Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får gjøre som meg, server noe godt til kjerringa sammen med noe alkohol og sørg for at dere har en natt hun ikke glemmer, så fikser du pc problemene etterpå :p , bruker i alle fall å få bort min frustrasjon når ting feiler.

 

Eh.. Men vi andre må holde i sjakk "dobbelt så mange" hjerneceller som deg  :wee:

Må innrømme at det er en del jobb å få til  :)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hvilke RAM skal jeg kjøpe til min 3900X? Vil hels ha mins 32 GB og billigs mulig.

 

Bil dette fungere? 

Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB

 

Av HK blir det mest sannsynlig Taichi X570.

Dobbeltsjekk at de brikkene du kjøper vil gi deg den oppgitte hastigheten på det hovedkortet, Corsair sine brikker er ofte kun egnet til utvalgte Intel hovedkort og cpu'er mens man sliter med å få til den maks oppgitte hastigheten på AMD og ender opp på eksempelvis 1033 x 2 hastigheten.

 

Her er et godt eksempel på slike brikker som ser ut til å gi god hastighet men kan være problematiske hos Amd : https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Memory/VENGEANCE%C2%AE-LPX-32GB-%282-x-16GB%29-DDR4-DRAM-3200MHz-C16-Memory-Kit---Red/p/CMK32GX4M2B3200C16R#tab-tech-specs

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Hvilke RAM skal jeg kjøpe til min 3900X? Vil hels ha mins 32 GB og billigs mulig.

 

Bil dette fungere? Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB

 

Av HK blir det mest sannsynlig Taichi X570.

Prøv disse: https://www.proshop.no/RAM/GSkill-RipjawsV-DDR4-3200-C16-DC-32GB/2530697

 

For et steg opp: https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-RGB-DDR4-3600-C17-DC-32GB/2585064

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å vente på 3950X men så kom denne superhelgen da, så da ble det en 3900X fra Power i stedet. Sikkert til halve prisen og vel så det av hva en 3950X kommer på.

 

Jeg vurderer disse delene i tillegg:

 

Hovedkort: Gigabyte X570 Aorus Master

RAM: 2x G.Skill TridentZ Neo DDR4 3600MHz CL16 AMD 32GB (2x16GB)

 

Kom for øvrig gjerne med forslag til alternativer.

 

Mht grafikkort så kommer jeg nok til å gjenbruke GTX 1080 Ti som er i min nåværende rigg.

 

OS-disk blir en ADATA XPG SX8200 Pro 1 TB

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å vente på 3950X men så kom denne superhelgen da, så da ble det en 3900X fra Power i stedet. Sikkert til halve prisen og vel så det av hva en 3950X kommer på.

 

Jeg vurderer disse delene i tillegg:

 

Hovedkort: Gigabyte X570 Aorus Master

RAM: 2x G.Skill TridentZ Neo DDR4 3600MHz CL16 AMD 32GB (2x16GB)

 

Kom for øvrig gjerne med forslag til alternativer.

 

Mht grafikkort så kommer jeg nok til å gjenbruke GTX 1080 Ti som er i min nåværende rigg.

 

OS-disk blir en ADATA XPG SX8200 Pro 1 TB

Det eneste jeg vil si er at hvis ikke hovedkortet er t-top, og du ønsker max overklokk på minnet, så er 2*8 GB best. Men du har kanskje noen særlige behov for mye dram?

4*16 høres dvaskt ut

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...