Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Får blåskjerm i windows når jeg har aktivert XPM. noen tips?  eller instillinger jeg har oversett? tenkt det bare var å aktivere også la ting stå på auto. gigabyte x580 og corair lpx 3200.

 

 

Lekte meg litt med ryzen master. og kører 3700x fint på 0.9v i cinebench 20 (3775 score). knapt over 50 grader med orginalkjøler og en saktegåenede noctua. ganske utrolig :)

 

Hvor mange brikker, har du de i riktig slot, og er de i listen over kompatible minnebrikker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du vise meg at m2 er raskere enn en bra ssd 2.5 disk. Ikke test programmer. De er raskere, men med å starte win, spilling, osv.

Kjøper nok selv en slik i fremtiden.

Har selv hk som støtter de nå.

Men poenget er ikke m2 vs ssd 2,5, men testprogrammene :)

Destiny 2, Killing Floor 2, og Monster Hunter World laster raskere på NVMe-disk enn vanlig SATA-disk, jeg er alltid først inne i spillet blant vennegjengen etter at jeg byttet til NVMe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Generelt open world spill og spesielt Killing Floor 2, har du treg disk så kan det ta opp til minutter å starte selve spillet.

Men Kjetil, vi vet jo alle hva du gjør så du klarer deg med snurredisk omså =)

Mente du det, hehe.

Ssd er noe av det beste jeg har brukt penger på. Første kjøpte jeg i 2009 da win 7 kom, en 64GiB kingston som har nå 79650 timer online.

Men, feil plass.

Siden de la ned nacl vet jeg ikke hva jeg gjør med mine 2x1800x systemer.

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mente du det, hehe.

Ssd er noe av det beste jeg har brukt penger på. Første kjøpte jeg i 2009 da win 7 kom, en 64GiB kingston som har nå 79650 timer online.

Men, feil plass.

Siden de la ned nacl vet jeg ikke hva jeg gjør med mine 2x1800x systemer.

 

Ja, mente det :) men slik er det bare, folding krever ikke stort men joda, det var fint å ha SSD på 32/64gb på C: men hvor ofte tar du egentlig omstart og hvor merker du de store forandringer, egentlig? =)

Lenke til kommentar

Forresten noen som kjøpte Cpu'en ( Amd 3900x eller skjermkortet 5700x ) hos netonnet og fikk med seg kode til spill og eventuelt gamepass?

Hei. Fikk det! Ikke testet enda.

 

De har en side som jeg linket til tidligere i tråden. Men skal sjekke mail om jeg finner dette igjen!

 

edit:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/justnu/amd-xbox-game-pass-pc

Endret av sveibuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bygde en maskin med deler fra proshop nettopp. ryzen 3600 og 5700 xt blant annet. Fikk 2 stykk 3mnd xbox game pass, borderlands 3 og ghost recon. Ble 12 åringen fornøyd, hvis han bruker det da :p

 

PS: Hva skal man si til en som ikke kan en dritt om PC når man leverer en "custom" PC? 

"Lykke til"?  :rofl:

Føler det er vanskelig å si noe fornuftig. Jeg ville ikke blande inn UEFI, overklokking osv iallfall. 

Lenke til kommentar

Heller det luksusproblemet med å kjøle den ned raskt nok (samme CPU, EK Classic RGB blokk, 2x360 +1x240) hvis en er vannt til 60'C fra aintelverden når en plutselig ser 72+ stabilt på load. Rimelig mye varme på knøttlite areal sabla raskt. Ikke kritisk, ble bare en anelse overrasket. Lurer litt på hvordan 3950X blir...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...