Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Da fikk Proshop mine penger, 700kr mer på CPU og flere hundrelapper på mange motherboards gidder jeg ikke å støtte oppunder, da venter jeg heller noen uker ekstra å får alt fra proshop.  :roll:

 

Uker?  :ohmy:

Så ille kan det vel ikke bli. Ihvertfall ikke om det står lagervare i webshop'en? Nå gjaldt ikke det den 3700x-en, men det gjaldt ihvertfall et hovedkort.

 

Edit:

Grafikkortspm. Hvorfor har AMD gått fra 2 HDMI i f.eks. 580-klassen til 1 HDMI og heller flere Displayport på 5700-serien?

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da fikk Proshop mine penger, 700kr mer på CPU og flere hundrelapper på mange motherboards gidder jeg ikke å støtte oppunder, da venter jeg heller noen uker ekstra å får alt fra proshop.  :roll:

 

Proshop er en helt grei butikk, ikke slik at jeg advarer noen mot å handle der, selv om jeg har hatt litt skuffende opplevelser med dem. Agenturet på mange av de beste RAM kit'ene gjør dem uansett litt vanskelige å unngå om man skal ha "the besht of the besht of the besht". Men på "Åpent kjøp", reklamasjons saker, og minst 3000 Kr i varer før fri frakt, er de håpløst langt bak Komplett. Og nå er jeg ingen fan av Kompletts "prisgaranti" løsning, da de bare gir gavekort på prisforskjellen, men det er nå uansett bedre enn ingenting. Men du var kanskje ikke klar over prisgarantien overhodet?

Lenke til kommentar

Uker?  :ohmy:

Så ille kan det vel ikke bli. Ihvertfall ikke om det står lagervare i webshop'en? Nå gjaldt ikke det den 3700x-en, men det gjaldt ihvertfall et hovedkort.

 

Edit:

Grafikkortspm. Hvorfor har AMD gått fra 2 HDMI i f.eks. 580-klassen til 1 HDMI og heller flere Displayport på 5700-serien?

3900X var bestillingsvare, RAM'en jeg kjøpte også. Det gjør ikke meg noe, pga ferie hadde jeg ikke sett for meg å fått bygd ferdig før i begynnelsen av august uansett, og nå har jeg en unnskylding for å se an AMD sine GPU'er og ikke bare hoppe på nVidia super... Selv om jeg sikkert blir å gjøre det uansett. :cool:

 

 

 

Jeg er veldig scrub når det kommer til RAM. Hvordan er det om man vil oppgradere fra 16GB 8x2 til 32 8x4? Jeg driver mye med photoshop hvor jeg titt og stadig kan merke at mer ikke hadde vært så dumt. Selv om jeg ikke tok meg råd til så mye RAM nå og heller gikk for kvalitet på 16GB kunne jeg tenkt meg å oppgradere etterhvert. Er det noe man taper på å kjøpe et sett til? Burde man bare kjøpe nytt sett 16x2 hvis man vil ha mer?

 

Kjøpte et MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI, regner med det har noe å si for hvordan RAM'en funker.

Lenke til kommentar

Proshop er en helt grei butikk, ikke slik at jeg advarer noen mot å handle der, selv om jeg har hatt litt skuffende opplevelser med dem. Agenturet på mange av de beste RAM kit'ene gjør dem uansett litt vanskelige å unngå om man skal ha "the besht of the besht of the besht". Men på "Åpent kjøp", reklamasjons saker, og minst 3000 Kr i varer før fri frakt, er de håpløst langt bak Komplett. Og nå er jeg ingen fan av Kompletts "prisgaranti" løsning, da de bare gir gavekort på prisforskjellen, men det er nå uansett bedre enn ingenting. Men du var kanskje ikke klar over prisgarantien overhodet?

Aldri hatt et problem med proshop, men har aldri kjøpt noe jeg har hatt et problem med derfra heller. De har super rask frakt og svarer kjapt på mail det er det jeg vet. Og fine priser på det meste. 

 

Komplett gir bare prisgaranti om varen er på lager etc, og når jeg uansett ikke ville fått bruk for delene før om noen uker så passet det meg fint å handle fra dem. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet jeg enda ikke hva Taichi vil koste. Men nå står det mellom det og Crosshair VIII Hero. Sistnevnte har Daisy Chain topologi. Er det noe å tape på å kjøpe kort med T-topologi når man har to brikker?

Kommer helt an på hva slags hastigheter og størrelse du skal ha på brikkene.
Lenke til kommentar

Er Arctic Silver fra tidlige 2000-tallet still good kjølepasta? Bør jeg bruke slik hvit pasta man får med gratis med en del kjøleribber? Eller bør jeg faktisk anskaffe meg noe for et par-tre hundrelapper?

 

Er ikke særlig for flytende metall. Liker heller hvordan arctic silver sprer seg. Var det ikke noe karbon-basert som kom like etter Arctic Silver også mener jeg å huske? Hva bør jeg gå for?

Lenke til kommentar

Er Arctic Silver fra tidlige 2000-tallet still good kjølepasta? Bør jeg bruke slik hvit pasta man får med gratis med en del kjøleribber? Eller bør jeg faktisk anskaffe meg noe for et par-tre hundrelapper?

 

Er ikke særlig for flytende metall. Liker heller hvordan arctic silver sprer seg. Var det ikke noe karbon-basert som kom like etter Arctic Silver også mener jeg å huske? Hva bør jeg gå for?

Jeg har fortsatt mitt ArticSilver 3 fra gamle dager.. funker fett fortsatt. De er og har alltid vært en av de beste.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt mitt ArticSilver 3 fra gamle dager.. funker fett fortsatt. De er og har alltid vært en av de beste.

 

Noen som har erfaring med dette?

 

Cooler Master MasterGel Maker

 

Sånn i tilfelle jeg ikke finner mitt gamle Arctic pasta i skuffer og skap  :wee:

Lenke til kommentar

Er Arctic Silver fra tidlige 2000-tallet still good kjølepasta? Bør jeg bruke slik hvit pasta man får med gratis med en del kjøleribber? Eller bør jeg faktisk anskaffe meg noe for et par-tre hundrelapper?

 

Er ikke særlig for flytende metall. Liker heller hvordan arctic silver sprer seg. Var det ikke noe karbon-basert som kom like etter Arctic Silver også mener jeg å huske? Hva bør jeg gå for?

Gelid extreme skal du ha.

 

https://www.computersalg.no/i/1847252/gelid-solutions-gc-extreme?utm_source=prisjaktNo&utm_medium=prisjaktNoLINK&utm_campaign=prisjaktNo

 

Kjempegod, og ikkje eletrisk ledende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...