Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

Når jeg skal filme, så zoomer kamera med én gang! Ser ikke at det skjer, men den bare starter å filme der.

Noen andre med samme problem? Noe innstilling jeg må endre på? (Har edge)

Det er fordi du har på videostabilisering. Evt at du har 4:3 på kamera, mens videoen er 16:9. Om du slår av stabilisering og bruker 16:9 på foto også, blir det akkurat samme bilde før og mens du filmer. Men stabilisering anbefales.

 

Jeg hadde z3 tidligere, og var svært imponert over stabiliseringen på video der. Ser nå at s7 også har god stabilisering, men har ikke direkte sammenlignet de.

Aha, takker! :-) Om jeg velger 16:9 så går pixler ned til 9.2 mot 12 på 4:3. Dette har vel kun noe å si hvis jeg eventuelt vil forstørre bilde ved fremkalling? Bilde blir like bra på telefonen og ved vanlig bilde med litt færre pixler? (hvis du skjønner hva jeg mener?) ?

Nei, du får med mer i bildet i høyden om du velger 4:3, så det er det du bør bruke. 16:9 ser kanskje bedre ut på telefonen, men det er fordi det blir større. Prøv å bytt mellom, og se hvor mye du får med vertikalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Er det bare meg som har fått defekt Gear VR, eller er Gear VR fullstendig ubrukelig?

 

Dette hadde jeg virkelig sett frem til som en artig sak, og responsen på bevegelsene er bare imponerende, men det hjelper så lite når bildet er så uklart!

 

Det er ikke mulig å få klart fokus på begge øynene samtidig. Ved å bevege brillene til høyre eller venstre kan jeg få klart bilde på et og et øye, men ikke begge samtidig. Det virker som om avstanden mellom optikken er for liten, eller at glassene i optikken må være stilt skeivt?

 

Alt ser ut til å være korrekt med brillene hva gjelder justering, og alt av beskyttelsesplast er fjernet og telefonen er fullstendig fri for kladdemerker. Jeg lot til og med ungene prøve i tilfelle det var mine øyne som rotet det til. Samme resultat, uklart bilde. Bare for å presisere, det er ikke bare _litt_ ute av fokus, men altså slik at det er problematisk å lese teksten på Occulus home.

 

Det er liksom en forutsetning at du må se med begge øynene for at VR skal fungere...

 

Før jeg slakter dette produktet fullstendig, så skal jeg ta en tur innom en butikk for å teste en Gear VR der. Jeg håper i det lengste at det bare er min brille som er defekt.

 

Edit: Bare for å få sagt det, telefonen er det ingenting å utsette på, særdeles fornøyd med S7 Edge så langt.

Bra beskrevet. Din opplevelse er identisk med min. Det er ingen justeringsmulighet på distansen senter-senter i H/V optikk, det burde det vært.

Har dere justert brillene inn på "stor telefon modus"? Man må flytte inn en tapp ved usb dingsen fra B til A.

 

 

 

Wow! Jeg har ikke lagt merke til dette så jeg har hatt den i B hele tiden.

Har ikke opplevd forskjellig skarphet på hvert øye, skarpt og fint på begge, men siktet for å velge apper etc har alltid hatt lit offset.

 

Gleder meg til å prøve å sette den på A :)

 

Tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt alle Notene fra Samsung, og gikk nå over til denne. Er det andre som syns at de buede kantene på skjermen er nyttige? I så fall hvorfor?

 

Jeg kommer borti funksjoner på kantene, syns det er vanskelig å holde den og bruke den uten å komme borti saker og ting, og syns pr nå at det er mer trøblete enn nyttig, kanskje det endrer seg når jeg blir mer vant.  :hmm:

Lenke til kommentar

 

Er det noen smarte her som har greie på minnekort? Jeg kan ikke så veldig mye. Tenker å kjøpe med en minnekort til Galaxy s7, men vet ikke hvilken som vil fungere best. 32 gb er nok. Men hvilken klasse burde jeg kjøpe i? Holder det med klasse 4 eller burde jeg gå for klasse 10/ UHS 1? 

Du kan uansett ikke utvide den interne plassen med minnekortet, så du trenger ikke det dyreste hvis du kun skal bruke det til lyd/video. Eneste tipset er at du holder deg til Sandisk/Kingston

 

Jeg har "Sandisk Ultra Android Micro SDXC Class 10 128GB", og klarer å kjøre UHD H264 med bitrate på 125.0 Mbit/sec

 

 

 

 

Så dersom jeg kjøper Sandisk/Kingston 32 gb klass 10, vil det funke greit for 4K videoer?

Antar at klasse 4 blir for lavt?

Du burde bare gå for klass 10 uansett, da pris forskjellen ikke er stor.

http://cdon.no/elektronikk/sandisk-ultra-android-micro-sdxc-class-10-64gb-p34457146

Den her er veldig billig og.

 

Ser at noen minnebrikker har lesehastighet på 48 MB/s og noen opptil 80 MB/s.

 

Er det noe man vil merke til med vanlig bruk? Tenker å kjøpe et på enten 64gb eller 128gb og ha over en del filmer i full HD, musikk, bilder og spill osv. Hvordan vil man merke forskjellen på 48 og 80 mb/s ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234

Sliter med at jeg faller ut av mobilnettet hele tiden enkelte steder med min S7 Edge. Etter at jeg er falt av nett så er det kun switch til 2G som funker (3G virker ikke, ei heller noen av auto-modusene, søk etter operatør på auto eller manuell registrering på nett funker heller ikke; "try again later"). En reboot gir meg 4g+ igjen i noen minutter, før jeg faller ut igjen. Rinse&repeat :hrm: Dette er med Telenor og i Oslo. Det skjer primært på jobb der 4g dekningen er litt svak, men ingen av mine kollegaer opplever det samme, og min gamle Note 3 hadde aldri problemer (selv om den dippet ned på 3G stadig vekk).Veldig irriterende! Noen andre som opplever noe lignende?

