Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt kurant lånetelefon, den også.

 

Jeg respekterer at butikken ikke vil låne ut dyre telefoner, da mange kunder ødelegger eller "mister" lånetelefonen.

 

Jeg for min del trenger en lånetelefon med Android og GPS.

Trenger ikke å være dyr, men må være såpass god at den kan brukes til internet. Nokia 3210 er ikke godt nok, men disse telefonene holder for de fleste.

Lenke til kommentar

Har du slått på Always On? 

Ja, den er på. Ingen livskrise at jeg ikke ser klokka med smartcover, men det er litt ekstra tungvint at klokka ikke synes gjennom smartcover-vinduet, mens den vises uten smartcover. Kanskje noe nytt med ny oppdatering som er rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Helt kurant lånetelefon, den også.

 

Jeg respekterer at butikken ikke vil låne ut dyre telefoner, da mange kunder ødelegger eller "mister" lånetelefonen.

 

Jeg for min del trenger en lånetelefon med Android og GPS.

Trenger ikke å være dyr, men må være såpass god at den kan brukes til internet. Nokia 3210 er ikke godt nok, men disse telefonene holder for de fleste.

Den jeg fikk var sleten, full i riper og dritt og såg i grunn ikke ut. Men tok den aldri i bruk da den var helt håpløs treg. Endret av Mala
Lenke til kommentar

Heisann, fikk også oppdatering til min S7 Edge idag.

Merker ikke de store forandringene enda.

Men en ting jeg lurer på jeg har ett "Led View Cover" og kunne tenkt meg at klokka vises hele tiden men jeg finner ikke ut om det er mulig. Når jeg lukker coveret så vises klokka i Led coveret i noen sekunder så blir det mørkt og for å få se klokka igjen må jeg trykke på av/på knappen. Er det sånn det skal være?

 

Galaxis.

Lenke til kommentar
Nå kan det jo hende batteriet blir mer sporadisk igjen etter hvert men dette er ihvertfall lovende. Det negative er at denne firmwaren har litt mer ullen touchrespons enn nyere versjoner hvor Samsung har tweaket dette litt og sikkert noen andre forbedringer man går glipp av.

Jeg ser ingen positive effekter av å gå for denne mix and match "i blinde" taktikken. Batteritid er en så varierende "enhet" at det er tilnærmet umulig for noen andre enn QA hos Samsung å kunne si noe om faktisk forbruk fra versjon til versjon og dette på stock oppsett og eventuelt også med en eller annen topp 50 apper i play store liste.

Hvis du velger å bruke Samsung sin programvare, så anbefaler jeg at du holder deg til nordisk versjon enn så lenge.

Det viktigste etter min mening er å ha den seneste PDAen slik at du får med deg alle sikkerhetsfikser og generelle oppdateringer til programvaren osv.

Lenke til kommentar

Så irritert over at batteritiden plutselig har blitt så crap.

Eneste jeg har gjort denne siste uka er å sette mange inkluderte apps som disabled. Alt fra word til google play movies etc fordi jeg aldri bruker dem

Gikk å la meg med 95 prosent strøm i natt. Nå ca 6 og en halv time etterpå har jeg 59 prosent. Mens tlf har ligget avslått.

Finner ingen apper som spiser strøm heller :/

Det høres ut som en klassisk wifi-alltid på tapping av batteriet gjennom en eller annen sync service prosess som har slått seg vrang. Enheter som kjører Andorid 6 skal ellers gå i doze mode om natten. Merk også at hvis noen av appene dine har blitt oppdatert i denne perioden, så kan en av dem også være skyldig i overforbruket.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, lykke til. "Smart Switch" fra Samsung fungerte ikke for meg slik at alt av innhold og settinger forsvant ved reset.

