Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaok, da bør du laste ned siste BIOS og (nye Chipset drivere?) Bedre ytelse da ;)

Nå har jeg ikke noen nylige resultat fra før oppdatering av bios, chipset og windows, men ser nå en ~15% økning i combined score/test (ca 2.7% økt 3Dmark score) i Firestrike i forhold til eldre resultat.

 

5214 single core score i Geekbench. Nå har jeg ikke tatt vare på tidligere resultat, men jeg kommenterte tidligere at 3950X resultatet var ca 14% bedre. Etter oppdateringene ble det ca 12,5%.

 

Fikk 90 FPS i WH: Vermintide II benchmark, noe som er 1 FPS over mine tidligere resultat (1440p extreme). Så kanskje 1% økning der.  :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke noen nylige resultat fra før oppdatering av bios, chipset og windows, men ser nå en ~15% økning i combined score/test (ca 2.7% økt 3Dmark score) i Firestrike i forhold til eldre resultat.

 

5214 single core score i Geekbench. Nå har jeg ikke tatt vare på tidligere resultat, men jeg kommenterte tidligere at 3950X resultatet var ca 14% bedre. Etter oppdateringene ble det ca 12,5%.

 

Fikk 90 FPS i WH: Vermintide II benchmark, noe som er 1 FPS over mine tidligere resultat (1440p extreme). Så kanskje 1% økning der.  :wee:

 

Ingenting er bedre enn gratis software-oppdatering :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan få bra oppsett for pengene hvis man parrer den med et greit x470 kort.

 

3600 eller 3700x med et B450/X470 ser ut til å være gode valg, og det er nettopp der AMD har skikkelig overtak over Intel. Skal du opp på 3800x med et x570, er det nesten like greit å kjøpe Intel. Hipp som happ. X570 med 3900X er også et godt valg.

Lenke til kommentar

Greia er bare at hvis man har en 8-kjerne CPU fra før, så er ikke 3700X like spennende som 3900X er med sine 12 kjerner. Et alternativ er å gå for X570 + 3700X nå, for så å oppgradere til en 12 eller 16 kjerne Ryzen 4000 neste år da...

Hadde opprinnelig tenkt X570 + 3900X,men fikk samme tanke som du beskrev nå. Kan fort bli samme forbedring som Zen 1 -> zen 1 +.

Endret av Fantomtegningen
Lenke til kommentar

Hadde opprinnelig tenkt X570 + 3900X,men fikk samme tanke som du beskrev nå. Kan fort bli samme forbedring som Zen 1 -> zen 1 +.

Ut fra at 4000-serien vil havne på Zen 3, og AMD allerede har forespeilet at det vil være større endringer i mikroarkitekturen med Zen 3, så burde det bli en bedre forbedring enn Zen til Zen+

7nm EUV er et større hopp fra 7nm enn 12nm GF var fra 14nm GF

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...