Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da claimer AdoredTV en 12-core på 5GHZ og en 16-core på 4,5-5Ghz. Dette lover godt om alt klaffer, og nå har de faktisk en komplett produktlinje fra 4 core/8 thread til 16 core/32 thread.

 

Med tanke på IPC har han et 16C 4.2Ghz Cinebench R15 run med 4278 poeng, som tilsier 12,5% økning i IPC. 

 

Adored claimer og at 12-core vil bli vist på Computex, med lansering av 16-core senere.

 

Skal garantert kjøpe 12-core med single core boost til 5Ghz om/når den kommer  :dribble:

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

Jeg tror på 16 core ved lansering, så lenge det ikke er noe supply messig i veien for det, så gir det økonomisk overhodet ingen mening å ikke selge den med en gang. Om Zen 3 er i rute, så gjelds det å maksimere profit på Ryzen 3 med en gang. Å spille det "taktisk" med å vente på Intels 10 kjerners, som uansett er langt unna, når de uansett har Zen 3 til å lage nye overskrifter til neste år...

Lenke til kommentar

Dette har vi snakket om mange ganger før her inne.... 5.0 Ghz på alle 12 kjernene skjer ikke. 

Det vet vi, folk må ikke "overhype".. uansett hvordan man måtte vri og vende.. så er de bedre enn forrige generasjon. Det er det jeg er mer interessert i.

Lenke til kommentar

Det vet vi, folk må ikke "overhype".. uansett hvordan man måtte vri og vende.. så er de bedre enn forrige generasjon. Det er det jeg er mer interessert i.

 

Mitt svar var ikke ment til deg.

 

Bare Zen 2 er like bra eller litt bedre enn 9900K så er det godt nok for meg. Da snakker jeg om både gaming ytelse og alt. 

Lenke til kommentar

Mitt svar var ikke ment til deg.

 

Bare Zen 2 er like bra eller litt bedre enn 9900K så er det godt nok for meg. Da snakker jeg om både gaming ytelse og alt. 

Samma her. Får bare vente til benchmarkene kommer. Bruker den utelukkende til gaming, så satser på 9900k ytelse med mindre varme..

Endret av clarke133
Lenke til kommentar

Mitt svar var ikke ment til deg.

 

Bare Zen 2 er like bra eller litt bedre enn 9900K så er det godt nok for meg. Da snakker jeg om både gaming ytelse og alt. 

Like bra er den kanskje ikke, kanskje litt under. Men da til et bedre pris og mindre varme.

Lenke til kommentar

Dette har vi snakket om mange ganger før her inne.... 5.0 Ghz på alle 12 kjernene skjer ikke. 

Dette har jeg selv sagt mange ganger her inne......

 

Har aldri nevnt all-core, da ville det stått all-core. Å tro på 5Ghz all-core er latterlig.

Tror single-core går til 5Ghz. Kanskje dual-core om mirakler skjer.

 

Edit: Ser at mitt ønske om en 12-core 5Ghz burde endres til 12-core med 5Ghz singlecore boost.

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

Dette har jeg selv sagt mange ganger her inne......

 

Har aldri nevnt all-core, da ville det stått all-core. Å tro på 5Ghz all-core er latterlig.

Tror single-core går til 5Ghz. Kanskje dual-core om mirakler skjer.

 

Edit: Ser at mitt ønske om en 12-core 5Ghz burde endres til 12-core med 5Ghz singlecore boost.

1 kjerne/tråd pr. chiplet på ~5Ghz ;)

 

Når i9 9900k er begrenset til 95W booster den til 5 GHz på 1 kjerne.

https://www.anandtech.com/show/13591/the-intel-core-i9-9900k-at-95w-fixing-the-power-for-sff

95W%20Freq%20Response_575px.png

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva er egentlig bekreftet når det gjelder Ryzen 3xxx? Så vidt meg bekjent har ikke AMD sagt noe om hverken frekvens eller antall kjerner ennå, så hvor sikre kan vi være på at disse ryktene har noe som helst med virkeligheten å gjøre?

 

Noen som kommer til å bli skuffet om AMD "bare" avduker en prosessor med 8 kjerner med omtrent samme ytelse som i9-9900k til en rimeligere pris? 
Lenke til kommentar

 

Hva er egentlig bekreftet når det gjelder Ryzen 3xxx? Så vidt meg bekjent har ikke AMD sagt noe om hverken frekvens eller antall kjerner ennå, så hvor sikre kan vi være på at disse ryktene har noe som helst med virkeligheten å gjøre?
 
Noen som kommer til å bli skuffet om AMD "bare" avduker en prosessor med 8 kjerner med omtrent samme ytelse som i9-9900k til en rimeligere pris? 

 

Usikker på hva som er sagt, men i januar viste de frem en CPU med 1 chiplet og IO die, med tydelig plass til en chiplet til.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

 

Hva er egentlig bekreftet når det gjelder Ryzen 3xxx? Så vidt meg bekjent har ikke AMD sagt noe om hverken frekvens eller antall kjerner ennå, så hvor sikre kan vi være på at disse ryktene har noe som helst med virkeligheten å gjøre?
 
Noen som kommer til å bli skuffet om AMD "bare" avduker en prosessor med 8 kjerner med omtrent samme ytelse som i9-9900k til en rimeligere pris? 

 

 

Det som er bekreftet:

7nm

Separert IO og prosessorkjerne

PCIe 4.0

 

Klokkefrekvenser, kjernetall, endringer i arkitektur, og alt annet relatert er ren spekulasjon.

Lenke til kommentar

Usikker på hva som er sagt. Men i januar viste de frem en CPU med 1 chiplet og IO die, men tydelig plass til en chiplet til.

 

Ja, enig i at det ville jo være litt rart om de ikke utnyttet den ekstra plassen til noe, men for alt vi vet kan vel planen være å bruke plassen til integrert grafikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...