Du kan og velge å gjenopprette ditt oppsett (til dels i alle fall) under førstegangsoppsett hvis du tidligere ikke har valgt bort sikkerhetskopiering til din Google konto. I Android 6 gjenopprettes brukerdata for de apper som har blitt oppdatert til å bruke Google's nye sikkerhetskopieringsfunksjonalitet. Smartswitch er litt smør på flesk når det gjelder apper, men er OK i bruk for meldinger, media på telefonminnet / SD-kort, kontakter, kalender osv. (har du kun Google konto, så gjenopprettes kontakter og kalenderoppføringer som en del av konto-gjenopprettingen).

Lenke til kommentar

 

Så irritert over at batteritiden plutselig har blitt så crap.

Eneste jeg har gjort denne siste uka er å sette mange inkluderte apps som disabled. Alt fra word til google play movies etc fordi jeg aldri bruker dem

Gikk å la meg med 95 prosent strøm i natt. Nå ca 6 og en halv time etterpå har jeg 59 prosent. Mens tlf har ligget avslått.

Finner ingen apper som spiser strøm heller :/

Det høres ut som en klassisk wifi-alltid på tapping av batteriet gjennom en eller annen sync service prosess som har slått seg vrang. Enheter som kjører Andorid 6 skal ellers gå i doze mode om natten. Merk også at hvis noen av appene dine har blitt oppdatert i denne perioden, så kan en av dem også være skyldig i overforbruket.

 

Takk for tipset, skal prøve å undersøke når jeg har kommet meg hjem :)

Lenke til kommentar

 

Jeg ser ingen positive effekter av å gå for denne mix and match "i blinde" taktikken. Batteritid er en så varierende "enhet" at det er tilnærmet umulig for noen andre enn QA hos Samsung å kunne si noe om faktisk forbruk fra versjon til versjon og dette på stock oppsett og eventuelt også med en eller annen topp 50 apper i play store liste.

Hvis du velger å bruke Samsung sin programvare, så anbefaler jeg at du holder deg til nordisk versjon enn så lenge.

Det viktigste etter min mening er å ha den seneste PDAen slik at du får med deg alle sikkerhetsfikser og generelle oppdateringer til programvaren osv.

 

 

TEN-versjonen som mobilen kom med og som er nyeste versjon fra Telenor i skrivende stund har build date 01. april, versjonen jeg har lagt inn nå har build date 14. mars. Så det er ikke som om Telenor-firmwaren kan vise til noe særlig fremgang i form av oppdateringer eller sikkerhetsfikser når det har kommet flere nye flere versjoner med nyere build date i ulike regioner, hvorav nyeste tilgjengelige har build date 01. juni.

 

Med kun ti apper installert, alle fra Play Store, og ingenting av sensitiv art lagret på mobilen så lever jeg også fint med sikkerhetsfiksene modellen har per i dag. Engelsk firmware (AP+BL i Odin) kombinert med Telenor sin CSC/modem ser ut til å fungere uten problemer så langt med min mobil og jeg opplever per i dag mye bedre batteritid med APC8 enn jeg gjorde med versjonen mobilen kom med.

 

Selvfølgelig er ikke det noe den gjengse bruker bør finne på å sette i gang med, men jeg ser ikke noe problem med å flashe med Odin dersom du vet hva du gjør på og leser instruksjoner nøye før du setter igang. Jeg har flashet mye roms opp igjennom årene til ulike modeller fra Samsung, Sony med flere og har enda til gode å ødelegge en mobil som følge av det. Og nå er jo dette offisielle versjoner fra Samsung og det gjør jo risikoen betraktelig mindre enn om man begynner å legge inn custom roms kombinert med root.

Lenke til kommentar

 

Så irritert over at batteritiden plutselig har blitt så crap.

Eneste jeg har gjort denne siste uka er å sette mange inkluderte apps som disabled. Alt fra word til google play movies etc fordi jeg aldri bruker dem

Gikk å la meg med 95 prosent strøm i natt. Nå ca 6 og en halv time etterpå har jeg 59 prosent. Mens tlf har ligget avslått.

