Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Politibetjent ødela vognkort


Lynnedslaget

Anbefalte innlegg

Lang historie kort: Ble stoppet i rutinekontroll hvor jeg foreviste vognkort og førerkort. Politibetjenten stod med begge kortene i sluddregn og dette resulterte i at vognkortet ble fuktskadet.

Før dette var vognkortet helt strøkent. Jeg har alltid vært påpasselig med å oppbevare vognkortet i en egen mappe.

Spørsmålet er om jeg nå kan kreve at politiet dekker kostnader til nytt vognkort? Jeg ønsker ikke å kjøre rundt med buklete vognkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er berre å bestille nytt hos vegvesenet, det nye vognkortet får du i posten så det er ikkje noke stress.

 

 

Men på generelt grunnlag så kan du melde inn krav om erstattning for skader som politiet har påført deg til ditt lokale politidistrikt.

Politiet er sjølvforsikra, noke som betyr at staten sjølv betalar ut erstattning utan å gå vegen via eit eksternt forsikringsselskap.

Men for å kunne kreve erstattning så må du kunne vise til at du har lidd eit tap, noke som du her ikkje har gjort då du ikkje ein gong treng å bruke pengar på porto.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men for å kunne kreve erstatning så må du kunne vise til at du har lidd eit tap, noke som du her ikkje har gjort då du ikkje ein gong treng å bruke pengar på porto.

Kanskje ikkje, men iallfall for tort og svie? Det har nok svidd i sjela å køyre rundt med bulkute vognkort. Tort veit eg ikkje for visst kva er, men kanskje det òg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...