Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En video fra Buildzoid. Han har andre leaks/hovedkort som han ikke har lov til å snakke om, men siden BioStar sitt HK er public leak snakker han om det. Fant en grei TL:DW på reddit og.

 

So a bit of a TLDW

This is not the first X570 board he has seen, only the first he has been allowed to speculate since this is a public leak

"The chipset fan is not biostar being biostar, it's going to be a requirement going forward"

He says that the X570 chipset apparently pulls a lot of power under certain conditions, and most high end boards from manufacturers will have active cooling on their chipsets.

"I know that there is going to be a 16 core and a 12 core CPU"

!! "Worst case scenario is 300 - 400 watt power draw on the CPU" (This was taken simply by doubling max power draw of a 2700x)

He doesn't know price, clock speeds, power consumption release date" (Overall it sounds like he only really knows stuff about the motherboards and chipsets, which make a bit of sense as that's what he's know for)

He has heard that AMD wanted to do 5ghz, but he says that could just be a design goal

Unlikely that using all 4 dimms will give you 4000mhz clocks, but maybe 2 dimms could

He has no information on the IMC

He does think that higher memory frequencys are likely

!!He believes that AMD is going to do that same thing that they did with the OG Ryzen and release the 16 core at half the price of Intel's 16 core, so around $700-800 for the highest end 16 core SKU

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=w5UrTzMg2RU&feature=youtu.be

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

4550 Mhz + 15% IPC = ytelse som en Ryzen 1800X som kjører på ~5.2 Ghz omtrent. Det bør kunne slå en 9900K, men vi får se...

Min teori i dag er at "Ryzen 3000" 12 core yter ca likt som en stock 9900k i singlecore scenarioer. 12 core er "max" klokka fra fabrikk, og kan knapt overklokkes mere. 2x8GB minne @ 4000 er ca max.

 

Dermed vil ytelsen være litt bak 9900k generelt, untatt i cinebench :p

 

Da kan det fort være at det er hipp som happ hva som er "best"  mellom "Ryzen 3000" og 9900k.

 

Herre min hatt hvor kjedelig det er å vente på hardware! Rykter, løgner, forhåpninger og fjas blandet sammen i ei smørje. Sånn går no dagan med venting.

Lenke til kommentar

Tror jeg også. For meg som sitter med eldre hardware, så blir det godt nok, men skjønner at du ønsker mer :)

Vil sikkert bli bra, ulempen er at hvis alle skal drive "vifte" på chipset.. så er jeg veldig skeptisk og gamle dager innhenter meg. Jeg liker det bare ikke.. bråkete osv.

Lenke til kommentar

Hadde vært flott om 2 x 16GB brikker kunne funka på 4000 Mhz da :)

kan man ikke f.eks kjøpe 2x8GB (16GB / dual channel) 3600MHz og kjøpe x2 av det settet og dermed har man 32GB kjørende på 3600MHz eller funker det ikke slik?

Endret av koford
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...