Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Med blåtann tilkoplet Pioneer Avic F60DAB spiller jeg musikk fra Spotify og bruker handsfree telefonering. Problemet er da at jeg ikke/knapt hører meldingslyden når jeg får SMS. Går det an å gjøre noe med dette...? Dette er vel kanskje mer et generelt Android-spørsmål enn et spørsmål om S7 da...

 

Tja, dette har vel mer med Pioneeren å gjøre enn noe annet da jeg ofte spiller musikk til en bluetooth-høyttaler, og det er ingen problemer der med varsler osv. Har du prøvd med en annen telefon? Så kan vi da se om det er telefonen eller høyttaleren som er problemet :)

 

 

I Androidsystemet er det jo egentlig kun ringelyd og medialyd man kan velge, så skjønner ikke hva det kan ha med spilleren å gjøre...

 

Altså, vanligvis skal volumet senkes når man mottar varsler på en bluetooth-høyttaler. Når telefonen ringer så skal høyttaleren også ringe, og denne fungerer da som høyttaleren i samtalen. Lager ikke høyttaleren høy nok lyd når du mottar varsler, så er det jo muligens høyttaleren sin feil. Så da er løsningen å låne telefonen til damen, broren eller moren din, koble telefonen deres til høyttaleren, sende en SMS til den og se om lyden er høyere eller like lav. Er den høyere så er det mobilen din som surrer. Er volumet like lavt, så er det høyttaleren som er ute og sykler.

 

 

 

 

 

Skulle ønske det var mulig å prute på Elkjøp. Ville kjøpe mobiltelefon på Elkjøp pga. det forenkler reklamasjon og support. Problemet er at Elkjøp er 1000kr dyrere.

https://www.prisguide.no/produkt/samsung-galaxy-s7-32gb-242031

Hvorfor forenkler det reklamasjon egentlig?

Slippe å sende den i posten. Man får også en lånetelefon hos Elkjøp mens den er på rep.

 

Jeg har en HTC One M7 nå som trenger å reparere kamera på, men klarer ikke å være foruten mobiltelefon i flere uker. Når jeg kjøper ny mobiltelefon nå skal den gamle bli en slags reserve. 

 

 

 

Forskjellen blir at man fysisk leverer tlf på Elkjøp og de sender den inn for deg til det samme stedet du selv kan sende den inn ved kjøp fra en nettbutikk. Jeg har aldri fått lånetelefon fra Elkjøp men men vet egentlig ikke om det virkelig er noe stor fordel å kjøpe fra Elkjøp i grunn selv ved reklamasjon...

 

Edit- Å ha en reserve tlf er alltid lurt det har jeg alltid hatt også lurt å bruke den når man er på fest eller en tur på byen.

 

 

Har også aldri fått en lånetelefon, så ser ikke helt poenget med å gå for Elkjøp av den tynne grunnen der. Reservetelefon regner jeg med at de fleste i disse trakter har, siden det strengt tatt kun er de som er over middelsinteresserte i mobil som henger her? Jeg har hvertfall nok av reservetelefoner, men den "beste" jeg har med tanke på batterilevetid er en Nokia 105 til 99 kr (kontant) som har et batteri som varer i rundt 30 dager på én lading. Bruker den som treningstelefon/nødtelefon når jeg er ute og trimmer, men den fungerer fint som en krisetelefon. Å installere apps er da helt utelukket, men den har Snake, så da er helgen reddet. 

 

 

Rart, jeg har alltid fått lånetelefon på både elkjøp og hos andre kjeder når jeg har reklamert på telefonen min. 

 

 

Hvilke telefoner har du fått låne da? Jeg er bare veldig nysgjerrig :-P Jeg har nok av telefoner liggende (rundt 16), så det er ikke så nøye om jeg ikke får lånetelefon.

 

 

Dette er ikke en høyttaler men en bilstereo...

 

 

Ja, så for syttende gang, lån telefonen til din kone/dame, sønn, datter, bror, søster, mor eller far og se om samme problemet oppstår når du mottar SMS/varsel/samtale. Så kan du i allefall sjekke om det er mobilen eller anlegget som er problemet.

 

 

Lurer på en ting her. Hvordan er batteritiden på S7 når det kommer til mye spilling, snap og nett? En kjenning av meg har veldig lyst på en Galaxy S7.

Batteriet til S7 ligger greit over snittet, men det kommer 100% an på hvordan denne personen bruker telefonen, så jeg kan ikke si at det er helt fantastisk, og så spiller han kompisen din et spill 4 timer daglig og klager på batteriet. Det er dog veldig bra ved normalt bruk (litt ringing, FB Messenger/Snap/Insta, spilling/surfing etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har en S7 flat men er ikke fornøyd.

Lurer på å bytte til Xperia X Performance når den dukker opp i juli.

 

Noen tanker om det?

Hvorfor er du ikke fornøyd?

