Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Til de som synes S7 Edge er litt stor og vanskelig å holde skikkelig så anbefales et silikondeksel. Fikk tak i et billig deksel på Amazon, og telefonen ligger mye bedre i hånda nå.

Synes Edge har perfekt størrelse, men kun litt glatt å holde i. Kunne du delt den linken til det dekselet du bestilte? :)
Her :)

https://www.amazon.co.uk/dp/B01AGN0WJE/ref=pe_385721_37038051_TE_3p_dp_1

 

Levert på under en uke. Mobilen sitter klistret i hånden! Og ser meget lekker ut!

Er dette dekselet da litt sånn "silikonklebrig" å holde i, slik at telefonen ikke glipper? :hmm:

 

Det er silikon og "klebrig" til hånden ja. Jeg kjøpte denne til S7 Edge og Clear View til S7. Med Clear View er S7 så glatt at jeg ikke klarer å bruke den skikkelig. S7 Edge ligger trygt og godt i hånden og kan fint brukes med en' hånd.

 

 

Takker, akkurat det jeg er ute etter. Nå bestilt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Til de som synes S7 Edge er litt stor og vanskelig å holde skikkelig så anbefales et silikondeksel. Fikk tak i et billig deksel på Amazon, og telefonen ligger mye bedre i hånda nå.

Synes Edge har perfekt størrelse, men kun litt glatt å holde i. Kunne du delt den linken til det dekselet du bestilte? :)
Her :)

https://www.amazon.co.uk/dp/B01AGN0WJE/ref=pe_385721_37038051_TE_3p_dp_1

 

Levert på under en uke. Mobilen sitter klistret i hånden! Og ser meget lekker ut!

Er dette dekselet da litt sånn "silikonklebrig" å holde i, slik at telefonen ikke glipper? :hmm:

 

Det er silikon og "klebrig" til hånden ja. Jeg kjøpte denne til S7 Edge og Clear View til S7. Med Clear View er S7 så glatt at jeg ikke klarer å bruke den skikkelig. S7 Edge ligger trygt og godt i hånden og kan fint brukes med en' hånd.

 

 

Takker, akkurat det jeg er ute etter. Nå bestilt! :thumbup:

 

 

Denne såg bra ut, føler også S7 edge er litt glatt å holde i. Men vil den fungere med trådløs lading?

Lenke til kommentar

Fått min første ripe bak også, men den er så liten at jeg kun ser det om jeg virkelig ser etter. Bare jeg som synes det er synd å sette på fæle deksler osv? Mobilen er jo så lekker så vil jeg ha den "renest" mulig

Jeg kjører selv min S6 plain fordi jeg liker det rene utseendet, telefonen er laget med ripebestandig glass av en grunn. Om man bare er oppmerksom på å ha telefonen i egne lommer/lommer uten nøkler, mynter og lignende så skal det gå helt fint. Min telefon er helt ripefri og jeg slipper klumpete deksler og beskyttelsesglass som sender bildekvaliteten flere generasjoner tilbake.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Til de som synes S7 Edge er litt stor og vanskelig å holde skikkelig så anbefales et silikondeksel. Fikk tak i et billig deksel på Amazon, og telefonen ligger mye bedre i hånda nå.

Synes Edge har perfekt størrelse, men kun litt glatt å holde i. Kunne du delt den linken til det dekselet du bestilte? :)
Her :)

https://www.amazon.co.uk/dp/B01AGN0WJE/ref=pe_385721_37038051_TE_3p_dp_1

 

Levert på under en uke. Mobilen sitter klistret i hånden! Og ser meget lekker ut!

Er dette dekselet da litt sånn "silikonklebrig" å holde i, slik at telefonen ikke glipper? :hmm:

 

Det er silikon og "klebrig" til hånden ja. Jeg kjøpte denne til S7 Edge og Clear View til S7. Med Clear View er S7 så glatt at jeg ikke klarer å bruke den skikkelig. S7 Edge ligger trygt og godt i hånden og kan fint brukes med en' hånd.

 

 

Takker, akkurat det jeg er ute etter. Nå bestilt! :thumbup:

 

 

Denne såg bra ut, føler også S7 edge er litt glatt å holde i. Men vil den fungere med trådløs lading?

