Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

Det kom ut en ny versjon i dag, G935FXXU1APF2 / NEE.

Sammenlikner du med mange andre europeiske land, så henger ikke nordisk etter akkurat.

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G930F/

 

 

 

Mulig jeg er blind men hvor er NEE-utgaven av APF2 til S7 Edge?

 

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/NEE/

 

Edit: Leste det du skrev på nytt, du mener at den er sluppet i dag men bare ikke kommet på Sammobile enda?

 

Nå ligger NEE omsider ute, oppgraderte på telefonen i går. Fungerer bra så langt.

 

http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G935F

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min samsung s7 edge er inne for å skifte skjerm nå. Jeg ble anbefalt å kjøpe samsung sitt led view cover til mobilen dagen jeg kjøpte mobilen. Dette coveret har skrapt opp hele øverste del av skjermen og langs hele hø.siden! Det var et kjent problem til s6 men skulle være fixa til s7 coverene... vel tydeligvis ikke. 

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har nå gått til en oppgradering, fra S6 til S7 Edge (mest pga. skjermstørrelsen).

 

Hva slags deksel er det folket bruker? Jeg har hatt cover fra Spigen, UAG og Speck tidligere - og vurderer en av disse.

Innspill?

 

Jeg har dette: http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s7-186506p.html 

Rimelig fornøyd med det. Gir bedre grep enn uten, og bygger ikke veldig mye. Gir skjermbeskyttelse i form av at dekselet stikker opp noen millimeter i topp og bunn av telefonen og dermed blir kontaktpunktene dersom man legger telefonen med skjermen ned. Utover dette gir det selvsagt beskyttelse av bakside. Har et S-view cover også, men det har jeg aldri brukt. Telefonen ble så svær og uhåndterlig med det at det fikk fint ligge i fred. 

Lenke til kommentar

Eg har ikkje fått update enda. Kan eg da gå inn på linken ovanfor å laste den ned på mobilen? Har Telenor.

Og flat!

 

Nyeste versjon til din S7 ligger her:

http://www.sammobile.com/firmwares/download/73789/G930FXXU1APEQ_G930FNEE1APE2_NEE/

 

Dersom du taster inn *#1234# på telefontastaturet og det står "TEN" inni teksten bak CSC: så vil mobilen bli formatert i det du legger inn versjonen over siden du da skifter CSC til nordisk versjon NEE. Det er dog ikke noe problem å heller gå for NEE da nordisk versjon ofte får ny firmware raskere enn Telenor sin utgave.

Lenke til kommentar

Jeg har fått VoLTE aktivert på mitt Telenor Bedrift sim-kort, men måtte bare skru det av fordi de ikke hørte meg i andre enden. Jeg har prøvd både på Galaxy S7 og S6 med samme resultat.

Hva slags telefoner var det i den andre enden? Jeg har også mobilt bedriftsnett og volte ser ut til å fungere ok, både ved samtaler med Telenor og Telia abor, også når motparten er i 2G. Litt usikker på om jeg har snakket med Iphone brukere som har slått på volte.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Fikk S7en min i går! Fantastisk telefon, men bestemte meg for at denne telefonen skulle jeg ta bedre vare på, så jeg kjøpte S-view cover og Glass protector. Men etter jeg fikk på beskyttelses glasset så synes jeg den er litt for lite sensitiv, har det kommet noen fiks på dette?

 

Er det andre nyttige tips som er lurt å vite? :)

Lenke til kommentar

Fikk S7en min i går! Fantastisk telefon, men bestemte meg for at denne telefonen skulle jeg ta bedre vare på, så jeg kjøpte S-view cover og Glass protector. Men etter jeg fikk på beskyttelses glasset så synes jeg den er litt for lite sensitiv, har det kommet noen fiks på dette?

 

Er det andre nyttige tips som er lurt å vite? :)

At den blir lite sensitiv er vel for du har satt på Glass beskyttelse fix for det finnes nok ikke. Andre tips og hint bruk You Tube det ligger så sabla mye bra der.

Lenke til kommentar

Min samsung s7 edge er inne for å skifte skjerm nå. Jeg ble anbefalt å kjøpe samsung sitt led view cover til mobilen dagen jeg kjøpte mobilen. Dette coveret har skrapt opp hele øverste del av skjermen og langs hele hø.siden! Det var et kjent problem til s6 men skulle være fixa til s7 coverene... vel tydeligvis ikke.

Hvordan klarte du det? Jeg har både Clear View cover og led view cover til s7 edge. Forstår ikke hvordan du klarer å stripe opp skjermen med et mykt cover. Hatt sand i lommen eller noe?

 

Led view coveret er nesten genialt.

Lenke til kommentar

Ser det er mye spørsmål om batteritid her (jeg har S7 Edge). Min erfaring er at batteriet er ok, såvidt. Det er i alle fall ikke fantastisk. Jeg spiller ikke, men jeg har en del apper installert som går hele tiden (tasker, chipolo ++). Har så klart vært på strømoptimaliseringen og sjekket nøye hver app der, om den skal optimaliseres eller ikke. For meg holder vel batteriet sånn akkurat en dag. Litt vanskelig å si, siden jeg har lagt meg til en vane med å legge telefonen på ladematta hele tiden. Har ladematter både på jobben og hjemme. Men skal man ut i skogen en hel dag og har på Endomondo, så er det på grensen til at man må ha med ekstra strøm. Den oppleves som hakket bedre enn S6, men den varer i alle fall ikke i flere dager.

 

Min datter bruker min gamle S6 Edge, og om natta synker faktisk S7-en mer enn S6-en på batterinivå. Men min datter bruker den mest til spill, som jo ikke går hele tiden, så jeg antar at det er appene mine som drar strøm om natta. Mens hun spiller om dagen og tømmer batteriet om dagen, hehe.

 

Jeg vil vel  si at S7 Edge har veldig "normalt" batteri i dagens mobilverden. Mens S6 hadde for lite batteri. Så ingen grunn til å kjøpe denne mobilen på grunn av batteriet, i alle fall. Men selvfølgelig så er det veldig avhengig av hvordan man bruker mobilen.

 

Må også legge til at jeg har Gear VR og Gear 360, og når jeg leker med disse to så tømmes S7 for batteri  løpet av kort tid, og både mobilen og kameraet går varme lett. Det er ved overføring av bilder/video og når man ser på dem med VR-brillene. Da går det fort mye strøm! Men du verden så utrolig gøy det er å se på sine egne 360 graders-videoer med VR-briller! :)))

Lenke til kommentar

Har en S7 jeg er godt fornøyd med og har et par spørsmål. (og litt fersk på android etter en del år uten)

 

1. Er det noen mulighet for å få flashlight/torch til å fungere via en av de fysiske knappene samt også uten å måtte låse opp telefonen? Har den per i dag på toppen av nedtrekkslinja.

 

2.  Noen her som har testet forskjellige trådløse ørepropper med telefonen til trening/aktiviteter og har noen anbefalninger?

 

3. Vil equalizeren fungere med spotify og blåtann propper?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...