Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er feil med Geekbench som indikator for ytelse? Sett du har rakket ned på både Cinebench og Geekbench som tester flere ganger, hvorfor er ikke disse gode tester? Og hvilke benchmarks er det du ville forholdt deg til?

Cinebench gir ikke et godt bilde av ytelse: den nye R20 er bedre, men det er fortsatt ikke veldig relevant for gaming

 

Geekbench gir detaljerte resultater, men uten å se på detaljresultatene er hele poenget borte. Min 1700X på 4.0 GHz med 3333 CL14 ram passerer akkurat 5000 i single core, men den er fortsatt ikke i nærheten av like bra som en stock 9900k.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en skal ha seg f.eks. det nye AMD-skjermkortet, dersom det skulle falle i smak på pris/ytelse. Hva kan en forvente at det greier å pumpe ut i form av frekvens? Ser f.eks. en skjerm med 240 Hz på "tilbud". Men er det noe neglisjerbar forskjell å se på det når en også har 144 Hz skjermer en kan kjøpe? Er dette kun utnyttbart i FPS-spill, eller kan en forvente bedre opplevelse i andre fartsfylte spill som Star Wars, GTA 5 (GTA 6 når det kommer) og slikt?

 

Netonnet har noe på 240 Hz i øyeblikket, som de mener er nedsatt for lagerrensing

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/pc-skjerm/25-40-tommer-skjerm/lg-27gk750f/1006964.10993/

 

Nå ser jeg fader meg at det finnes 165 Hz monitor også:

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/pc-skjerm/25-40-tommer-skjerm/asus-vg278qr/1006428.10993/

Endret av G
Lenke til kommentar

Cinebench gir ikke et godt bilde av ytelse: den nye R20 er bedre, men det er fortsatt ikke veldig relevant for gaming

Godt poeng, men nå er jo heller ikke dette "Ryzen for gaming-tråden". Jeg syns Cinebench og Geekbench resultater er greie indikatorer (ikke fasit) på hvor en prosessor kommer til å plassere seg i segmentet i forhold til eksisterende prosessorer på markedet på generell basis, men man må helt klart ha is i magen og vente på fullstendige tester i alle scenarioer for å få ett fullstendig bilde. Men "leaks" av enkelte testresultater er på ingen måte irrelevant eller uinteressant. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Når en skal ha seg f.eks. det nye AMD-skjermkortet, dersom det skulle falle i smak på pris/ytelse. Hva kan en forvente at det greier å pumpe ut i form av frekvens? Ser f.eks. en skjerm med 240 Hz på "tilbud". Men er det noe neglisjerbar forskjell å se på det når en også har 144 Hz skjermer en kan kjøpe? Er dette kun utnyttbart i FPS-spill, eller kan en forvente bedre opplevelse i andre fartsfylte spill som Star Wars, GTA 5 (GTA 6 når det kommer) og slikt?

 

Netonnet har noe på 240 Hz i øyeblikket, som de mener er nedsatt for lagerrensing

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/pc-skjerm/25-40-tommer-skjerm/lg-27gk750f/1006964.10993/

De eneste spillene en kan forvente å klare slike frekvenser på er E-Sport spill som CS, Overwatch, Fortnite osv. For en casual gamer så holder nok 144Hz lenge

Lenke til kommentar

Poster det jo bare som ei ventepølse fordi jeg regner med at folk gleder seg til 7. juli. Litt på samme måten som at folk ser dårlige julefilmer før jul.

Kun knallharde fakta som gjelder. Ingenting annet skal nevnes i tråden før Lisa Su drar kaninen opp av hatten 7 Juli. Tross alt ikke et diskusjonsforum dette.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Har skaffet meg X70 hovedkort og 3466MHz minne. (har 3200MHz fra før av, blir vel og teste begge).

1080Ti har jeg, vannkjøling har jeg fra før..blir vel bare og modifisere litt.

 

Så er det å vente på 3700X, blir moro og teste opp mot andre her inne.. hva er bra, dårlig osv osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...