Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Regner nesten med Samsung sin egen trådløse lader er det tryggeste valget her ? :) Noen med erfaringer fra andre merker?

 

Ser den "leppen" på Samsung sin stående type ser noe liten ut, glipper telefonen lett her?

skal du slå på stortromma så kan man kjøpe tylt, de er flotte og har en lur design. Tror de lader langsommere enn samsung sin da. Lurer på om samsungen sin er 2A, mens tylt og mange andre er 1A.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner nesten med Samsung sin egen trådløse lader er det tryggeste valget her ? :) Noen med erfaringer fra andre merker? 

 

Ser den "leppen" på Samsung sin stående type ser noe liten ut, glipper telefonen lett her?

 

Jeg har flere av disse, og ja - det kan skje at den sklir av, men det skyldes nok mest at jeg har et deksel rundt

fonen (fra Speck). Men, bruker en det sekundet det tar for å forsikre seg at den står, så fungerer det helt fint.

 

Merker av og til at telefonen kan bli litt (ikke grusomt, men litt) varm på baksiden, men det skyldes dels at det er

trådløs lading i tillegg til at dekselet er på.

 

Ut over det er jeg godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Ja, for det fungerer jo greit med deksel som ikke er altfor tykt. Ble veldig glad når jeg hørte det, da det å ta av på deksel ikke hadde vært aktuelt. Da er det jo like greit å klure med kabelen.

 

Innerst inne liker jeg ikke tanken på å alltid benytte meg av hurtiglading, og det er noe jeg har lyst til forbeholde når jeg trenger det mtp. batteriets levetid.  Qualcom har vel sagt at dette skal gå greit, og at man sikkert har byttet ut telefonen før bateriet skal bli påvirket..men likevel :p Er kanskje mer septisk enn jeg burde være?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Både kona og jeg har en flat S7 hver, kjøpte hvert sitt Samsung MicroSDXC / SD Pro+ U3 - 128GB til en samlet pris pålydende 1 938,09 for begge kortene. Fikk kortene kun to dager etter jeg bestilte dem, grei service det.

 

Spennende - tror de vil fungere godt, andre som har erfaringer med Samsung-kort av denne typen her? 

https://www.proshop.no/Flashminne/Samsung-MicroSDXC-SD-Pro-U3-128GB/2535344

 

 

Lenke til kommentar

Finnes det skjermfilmer/tempered glass som dekker hele skjermen til S7 flat?

Godt spørsmål! Det første tempered glasset jeg hadde (bestilt gjennom min arbeidsgivers avtale med Nordialog) sluttet før kanten på den aktive delen av skjermen, noe som var veldig ugunstig.

 

Nå bruker jeg ett som jeg bestilte på eBay som går helt til kanten av den aktive delen av skjermen. Men siden også kanten på S7 flat kurver noe, innebærer dette et kompromiss i at glasset ikke sitter som klistret på sidene.

 

Dette er uansett for meg en bedre løsning enn å kjøpe disse såkalte 3D-beskyttelsesglassene som dekker hele fronten, siden jeg da ville hatt problemer med å få festet ClearView-coveret, som jeg er avhengig av å få brukt, i kantene.|

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hos meg går ingen av tastene på SwiftKey på kantskjermen. Funker topp her.

Ang deaktivere kantskjermen: innstilling->kantskjerm.

 

Ok, jeg leste nok litt feil. Kantskjerm (altså den du drar inn på skjermen er av.) Jeg hadde håpet det gikk an å skru av "edgene". En for meg fullstendig unyttig feature. Jada, jeg vet jeg skulle kjøpt flat skjerm, men måtte ha en ny fort etter et tyveri og det var bare edge igjen...

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det ett stort problem for dere med Edge?

Nei for det kan deaktiveres skjønner man ikke dette da har man kanskje et litt for smart tlf kontra brukeren.. Jeg bruker ikke sidepanelet og har deaktivert dette via innstillinger gjort på 5 sekunder.
 

Hvordan deaktiverer du sidepanelet? Eller mente du kanskje dekativere det som vises der? Det jeg haadde håpet var at en kunne skru av "edge" som sådan og bare bruke den flate delen av skjermen. Det er helt håpløst at en del av swiftkey ligger på kanten noe som fører til masse feiltastinger. Dette kunne sikker swiftkey rette opp og det ble noe bedre etter en av de siste oppdateringene, men...

Fatter ikke problemet bruker SwiftKey selv og har aldri feiltastet den ligger da godt innafor kanten..

 

Ja, jeg "hører" det du og en annen her sier. Og det HAR blitt litt bedre med en av de siste oppdateringene, men fortsatt er noen av mine taster for nærme kanten for mine pølsefingre. Har forøvrig en kollega med akkurat samme problem. 

