Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Er Arctic Silver fra tidlige 2000-tallet still good kjølepasta? Bør jeg bruke slik hvit pasta man får med gratis med en del kjøleribber? Eller bør jeg faktisk anskaffe meg noe for et par-tre hundrelapper?

 

Er ikke særlig for flytende metall. Liker heller hvordan arctic silver sprer seg. Var det ikke noe karbon-basert som kom like etter Arctic Silver også mener jeg å huske? Hva bør jeg gå for?

AS-5 er utdatert og har noen uheldige egenskaper ved å være strømledende og et herk å rengjøre.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1E1pEJdwf3-DVD3PgcObiiQv7hA9UVkOgFP6OHyTTp4g/edit#gid=0

Den har gjort susen i 8 år på min 2600k, men skifter nå til noe mer oppdatert på min ryzen 9 build. 

 

Denne har overtatt tronen: https://www.komplett.no/product/946012/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/kjoelepasta/thermal-grizzly-kryonaut

Endret av fr0sk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo ikkje tvil om at resultatene fra Ryzen 3k er litt skuffende. Overklokking suger, ytelse i spill er generelt under Intel.

 

Om man spiller Cinebench 24/7, så er dog Ryzen 3k en vinner.

 

Ganske forklarende fra Der8auer om overklokkingspotensialet. Er vel nesten dårligere enn Zen 1 og 2.

 

Så mye for 7nm :confused:

 

post-42975-0-34252500-1562503150.png

Og der8auer sier at CPU-ene aldri når oppgitt boost clock, men ligger litt under. Dårlig overklokking, lite å hente her.

Lenke til kommentar

Stock ja. Siden 3900x ikkje kan overklokkes, så vinner plutselig Intel der også :p

 

Kor høgt må du klokke 9900K for å få til det? "Produktivitet" er ein litt vag beskrivelse, men slik eg leser det har 3900X eit enormt forsprang i det meste som involverer mange kjerner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, kan jo også være greit å huske på at 3200MT/s RAM og 9900K som får lov til å trekke mer enn 95W faktisk er overklokket...

 

3800X for eksempel er nok ikke med i første batch med review sampler fordi den kun er interessant for proffbrukere som ikke skal overklokke...

Lenke til kommentar

Komisk at Intel var på 14nm mens AMD fortsatt var på fuckings 32nm, og nå er Intel fortsatt på 14nm, mens AMD er nede på 7nm.

 

Håper vi aldri ender opp med bare ett suverent selskap igjen, for intel har definitivt sovet i timen de siste årene, og nå straffer det seg muligens?

 

Intel kan tydeligvis sover ett år til før AMD klarer å innhente Intel på ytelse. Faen at ikkje AMD klarte å få 20% ytelse over Intel i spill og andre latencysensitive oppgaver. DA hadde Intel måttet grave dypt...

Lenke til kommentar

Faen at ikkje AMD klarte å få 20% ytelse over Intel i spill og andre latencysensitive oppgaver. DA hadde Intel måttet grave dypt...

Det var ingen som trodde eller forventet at AMD plutselig skulle levere 20 % ytelse over 9900k. Ingen har spådd det.

 

Fasit er at AMD "trader blows" med 9900k i spill og løper ring rundt 9900k i andre oppgaver.

 

Lanseringen har vært en suksess.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det var ingen som trodde eller forventet at AMD plutselig skulle levere 20 % ytelse over 9900k. Ingen har spådd det.

 

Fasit er at AMD "trader blows" med 9900k i spill og løper ring rundt 9900k i andre oppgaver.

 

Lanseringen har vært en suksess.

Som sagt, perfekt cpu for å spille Cinebench :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...