Lang liste her:

-ikke fornøyd med kameraet, det er gjerne teknisk bra, men bildene er ikke fine nok for meg. Hadde Z1 før og føler at det kameraet kjører ringer rundt S7'en..

 

En annen ting er knapper som er på feil plass. Back-knappen er på feil side og volumknappene er på feil side.

I tillegg er det upraktisk å ha ladekabelen i underkant, står i veien når mobilen hviler mot "kroppen".

 

Og det helt avgjørende er at stavekontrollen til Samsung er helt latterlig dårlig i forhold til Sony sin.

 

Så bruker nok 30-dagers bytteretten og skaffer en X Performance.

Lenke til kommentar

Bruker dere hurtigladning? Eg har ikkje brukt det, da eg ofte lader om natta. Føler det går hardere utover batteriet med hurtiglading, men stemmer det? 

Jeg har sluttet å bruke det, det er IKKE noe poeng dersom du mer eller mindre bare lader om natta. Ja, i henhold til det som sies ang feks at varme er det som sliter batteriet, vil det si hurtiglading 'sliter' batteriet mer enn vanlig lading.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

Har en S7 flat men er ikke fornøyd.

Lurer på å bytte til Xperia X Performance når den dukker opp i juli.

 

Noen tanker om det?

Hvorfor er du ikke fornøyd?

Lang liste her:

-ikke fornøyd med kameraet, det er gjerne teknisk bra, men bildene er ikke fine nok for meg. Hadde Z1 før og føler at det kameraet kjører ringer rundt S7'en..

 

En annen ting er knapper som er på feil plass. Back-knappen er på feil side og volumknappene er på feil side.

I tillegg er det upraktisk å ha ladekabelen i underkant, står i veien når mobilen hviler mot "kroppen".

 

Og det helt avgjørende er at stavekontrollen til Samsung er helt latterlig dårlig i forhold til Sony sin.

 

Så bruker nok 30-dagers bytteretten og skaffer en X Performance.

 

 

Kameraet på en Z1 kan ikke måle seg med s7, så her bør du nok ta en ekstra titt.

 

Hvor knappene er kan du venne deg til ganske raskt. En vanesak.

 

Er det bedre å ha USB-pluggen under et deksel som på Z1?

 

Stavekontrollen er noe av det første jeg slår av på en Androidtelefon, så her skal jeg ikke være uenig med deg.

Lenke til kommentar

Bruker dere hurtigladning? Eg har ikkje brukt det, da eg ofte lader om natta. Føler det går hardere utover batteriet med hurtiglading, men stemmer det?

 

Har også skrudd av dette da jeg stort sett kun lader om natta. Skal jeg lade om dagen, skrur jeg det bare på :)

Lenke til kommentar

 

 

Har en S7 flat men er ikke fornøyd.

Lurer på å bytte til Xperia X Performance når den dukker opp i juli.

 

Noen tanker om det?

Hvorfor er du ikke fornøyd?

Lang liste her:

-ikke fornøyd med kameraet, det er gjerne teknisk bra, men bildene er ikke fine nok for meg. Hadde Z1 før og føler at det kameraet kjører ringer rundt S7'en..

 

En annen ting er knapper som er på feil plass. Back-knappen er på feil side og volumknappene er på feil side.

I tillegg er det upraktisk å ha ladekabelen i underkant, står i veien når mobilen hviler mot "kroppen".

 

Og det helt avgjørende er at stavekontrollen til Samsung er helt latterlig dårlig i forhold til Sony sin.

 

Så bruker nok 30-dagers bytteretten og skaffer en X Performance.

 

 

At kamera på Z1 er bedre enn S7 er rett og slett feil.

Stavekontroll: For guds skyld installer Switfkey fra Google Play. Første jeg gjør på alle mine telefoner. 

 

For all del, dine egne opplevelser er de som teller mest for deg. Det som er fordelen med dagens markedet, det er mye bra å velge i :)

Lenke til kommentar

 

Vant akkurat 2 stk samsung galaxy s7 edge 32gig :)

En gull og en sort.

Gleder meg til å ta dem i bruk.

Kommer sikkert noen spørsmål fra meg fremover, hehe.

Wow, gratulerer! Kan jeg spørre hvor du vant dem? :-)

 

Tipper det var i en av de konkurransene der du får mail om at du vunnet uten at du gjorde noe. Selv vinner jeg et par iPhone 6 i uka nå.

Lenke til kommentar

 

 

Vant akkurat 2 stk samsung galaxy s7 edge 32gig :)

En gull og en sort.

Gleder meg til å ta dem i bruk.

Kommer sikkert noen spørsmål fra meg fremover, hehe.

 

Wow, gratulerer! Kan jeg spørre hvor du vant dem? :-)

Tipper det var i en av de konkurransene der du får mail om at du vunnet uten at du gjorde noe. Selv vinner jeg et par iPhone 6 i uka nå.

Gratulerer! Selv har jeg fått en Mail for noen uker siden om at jeg har vunnet i et afrikansk, gratis Lotto. 16 millioner pund! Gleder meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...