Lenke til kommentar

 

Regner nesten med Samsung sin egen trådløse lader er det tryggeste valget her ? :) Noen med erfaringer fra andre merker?

 

Ser den "leppen" på Samsung sin stående type ser noe liten ut, glipper telefonen lett her?

skal du slå på stortromma så kan man kjøpe tylt, de er flotte og har en lur design. Tror de lader langsommere enn samsung sin da. Lurer på om samsungen sin er 2A, mens tylt og mange andre er 1A.

 

 

Leppa er liten, men de eneste gangene telefonen detter av er dersom jeg kommer borti telefonen ved et uhell. Har ClearView cover på telefonen.  Har original hurtigtrådløs ladeplate og det følger ikke med lader. Du bruker den originale laderen på 2A. Jeg har også kjøpt et par på eBay til en mye lavere pris og de funker greit, men på de er nok plastikken litt glattere og telefonen "henger"  ikke like bra med deksel. Tviler også på om de har vifte innebygget slik den originale har.  

Endret av inside_446359
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det ett stort problem for dere med Edge?

Nei for det kan deaktiveres skjønner man ikke dette da har man kanskje et litt for smart tlf kontra brukeren.. Jeg bruker ikke sidepanelet og har deaktivert dette via innstillinger gjort på 5 sekunder.
 

Hvordan deaktiverer du sidepanelet? Eller mente du kanskje dekativere det som vises der? Det jeg haadde håpet var at en kunne skru av "edge" som sådan og bare bruke den flate delen av skjermen. Det er helt håpløst at en del av swiftkey ligger på kanten noe som fører til masse feiltastinger. Dette kunne sikker swiftkey rette opp og det ble noe bedre etter en av de siste oppdateringene, men...

Fatter ikke problemet bruker SwiftKey selv og har aldri feiltastet den ligger da godt innafor kanten..

 

Ja, jeg "hører" det du og en annen her sier. Og det HAR blitt litt bedre med en av de siste oppdateringene, men fortsatt er noen av mine taster for nærme kanten for mine pølsefingre. Har forøvrig en kollega med akkurat samme problem. 

 

Veldig ok skrevet! Legger man godviljen til, filer neglene og pusser fingertuppene i samkvem med et tweaket tastatur, ubetinget hvilket merke, så KAN man skrive på EDGE-modellen, man KAN det ja. 

 

Lucky me, som fikk levert inn EDGE-gimmicken til leverandører for slike gimmicker, og endte opp med en "vanlig" S7 som erstatter for min høyt elskede Note 4. Jeg har intet å forsvare sådan - men du og du, den såkalt "flate" S7 er så absolutt en brukeropplevelse av dimensjoner i sammenligning med det andre "prosjektet". 

 

EDGE er faktisk stilig design- og gimmickmessig, og det er kult og skrive litt "på kanten", hvem liker ikke "saker" som er på kanten? ;-)

 

Men, er man i farten og skal anvende produktet til det produktet er ment til, og bruker en slik smarting av en telefon til mailer eller hva det måtte være, så er EDGE-funksjonen en belastning, samme hvor mye (spesielt de som sitter med skjegget i postkassen) en måtte prøve å overbevise seg selv og andre om det motsatte.  :tease:

Endret av Svein Arild Søyland
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Er det ett stort problem for dere med Edge?

Nei for det kan deaktiveres skjønner man ikke dette da har man kanskje et litt for smart tlf kontra brukeren.. Jeg bruker ikke sidepanelet og har deaktivert dette via innstillinger gjort på 5 sekunder.
 

Hvordan deaktiverer du sidepanelet? Eller mente du kanskje dekativere det som vises der? Det jeg haadde håpet var at en kunne skru av "edge" som sådan og bare bruke den flate delen av skjermen. Det er helt håpløst at en del av swiftkey ligger på kanten noe som fører til masse feiltastinger. Dette kunne sikker swiftkey rette opp og det ble noe bedre etter en av de siste oppdateringene, men...

Fatter ikke problemet bruker SwiftKey selv og har aldri feiltastet den ligger da godt innafor kanten..

 

Ja, jeg "hører" det du og en annen her sier. Og det HAR blitt litt bedre med en av de siste oppdateringene, men fortsatt er noen av mine taster for nærme kanten for mine pølsefingre. Har forøvrig en kollega med akkurat samme problem. 

 

Veldig ok skrevet! Legger man godviljen til, filer neglene og pusser fingertuppene i samkvem med et tweaket tastatur, ubetinget hvilket merke, så KAN man skrive på EDGE-modellen, man KAN det ja. 