 

 

Deksler av ulike syntetiske stoffer, lær, silikon, o.l. lager ikke problem for trådløs lading. Jeg har ladet min S7 Edge trådløst med forskjellige deksler uten problem.

Lenke til kommentar

 

Fått min første ripe bak også, men den er så liten at jeg kun ser det om jeg virkelig ser etter. Bare jeg som synes det er synd å sette på fæle deksler osv? Mobilen er jo så lekker så vil jeg ha den "renest" mulig

Jeg kjører selv min S6 plain fordi jeg liker det rene utseendet, telefonen er laget med ripebestandig glass av en grunn. Om man bare er oppmerksom på å ha telefonen i egne lommer/lommer uten nøkler, mynter og lignende så skal det gå helt fint. Min telefon er helt ripefri og jeg slipper klumpete deksler og beskyttelsesglass som sender bildekvaliteten flere generasjoner tilbake.

 

 

Enig i at mobilen er lekker og at deksler i utgangspunktet er noe herk. Men med denne telefonen som er såpass tynn og glatt å holde i, pluss "fettmagneten" på baksiden som gjør den alt annet enn lekker, så er kanskje et gjennomsiktig plast- eller silikondeksel et akseptabelt kompromiss. Man ser da i det minste telefonens metall- og glassdetaljer gjennom plasten.

 

Beskyttelse foran skjermen derimot har jeg aldri brukt, og har ennå til gode å skrape opp en mobilskjerm.

Lenke til kommentar

 

 

Fått min første ripe bak også, men den er så liten at jeg kun ser det om jeg virkelig ser etter. Bare jeg som synes det er synd å sette på fæle deksler osv? Mobilen er jo så lekker så vil jeg ha den "renest" mulig

Jeg kjører selv min S6 plain fordi jeg liker det rene utseendet, telefonen er laget med ripebestandig glass av en grunn. Om man bare er oppmerksom på å ha telefonen i egne lommer/lommer uten nøkler, mynter og lignende så skal det gå helt fint. Min telefon er helt ripefri og jeg slipper klumpete deksler og beskyttelsesglass som sender bildekvaliteten flere generasjoner tilbake.

 

 

Enig i at mobilen er lekker og at deksler i utgangspunktet er noe herk. Men med denne telefonen som er såpass tynn og glatt å holde i, pluss "fettmagneten" på baksiden som gjør den alt annet enn lekker, så er kanskje et gjennomsiktig plast- eller silikondeksel et akseptabelt kompromiss. Man ser da i det minste telefonens metall- og glassdetaljer gjennom plasten.

 

Beskyttelse foran skjermen derimot har jeg aldri brukt, og har ennå til gode å skrape opp en mobilskjerm.

 

Ah, har en "black sapphire" S6 Edge så fingermerker er egentlig ikke synlige på min telefon. Nå vasker jeg over den med antibac i ny og ne når den blir "fettaktig" og, det hjelper nok en del samt at skjermen forblir sylskarp.

Lenke til kommentar

Men, noen som har funnet ut en løsning på fargeprofil-problemet med S7?

 

Når man starter et spill på S7 (Edge hvertfall), så justeres gamma ned og kontrast opp og bildet blir nokså mørkt samt farger blir oversaturerte. Når man går ut av spillet så går det ca 2 sekunder og så blir skjermen til normalen igjen. Dette ser man ved at bakgrunnsbildet plutselig blir litt lysere og ikke så oversaturert.

 

Finner ikke løsning på dette, men ser mange på diverse foraer opplever det, i tillegg til diverse review-ere.

 

Samsung support aner ikke hva jeg prater om en gang :p

Lenke til kommentar

 

Screenshot_20160309_131023.jpg

 

Sony her gitt. Om det er bra eller dårlig vet jeg jo ikke da

Det var det ikke på min, så nå må jeg følge med om det er stor forskjell på ytelsen...

 

 

Merkelig, jeg har Sony sensor med videostabilisering. Så også en annen artikkel som hadde et skjermbilde uten videostabilisering.

 

post-78925-0-84793800-1457957321_thumb.png

Lenke til kommentar

Men, noen som har funnet ut en løsning på fargeprofil-problemet med S7?