Finner ingen apper som spiser strøm heller :/

Det høres ut som en klassisk wifi-alltid på tapping av batteriet gjennom en eller annen sync service prosess som har slått seg vrang. Enheter som kjører Andorid 6 skal ellers gå i doze mode om natten. Merk også at hvis noen av appene dine har blitt oppdatert i denne perioden, så kan en av dem også være skyldig i overforbruket.

 

Tror kanskje jeg fant ut av det, fant ut at jeg har et app som det står følgende på en batteri app jeg har

 

"Woke up (30) times during sleep" abnormal. For prøve å installere den appen/widget (chronus) og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

TEN-versjonen som mobilen kom med og som er nyeste versjon fra Telenor i skrivende stund har build date 01. april, versjonen jeg har lagt inn nå har build date 14. mars. Så det er ikke som om Telenor-firmwaren kan vise til noe særlig fremgang i form av oppdateringer eller sikkerhetsfikser når det har kommet flere nye versjoner med nyere build date i ulike regioner, hvorav nyeste tilgjengelige har build date 01. juni.

 

Selvfølgelig er ikke det noe den gjengse bruker bør finne på å sette i gang med, men jeg ser ikke noe problem med å flashe med Odin dersom du vet hva du gjør på og leser instruksjoner nøye før du setter igang.

Enig i mye av det du sier, bortsett fra mix and match taktikken. NEE versjonene er forøvrig de nyeste både på S7 og S7edge (har selv G930F NEE fra 1.juni), TEN henger litt etter ser det ut som.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Enig i mye av det du sier, bortsett fra mix and match taktikken. NEE versjonene er forøvrig de nyeste både på S7 og S7edge (har selv G930F NEE fra 1.juni), TEN henger litt etter ser det ut som.

 

 

 

Siste NEE-versjonen for S7 Edge (G935F) har build date 27.april så både nordisk versjon og Telenor henger etter på Edge-utgaven sammenlignet med din G930F dersom den har fått nyeste versjon. Ganske dårlig egentlig at de henger såpass etter.

Lenke til kommentar

Siste NEE-versjonen for S7 Edge (G935F) har build date 27.april så både nordisk versjon og Telenor henger etter på Edge-utgaven sammenlignet med din G930F dersom den har fått nyeste versjon. Ganske dårlig egentlig at de henger såpass etter.

Det kom ut en ny versjon i dag, G935FXXU1APF2 / NEE.

Sammenlikner du med mange andre europeiske land, så henger ikke nordisk etter akkurat.

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G930F/

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Det kom ut en ny versjon i dag, G935FXXU1APF2 / NEE.

Sammenlikner du med mange andre europeiske land, så henger ikke nordisk etter akkurat.

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G930F/

 

 

 

Mulig jeg er blind men hvor er NEE-utgaven av APF2 til S7 Edge?

 

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/NEE/

 

Edit: Leste det du skrev på nytt, du mener at den er sluppet i dag men bare ikke kommet på Sammobile enda?

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Veit dere om det går an å gi google maps og strava tilgang til å bruke GPS, men å tvinge dei andre appane til å bruke gps+wifi til posisjonering? Eg har merka litt batteribesparelse ved dette. Dette er apper eg bruker daglig, så eg synes det er litt tungvint å gå inn og utav instillingane for å velge det.

 

Grunnen til at eg ikkje berre tar av all posisjonering er at det er litt praktisk mtp fks smart lock. 

Lenke til kommentar

2 spørsmål:

 

1. Dagen før i går, og i går, har det plutselig blitt slik at jeg ikke mottar alle sms - fra forskjellige folk. Så spør de meg hvorfor jeg ikke svarte i en ny sms, så den får jeg kanskje, men jeg har ikke fått de forrige? Begynte for 2 dager siden, mao også før jeg la inn den siste oppdateringen - dette er en flat S7.

 

2. Finner ikke ut av om det går an å endre stilen/utseende på selve "snakkeboblene" i sms, det gikk før på min Note4, men selv om jeg her kan skifte bakgrunner i sms-oppsettet, så får jeg ikke skiftet boblestil - noe jeg ikke begriper ...?

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...