 

Lucky me, som fikk levert inn EDGE-gimmicken til leverandører for slike gimmicker, og endte opp med en "vanlig" S7 som erstatter for min høyt elskede Note 4. Jeg har intet å forsvare sådan - men du og du, den såkalt "flate" S7 er så absolutt en brukeropplevelse av dimensjoner i sammenligning med det andre "prosjektet". 

 

EDGE er faktisk stilig design- og gimmickmessig, og det er kult og skrive litt "på kanten", hvem liker ikke "saker" som er på kanten? ;-)

 

Men, er man i farten og skal anvende produktet til det produktet er ment til, og bruker en slik smarting av en telefon til mailer eller hva det måtte være, så er EDGE-funksjonen en belastning, samme hvor mye (spesielt de som sitter med skjegget i postkassen) en måtte prøve å overbevise seg selv og andre om det motsatte.  :tease:

 

Får lese noen hundre tester da dere med pøse fingre og styringsproblemer i hjernen. Må da være fryktelig skuffene å gå for en kjedelig flat S7 kontra Edge som er en designperle med større skjerm og klart bedre batteri. Synd på dere som ikke klarer å skrive på en slik skjerm hvordan dere ikke får det til er for meg og millioner av andre mennesker uforståelig men kos deg med din helt ordinære flate S7 du  :tease:

Lenke til kommentar

Makan te sutring. Greit den ikke passer for noen altså, men jeg kjenner flere med pølsefingre som får brukt den like bra som en hvilken som helst annen mobil. Men du har vel rett i at alle oss sitter med skjegget i postkassen -_-. Trenger ikke si det er prosjekt fordi du ikke klarte å bruke mobiltelefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"pøse fingre"

 

 

 

 

 

 

 

Er det ett stort problem for dere med Edge?

Nei for det kan deaktiveres skjønner man ikke dette da har man kanskje et litt for smart tlf kontra brukeren.. Jeg bruker ikke sidepanelet og har deaktivert dette via innstillinger gjort på 5 sekunder.
 
Hvordan deaktiverer du sidepanelet? Eller mente du kanskje dekativere det som vises der? Det jeg haadde håpet var at en kunne skru av "edge" som sådan og bare bruke den flate delen av skjermen. Det er helt håpløst at en del av swiftkey ligger på kanten noe som fører til masse feiltastinger. Dette kunne sikker swiftkey rette opp og det ble noe bedre etter en av de siste oppdateringene, men...

Fatter ikke problemet bruker SwiftKey selv og har aldri feiltastet den ligger da godt innafor kanten..

 

Ja, jeg "hører" det du og en annen her sier. Og det HAR blitt litt bedre med en av de siste oppdateringene, men fortsatt er noen av mine taster for nærme kanten for mine pølsefingre. Har forøvrig en kollega med akkurat samme problem. 

 

Veldig ok skrevet! Legger man godviljen til, filer neglene og pusser fingertuppene i samkvem med et tweaket tastatur, ubetinget hvilket merke, så KAN man skrive på EDGE-modellen, man KAN det ja. 
 

Lucky me, som fikk levert inn EDGE-gimmicken til leverandører for slike gimmicker, og endte opp med en "vanlig" S7 som erstatter for min høyt elskede Note 4. Jeg har intet å forsvare sådan - men du og du, den såkalt "flate" S7 er så absolutt en brukeropplevelse av dimensjoner i sammenligning med det andre "prosjektet". 

EDGE er faktisk stilig design- og gimmickmessig, og det er kult og skrive litt "på kanten", hvem liker ikke "saker" som er på kanten? ;-)

Men, er man i farten og skal anvende produktet til det produktet er ment til, og bruker en slik smarting av en telefon til mailer eller hva det måtte være, så er EDGE-funksjonen en belastning, samme hvor mye (spesielt de som sitter med skjegget i postkassen) en måtte prøve å overbevise seg selv og andre om det motsatte.  :tease:

 

Får lese noen hundre tester da dere med pøse fingre og styringsproblemer i hjernen. Må da være fryktelig skuffene å gå for en kjedelig flat S7 kontra Edge som er en designperle med større skjerm og klart bedre batteri. Synd på dere som ikke klarer å skrive på en slik skjerm hvordan dere ikke får det til er for meg og millioner av andre mennesker uforståelig men kos deg med din helt ordinære flate S7 du  :tease:

 

Oh the irony :p

Lenke til kommentar

Jeg våkna i dag til at telefonen hadde kræsja totalt.. Står bare en feilmelding øverst på skjermen, bootloader error og så en del feilkoder. Ikke roota telefonen, får ikke restarta den, får ikke slått den av, power+volum opp/ned + home knapp funker ikke. 

 

Noen forslag? Noen andre som har opplevd dette?

 

Edit: S7 Edge 32gb er telefonen jeg har.

Endret av DagErlend
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...