Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Mobilen falt ut av lomma, knust bakskjerm. Jaja, blir å kjøpe seg en cover og føle seg velsignet over at det var baksiden, ikke fronten som knuste. Tenkte å kjøpe S cover på elkjøp senere idag. Noen brukererfaringer? Har tidligere hatt et virkelig hat til covers grunnet at det for meg ødelegger det estetiske samt at de fleste gjør mobilen mye større enn nødvendig. 

Endret av Dukien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har problemer med at bildene får en "stripe" på tvers av bildet? Jeg får det på kanskje hvert tredje jeg tar, og når jeg blar tilbake ser jeg at det har vært sånn siden jeg fikk den ved launch. Eksempel under, stripa er til høyre i bildet.

post-66122-0-81609400-1465845073_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mobilen falt ut av lomma, knust bakskjerm. Jaja, blir å kjøpe seg en cover og føle seg velsignet over at det var baksiden, ikke fronten som knuste. Tenkte å kjøpe S cover på elkjøp senere idag. Noen brukererfaringer? Har tidligere hatt et virkelig hat til covers grunnet at det for meg ødelegger det estetiske samt at de fleste gjør mobilen mye større enn nødvendig. 

Jeg sliter med denne. Har S cover, men må åpne den hver gang jeg vil sjekke klokka. Har prøvd å finne innstillinger for at jeg skal se klokka gjennom det lille vinduet. Vet du tilfeldigvis om noen innstillinger for å fikse dette? Går jo ikke så mye med klokke lenger, til det har jeg telefonen, som sikkert veldig mange andre.

Lenke til kommentar

 

 

Vant akkurat 2 stk samsung galaxy s7 edge 32gig :)

En gull og en sort.

 

Wow, gratulerer! Kan jeg spørre hvor du vant dem? :-)

 

Tipper det var i en av de konkurransene der du får mail om at du vunnet uten at du gjorde noe. Selv vinner jeg et par iPhone 6 i uka nå.

 

post-147792-0-68057200-1465851662_thumb.jpg

Javel...

Endret av wampster
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Så irritert over at batteritiden plutselig har blitt så crap.

 

Eneste jeg har gjort denne siste uka er å sette mange inkluderte apps som disabled. Alt fra word til google play movies etc fordi jeg aldri bruker dem.

 

Gikk å la meg med 95 prosent strøm i natt. Nå ca 6 og en halv time etterpå har jeg 59 prosent. Mens tlf har ligget avslått.

 

Finner ingen apper som spiser strøm heller :/

 

Vurdere en factory reset

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har problemer med at bildene får en "stripe" på tvers av bildet? Jeg får det på kanskje hvert tredje jeg tar, og når jeg blar tilbake ser jeg at det har vært sånn siden jeg fikk den ved launch. Eksempel under, stripa er til høyre i bildet.

attachicon.gif2016-06-12 14.10.17.jpg

Det må være en defekt sensor!

 

Hm. Så rart. Er jo ikke hver gang det skjer heller. Kan bli vanskelig å krangle med elkjøp på dette punktet, mistenker jeg.

Endret av Klaymen
Lenke til kommentar

Vurdere en factory reset

Joda, lykke til. "Smart Switch" fra Samsung fungerte ikke for meg slik at alt av innhold og settinger forsvant ved reset. Og så kom det en lang rekke merkelige feil etterpå. Min S7 Edge er nå inne for support, hvor jeg frykter de ikke finner noen av feilene da de ikke er konsistente. Har Galaxy Alpha som lånetelefon nå, føles som skikkelig steinalder i forhold til S7 Edge som jo er en veldig lekker telefon.

Lenke til kommentar

 

Hm. Så rart. Er jo ikke hver gang det skjer heller. Kan bli vanskelig å krangle med elkjøp på dette punktet, mistenker jeg.

 

Skulle tro det ikke var noe problem så lenge du kan legge frem bilder på problemet, det må faktisk være en sjeldent grei sak og få reparert/erstattet på garanti.

Endret av byggeren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en S7 Edge som jeg har hatt en del batteriproblemer med, den var brukbar men ikke kjempeimponerende når jeg fikk den og batteritiden ble verre ganske raskt. Jeg har kun hatt installert ca ti apps/spill på den utover stock apps, og klarte ikke finne noe årsak til at batteriet ble såpass sporadisk etter hvert. Android OS brukte blant annet mye batteri ifølge batterioversikten.

 

Leste igjennom en del tråder på XDA developers-forumet og mange skrev de hadde veldig god batteritid med APC8-versjonen av firmwaren (sluppet i mars). Denne har aldri vært sluppet offisielt på Telenor eller Nordic-versjon av telefonen så jeg lastet ned utgaven ment for England/Irland. Jeg brukte CSC/modem fra nyeste Telenor-programvare og etter jeg tok en hard reset dukket VOLTE opp som normalt.

 

La den inn i helgen og har aldri hatt så bra batteritid på noen telefon, inkludert iPhone 6S Plus'en min. Med stort sett 4G fikk jeg litt over 7 timers skjermtid og 18 timer standby med variert bruk av Facebook, Messenger, Youtube, Chrome med mer og full synk mot to epostkontoer + GPS aktivert. Noe av bruken var også i solskinn hvor skjermen gikk på 100% styrke.

 

Nå kan det jo hende batteriet blir mer sporadisk igjen etter hvert men dette er ihvertfall lovende. Det negative er at denne firmwaren har litt mer ullen touchrespons enn nyere versjoner hvor Samsung har tweaket dette litt og sikkert noen andre forbedringer man går glipp av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vurdere en factory reset

Joda, lykke til. "Smart Switch" fra Samsung fungerte ikke for meg slik at alt av innhold og settinger forsvant ved reset. Og så kom det en lang rekke merkelige feil etterpå. Min S7 Edge er nå inne for support, hvor jeg frykter de ikke finner noen av feilene da de ikke er konsistente. Har Galaxy Alpha som lånetelefon nå, føles som skikkelig steinalder i forhold til S7 Edge som jo er en veldig lekker telefon.

Galaxy alpha er da en kurant lånetelefon?

Den har alt du trenger i en smarttelefon, bare billigere.

Jeg ville vært fornøyd med en slik som lånetelefon.

 

Jeg har opplevd å bli tilbudt telefoner som Nokia 3210. Det er bare en hån mot kunden. Alt med touchskjerm og GPS går greit for meg mens min telefon er på service i kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...