 

Når man starter et spill på S7 (Edge hvertfall), så justeres gamma ned og kontrast opp og bildet blir nokså mørkt samt farger blir oversaturerte. Når man går ut av spillet så går det ca 2 sekunder og så blir skjermen til normalen igjen. Dette ser man ved at bakgrunnsbildet plutselig blir litt lysere og ikke så oversaturert.

 

Finner ikke løsning på dette, men ser mange på diverse foraer opplever det, i tillegg til diverse review-ere.

 

Samsung support aner ikke hva jeg prater om en gang :p

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1705287&page=35&do=findComment&comment=23135010

Endret av fredriri
Lenke til kommentar

Sliter med at jeg faller ut av mobilnettet hele tiden enkelte steder med min S7 Edge. Etter at jeg er falt av nett så er det kun switch til 2G som funker (3G virker ikke, ei heller noen av auto-modusene, søk etter operatør på auto eller manuell registrering på nett funker heller ikke; "try again later"). En reboot gir meg 4g+ igjen i noen minutter, før jeg faller ut igjen. Rinse&repeat :hrm: Dette er med Telenor og i Oslo. Det skjer primært på jobb der 4g dekningen er litt svak, men ingen av mine kollegaer opplever det samme, og min gamle Note 3 hadde aldri problemer (selv om den dippet ned på 3G stadig vekk).Veldig irriterende! Noen andre som opplever noe lignende?

Har samme problem som deg, har også telenor men dette er i haugesund

Lenke til kommentar

Er det noen som sliter med bufring av streaming? Tenker da spesielt på Twitch.tv appen. På trådløst nett så begynner streamen ofte og bufre og da bufrer den i opp mot 30 sek før den starter igjen. Dette skjer bare på min splitter nye S7 Edge, ikke min gamle LG G2. Hersens irriterende. Eneste midlertidige løsning jeg har funnet er å koble meg til mitt andre nettverk (Bytter mellom 2,4 GHz og 5 GHz).

Lenke til kommentar

Noen andre som synes telefonen trekker unormalt mye strøm om natta? Jeg husker når jeg fikk S6 Edge at den kanskje ikke brukte mer enn 2-3% i løpet av en normal natt dersom den lå i ro med både WIFI og mobildata aktiv. Nå har jeg hatt S7 Edge siden fredag og har opplevd at den bruker mellom 10 og 20% strøm i løpet av en normal natt, helt uten bruk. Er det always on-displayet som gjør det, eller har jeg en rogue-app som ligger og stjeler batteri? 

 

 

Hva er forskjellen på å lagre som RAW, jpg osv? Kvaliteten? Og er RAW som beholder beste kvaliteten? 

 

 

.jpg er komprimerte bildefiler, RAW er ukomprimerte og beholder alle detaljer (grådig enkelt forklart). Langt bedre/enklere å redigere bilder i RAW-format.

Jeg har også trøbbel med batteribruk på min S7 Edge, men enda mer ekstremt, gjorde det samme som du og la telefonen fra 100% oppladet til dvale overnatten, i sju tiden i morges var den nede på under 50% på batteriet. Når jeg sjekket hva som trakk strøm var det CELL-STANDBY som hadde trekt desidert mest..  virker ulogisk for meg..

Endret av web76
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234

 

Sliter med at jeg faller ut av mobilnettet hele tiden enkelte steder med min S7 Edge. Etter at jeg er falt av nett så er det kun switch til 2G som funker (3G virker ikke, ei heller noen av auto-modusene, søk etter operatør på auto eller manuell registrering på nett funker heller ikke; "try again later"). En reboot gir meg 4g+ igjen i noen minutter, før jeg faller ut igjen. Rinse&repeat :hrm: Dette er med Telenor og i Oslo. Det skjer primært på jobb der 4g dekningen er litt svak, men ingen av mine kollegaer opplever det samme, og min gamle Note 3 hadde aldri problemer (selv om den dippet ned på 3G stadig vekk).Veldig irriterende! Noen andre som opplever noe lignende?

