det er gøy nok. Og stocken er morsom å bruke. Gjør det veldig lett å treffe fienden, og nå har jeg endelig fått stilt in reima så fortuben sitter ca. der våpenet i VR gjør mye lettere å slippe våpenet og få tak i det igjen.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Gunfreak said:

Kona er tilbake på jobb og jeg har endelig fått testa alt sikkelig, hadde lyst til å prøve det på contractors men der finner man aldri noe spill, fikk heller ikke forcetuben til å funke på war dust. ikke at jeg syns det spillet var så bra for å si det mildt. 

Så har blitt med COOP Onward. Det er vanskelig å finne folk som vil spille skikkelig, folk foretrekker å sette på 64 eller 128 bots på det letteste og slakte de ned, man kan dø og gjør det nå og da, men spillet blir nesten et shooting gallery, fienden er bare farlige når de totalt oversvømmer deg. Det er lenge siden jeg nå har fått til et godt Onward spill der folk spiller skikkelig. Men det er gøy nok. Og stocken er morsom å bruke. Gjør det veldig lett å treffe fienden, og nå har jeg endelig fått stilt in reima så fortuben sitter ca. der våpenet i VR gjør mye lettere å slippe våpenet og få tak i det igjen.

Må da være mulig å få samlet sammen et miljø av folk som ønsker å spille litt mer seriøst slik at man slipper alle hobbitene på Quest? Tenker at det nok finnes en Discord gruppe.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...