Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet bare helt sikkert at jeg skal ikkje ha Gigabyte hovedkort. Det blir nok Asrock og Asus igjen, da de alltid har de beste biosene. Da også alltid først ute med gode betabioser også. Les; Toppmodellene.

Hvordan er det med asrock og asus ang ITX? Pleier de å lanseres samtidig, eller må jeg vente mye lenger på ITX til ryzen 3000? Skal nemlig ha ITX build hvis jeg får solgt min i7-7700k, maximus ix code build.

Lenke til kommentar

Da ser det ut som Ryzen 3000 : Zen 2 cpu'en får offisielt DDR4 - 3200 JEDEC og at det ikke ser ut som noe problem å bruke enda kjappere minnebrikker :

 

 

The official RAM JEDEC support stands for the maximum memory clock without overclocking. However with overclocking (OC) Matisse is rumored to be capable of DDR4-4000 or more. A screenshot suggests a higher OC potential with data of maximum DDR4-4400+ at Matisse and only up to DDR4-3466 + at Pinnacle Ridge. Biostar earlier on advertised up to DDR4-4000 on the upcoming motherboard Racing X570GT8 . The MSI X570 Godlike is rumored to support DDR4-4600 + (OC). The new motherboards are expected to Computex. 

 

Sitert fra Guru3d

Lenke til kommentar

Ser det vil dukke opp 5000MB/s read/write M.2 NVMe SSD nå med PCIe 4. Ikke at eg har bruk for det, men ser ut som AMD/X570 vil være alene om det et års tid.

 

https://www.eteknix.com/worlds-first-pcie-4-0-m-2-nvme-ssd-announced-by-gigabyte/

 

 

 

 

 

 

qSRqmyEl.jpg

 

Ikkje at jeg har brukt for det, men her er testen min av 3x Optane 900p i raid-0  :tease:

 

post-42975-0-19534400-1512572313.png

 

Alt annet blir liksom helt middels :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tenker du om MSI sine HK?

 

Siste MSI hk jeg hadde var et x299 hk. Hadde det i 2 uker mens jeg venta på en Asus kort. Funka bra nok. Minneoverklokk var overraskende lett på det kortet, selv om man manglet litt biossettings. Msi er jo også kjent for å klare høy minneoverklokk innen ekstremoverklokking :)

 

Dog har enda tilgode å ha noen hk som er på høyde med Asus Rampage extreme/apex/gene på Intel plattformen. Asrock er meget bra til "budsjett", da biosene er bra til overklokking og er forholdsvis billig. Det første året med Ryzen, så var faktisk Asrock det beste med tanke på minneoverklokk og bios generelt. Asus surra det skikkelig til på begynnelsen med Ryzen.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man antar en perfekt lineær økning, så ja. Men i realiteten er den nok ikke det. Gode resultater likevel :D

 

Det som er mer spennende er at denne ES CPUen her har kun 16mb L3 cache enabled, der det egentlig skal vere 32mb. Og for en double-die CPU blir det 64mb L3 cache. Har troen på at forskjellen der kanskje har mye og si for ytelsen.

Lenke til kommentar

Hvor har du den troen fra, pure AMD hype fan? :)

Eneste jeg håper på er en prossessor som kan levere på nivå med intel i gaming. Hadde det ikke vært for at 9900k er veldig varm så hadde jeg allerede hatt datamaskin. Har et mini itx kabinett (ghost s1) som jeg tenkte kjøle med en mini luftkjøler. Da blir det lite vits med en så varm chip som vil thermal throttle. Delidding tørr jeg faen ikke gjøre atm..

Lenke til kommentar

Ikkje at jeg har brukt for det, men her er testen min av 3x Optane 900p i raid-0  :tease:

 

post-42975-0-19534400-1512572313.png

 

Alt annet blir liksom helt middels :p

Gjesp, er vel gaske trasig vite at et oppsett for 5000-6000kr vil yte mye det samme kontra 50000? Dette er ikke resultat av release over. Men ca. ytelse. Vet ikke hva du har på samme oppsett som under. Show show

KNESmge.jpg

 

 

 

 

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Gjesp, er vel gaske trasig vite at et oppsett for 5000-6000kr vil yte mye det samme kontra 50000? Dette er ikke resultat av release over. Men ca. ytelse. 

KNESmge.jpg

 

 

 

 

 

Min er "bare" 10 ganger raskere på 4k random read da... Det som faktisk har noe å si for ytelse. En liten bagatell :p

 

Du er vel en av de som sier at Ryzen 2700x er like god som 9900k, hvis GPU er flaskehals.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min er "bare" 10 ganger raskere på 4k random read da... Det som faktisk har noe å si for ytelse. En liten bagatell :p

 

Du er vel en av de som sier at Ryzen 2700x er like god som 9900k, hvis GPU er flaskehals.

Send på samme settings så kan vi sammenligne dine 3x mot 1x. Sånn eg har forstått det så vil Gigabyte( eller andre) sin Gen4 yte bedre enn det eg postet.

 

Kjedlig være Intel  fan i disse tider hahah    :rofl:  :xmas: 

 

IfZWCbB.png

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Send på samme settings så kan vi sammenligne dine 3x mot 1x. Sånn eg har forstått det så vil Gigabyte( eller andre) sin Gen4 yte bedre enn det eg postet.

 

Kjedlig være Intel  fan i disse tider hahah    :rofl:  :xmas: 

 

IfZWCbB.png

 

Jeg er ikkje no Intel fan. Jeg er bare fan av det som yter best ;)

 

Får over 300 MB/s 4k QD=1 random read enda med nyeste bios og nyeste oppdaterte windows. Så jeg klarer meg enda...

 

Med 960pro, så får jeg 59MB/s 4k rr @qd= 1 med 95% full 1TB ssd. Ikkje så galt til å være fullt oppdatert. Så vet ikkje hva Tomshardware har testa.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...