Har samme problem som deg, har også telenor men dette er i haugesund

 

 

Etter sist reboot etter å ha nok en gang mistet mobilnettet satte jeg umiddelbart telefonen til 3G/2G auto-connect mens jeg fortsatt var registrert. Etter det har den faktisk ikke blitt sparket ut så langt (ca 3 timer nå, som er mye lenger enn den har holdt seg før) - det kan virke som mitt eksemplar sliter med å bytte fra LTE til 3g (HSPA+ & HSUPA) eller 2g (EDGE/GSM) om signalet blir for svakt for LTE.

 

Jeg må presisere igjen at dette kun har skjedd på to steder i Oslo som jeg ofte befinner meg (jobb og trening). På reiser innad i byen og hjemme funker den helt fint, også på LTE (4g/4g+).

Endret av Slettet+9812387491234
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det bare meg som har fått defekt Gear VR, eller er Gear VR fullstendig ubrukelig?

 

Dette hadde jeg virkelig sett frem til som en artig sak, og responsen på bevegelsene er bare imponerende, men det hjelper så lite når bildet er så uklart!

 

Det er ikke mulig å få klart fokus på begge øynene samtidig. Ved å bevege brillene til høyre eller venstre kan jeg få klart bilde på et og et øye, men ikke begge samtidig. Det virker som om avstanden mellom optikken er for liten, eller at glassene i optikken må være stilt skeivt?

 

Alt ser ut til å være korrekt med brillene hva gjelder justering, og alt av beskyttelsesplast er fjernet og telefonen er fullstendig fri for kladdemerker. Jeg lot til og med ungene prøve i tilfelle det var mine øyne som rotet det til. Samme resultat, uklart bilde. Bare for å presisere, det er ikke bare _litt_ ute av fokus, men altså slik at det er problematisk å lese teksten på Occulus home.

 

Det er liksom en forutsetning at du må se med begge øynene for at VR skal fungere...

 

Før jeg slakter dette produktet fullstendig, så skal jeg ta en tur innom en butikk for å teste en Gear VR der. Jeg håper i det lengste at det bare er min brille som er defekt.

 

Edit: Bare for å få sagt det, telefonen er det ingenting å utsette på, særdeles fornøyd med S7 Edge så langt.

Bra beskrevet. Din opplevelse er identisk med min. Det er ingen justeringsmulighet på distansen senter-senter i H/V optikk, det burde det vært.

Har dere justert brillene inn på "stor telefon modus"? Man må flytte inn en tapp ved usb dingsen fra B til A.

 

 

 

Wow! Jeg har ikke lagt merke til dette så jeg har hatt den i B hele tiden.

Har ikke opplevd forskjellig skarphet på hvert øye, skarpt og fint på begge, men siktet for å velge apper etc har alltid hatt lit offset.

 

Gleder meg til å prøve å sette den på A :)

 

Tusen takk for tips :)

 

Hvordan switcher man til A?

 

Edit: Fant det ut ;) Hvis andre lurer, så må micro-USBen det står "push" på dyttes enten frem eller tilbake. A passer til edge og andre store phones, mens B passer til den vanlige S7!

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Sliter med at jeg faller ut av mobilnettet hele tiden enkelte steder med min S7 Edge. Etter at jeg er falt av nett så er det kun switch til 2G som funker (3G virker ikke, ei heller noen av auto-modusene, søk etter operatør på auto eller manuell registrering på nett funker heller ikke; "try again later"). En reboot gir meg 4g+ igjen i noen minutter, før jeg faller ut igjen. Rinse&repeat :hrm: Dette er med Telenor og i Oslo. Det skjer primært på jobb der 4g dekningen er litt svak, men ingen av mine kollegaer opplever det samme, og min gamle Note 3 hadde aldri problemer (selv om den dippet ned på 3G stadig vekk).Veldig irriterende! Noen andre som opplever noe lignende?

Jeg også sliter med dette. Plutselig har jeg ikke dekning lenger, verken data eller tale. Det står bare "kun nødsamtaler". En gang hjalp det å skru på flymodus og slå det av igjen. Men en annen gang ble jeg nødt til å boote for å komme på nett igjen. Håper de fikser det snart. Telia/Oslo. Hadde aldri dette på S6-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...