Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velvel, lasta ned update og plutselig går telefonen fra å være relativt strømgjerrig til å helle ut strømmen.

attachicon.gif14454668_10153686094426739_2127307276_n.png

 

Noen fiks?

 

Ingen fiks. Batteribruk er så individuelt at det er umulig å si hva problemet kan være. Vi har ikke peiling på hvordan du bruker telefonen, men jeg kan se her at du har brukt Norsk Radio+ en god del i dag. Trykk inn på den og se hvor mye mAh den har brukt i forhold til tiden du har brukt den. Android System er dessverre umulig å få noe logisk ut av, da Google har kastet inn et hav av prosesser og tjenester under det navnet, så det kan være mye rart som foresaker problemet. 

 

Kan du ta en lang screenshot? Av hele batteriskjermen? (som den du allerede har delt). Ta screenshot som vanlig og trykk på + tegnet til du når bunnen.

Lenke til kommentar

Aner ikke hva det er en gang, så det er sikkert ikke noe jeg har bruk for ? :p

 

edit: Ah, har deaktivert alle slik samsung dritt for det meste jeg.

Eg også har deaktivert litt samsung dritt. Heldigvis har eg så få innlegg her at eg er unnskyldt, og har lov å kritisere store internasjonale selskap for å fylle mobilar opp med apper som forbruker ikkje vil ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har installert og avinstallert veldig mange apper på min samsung galaxy s7 edge. Er det slik som det ofte er på pc, når en app/program avinstalleres så er det som regel alltid noe grums som blir liggende igjen på pc-en/telefonen ?

 

Problemet mitt nå er at batteriet på telefonen ikke holder en halv dag engang.

Lenke til kommentar

Jeg har installert og avinstallert veldig mange apper på min samsung galaxy s7 edge. Er det slik som det ofte er på pc, når en app/program avinstalleres så er det som regel alltid noe grums som blir liggende igjen på pc-en/telefonen ?

 

Problemet mitt nå er at batteriet på telefonen ikke holder en halv dag engang.

Det hørtes utrolig lite ut, post bilde av batteribruken din?

Lenke til kommentar

 

Aner ikke hva det er en gang, så det er sikkert ikke noe jeg har bruk for ? :p

 

edit: Ah, har deaktivert alle slik samsung dritt for det meste jeg.

Eg også har deaktivert litt samsung dritt. Heldigvis har eg så få innlegg her at eg er unnskyldt, og har lov å kritisere store internasjonale selskap for å fylle mobilar opp med apper som forbruker ikkje vil ha.

 

 

Men er det SAMSUNG DRITT eller er det andre som står for det??? Blir fort dumt å kalle det SAMSUNG DRITT når Samsung overhodet ikke har noe med det å gjøre!

Lenke til kommentar

Er det en android feature? Eller følger dette Samsung sitt skall? Jeg vet ikke, siden jeg bare har S7 Edge å forholde meg til. Men en særlig god feature ser det uansett ikke ut til å være utifra dette klippet, og jeg har nok bare fjernet den siden jeg tilfeldigvis har kommet borti den og den har skapt irritasjon. 

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Aner ikke hva det er en gang, så det er sikkert ikke noe jeg har bruk for ? :p

 

edit: Ah, har deaktivert alle slik samsung dritt for det meste jeg.

Eg også har deaktivert litt samsung dritt. Heldigvis har eg så få innlegg her at eg er unnskyldt, og har lov å kritisere store internasjonale selskap for å fylle mobilar opp med apper som forbruker ikkje vil ha.

 

Fikk du avinstallert all den google dritten samtidig eller?

(disclaimer 1: ironi)

(disclaimer 2: er generelt enig i at alle apper som OSet ikke er avhengig av bør ideelt sett kunne avinstalleres av brukeren)

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var innom elkjøp i sta, for å prøve og få s7 edge til samme pris der som hos multicom.no

Fikk ikke det. Men selgeren påsto at det var import, og at ved en reklamasjonssak, så må mobilen sendes til utlandet.

Men den kjøpt på elkjøp, vil bli reparet i Norge.

Noen som vet om dette stemmer?

 

Etter det jeg kan se så er det snakk om samme modell.

Noen som vet hvordan Samsung gjør det med reklamasjon?

Lenke til kommentar

Ville for sikkerhets skyld sjekket litt på nettet om hva som er helt greit å fjerne, men i utgangspunktet skal den fjerne ting uten at det går i dass. Du får uansett beskjed om å opprette en sikkerhetskopi om det skulle gå ille. Du kan velge manuelt, auto osv. Og like lett aktivere tjenester du har valgt å slå av om du skulle møte på noen problemer.

 

Jeg har ikke slitt med noe jeg kommer på i hvertfall :) Apps i magenta farge er i utgangspunktet de appen mener er safe å deaktivere i hvertfall. Så er det bare til å gå over selv og velge seg ut det en tror en greier seg uten.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hei

 

Etter den siste oppdateringen som har kommet de siste dagene (la den inn i går), så fungerer ikke Clear view coveret lengre.

 

Skjerm slukker ikke da den lukkes, våkner ikke da den åpnes etc.

 

Noen som har vært borti dette? Har ikke klart å finne noen innstilling på dette.

 

Petter

Jeg hadde det samme, men jeg skrudde litt av og på NFC etc, så kom det tilbake, vet ikke helt hvorfor...

Lenke til kommentar

 

 

Aner ikke hva det er en gang, så det er sikkert ikke noe jeg har bruk for ? :p

 

edit: Ah, har deaktivert alle slik samsung dritt for det meste jeg.

Eg også har deaktivert litt samsung dritt. Heldigvis har eg så få innlegg her at eg er unnskyldt, og har lov å kritisere store internasjonale selskap for å fylle mobilar opp med apper som forbruker ikkje vil ha.

 

Fikk du avinstallert all den google dritten samtidig eller?

(disclaimer 1: ironi)

(disclaimer 2: er generelt enig i at alle apper som OSet ikke er avhengig av bør ideelt sett kunne avinstalleres av brukeren)

 

Enda godt det er mulig å fjerne "oem" bloatware. Det er et rimelig vanlig ønske på alle andre plattformer og er vel bare samsung fanatikere som måtte mene noe annet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan i farten nevne at Disconnect Pro er gratis ut uken. Det koster opprinnelig over 300 kr, men er nå helt gratis. Den blokkerer trackers og dermed også reklame i både nettlesere (Chrome, Firefox etc.) og alle apps som inneholder reklame. Siste punkt er selvsagt litt drøyt, men da anbefaler jeg heller å kjøpe Pro-versjonene av apps dere bruker om det er tilgjengelig. Jeg har ingen gratis apps med reklame, så for min del gjør det ingenting. 

Merk at dere må ha My Knox installert fra før av, eller installer det før Disconnect. My Knox kan avinstalleres igjen etter at Disconnect er satt opp. Disconnect Pro installeres fra Samsung AppStore.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...