Lenke til kommentar

Jeg sitter å vurderer S7 Edge men jeg har ett punkt som jeg lurer litt på :

 

Jeg har idag en iPhone 6S Plus , batteritiden på denne mobilen er bedre enn det meste jeg har hatt før , med medium til hard bruk har jeg 40-50% batteri igjen på kvelden , vil S7 edge matche dette ?

 

Dette er ett av de viktigste punktene for meg når jeg velger ny telefon og vil helst ikke ha en telefon med dårligere batteritid enn 6Sen.

 

Vil gjerne høre fra noen som har hatt/har begge telefonene og kan dele erfaringer.

Lenke til kommentar

Sliter med at jeg faller ut av mobilnettet hele tiden enkelte steder med min S7 Edge. Etter at jeg er falt av nett så er det kun switch til 2G som funker (3G virker ikke, ei heller noen av auto-modusene, søk etter operatør på auto eller manuell registrering på nett funker heller ikke; "try again later"). En reboot gir meg 4g+ igjen i noen minutter, før jeg faller ut igjen. Rinse&repeat :hrm: Dette er med Telenor og i Oslo. Det skjer primært på jobb der 4g dekningen er litt svak, men ingen av mine kollegaer opplever det samme, og min gamle Note 3 hadde aldri problemer (selv om den dippet ned på 3G stadig vekk).Veldig irriterende! Noen andre som opplever noe lignende?

Jeg får inn signalene bedre med S7 Edge enn Note 3.

Hvordan er signalstyrken? Kanskje antennen er løs. Men aller først ville jeg forsøkt med et annet/nytt SIM-kort

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234

 

Sliter med at jeg faller ut av mobilnettet hele tiden enkelte steder med min S7 Edge. Etter at jeg er falt av nett så er det kun switch til 2G som funker (3G virker ikke, ei heller noen av auto-modusene, søk etter operatør på auto eller manuell registrering på nett funker heller ikke; "try again later"). En reboot gir meg 4g+ igjen i noen minutter, før jeg faller ut igjen. Rinse&repeat :hrm: Dette er med Telenor og i Oslo. Det skjer primært på jobb der 4g dekningen er litt svak, men ingen av mine kollegaer opplever det samme, og min gamle Note 3 hadde aldri problemer (selv om den dippet ned på 3G stadig vekk).Veldig irriterende! Noen andre som opplever noe lignende?

Jeg får inn signalene bedre med S7 Edge enn Note 3.

Hvordan er signalstyrken? Kanskje antennen er løs. Men aller først ville jeg forsøkt med et annet/nytt SIM-kort

 

 

Tenkte også det kunne være problemer med SIMen, så jeg har allerede byttet kortet uten at det ser ut til å hatt noen effekt. Signalstyrken ligger akkurat nå på -104 dBm (36 asu) i LTE modus etter en reboot.

 

Edit: nede i -114/26 til tider (1 strek) - jeg lurer på om det er auto-byttet til 3G ved LTE signal loss som ikke funker?

Endret av Slettet+9812387491234
Lenke til kommentar

 

 

Sliter med at jeg faller ut av mobilnettet hele tiden enkelte steder med min S7 Edge. Etter at jeg er falt av nett så er det kun switch til 2G som funker (3G virker ikke, ei heller noen av auto-modusene, søk etter operatør på auto eller manuell registrering på nett funker heller ikke; "try again later"). En reboot gir meg 4g+ igjen i noen minutter, før jeg faller ut igjen. Rinse&repeat :hrm: Dette er med Telenor og i Oslo. Det skjer primært på jobb der 4g dekningen er litt svak, men ingen av mine kollegaer opplever det samme, og min gamle Note 3 hadde aldri problemer (selv om den dippet ned på 3G stadig vekk).Veldig irriterende! Noen andre som opplever noe lignende?

Jeg får inn signalene bedre med S7 Edge enn Note 3.

Hvordan er signalstyrken? Kanskje antennen er løs. Men aller først ville jeg forsøkt med et annet/nytt SIM-kort

 

 

Tenkte også det kunne være problemer med SIMen, så jeg har allerede byttet kortet uten at det ser ut til å hatt noen effekt. Signalstyrken ligger akkurat nå på -104 dBm (36 asu) i LTE modus etter en reboot.

 

Edit: nede i -114/26 til tider (1 strek) - jeg lurer på om det er auto-byttet til 3G ved LTE signal loss som ikke funker?

 

Prøv deg litt frem med denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tapbase.LTEswitcher

Se om du detter helt ut ved å force til LTE

Lenke til kommentar

Jeg sitter å vurderer S7 Edge men jeg har ett punkt som jeg lurer litt på :

 

Jeg har idag en iPhone 6S Plus , batteritiden på denne mobilen er bedre enn det meste jeg har hatt før , med medium til hard bruk har jeg 40-50% batteri igjen på kvelden , vil S7 edge matche dette ?

 

Dette er ett av de viktigste punktene for meg når jeg velger ny telefon og vil helst ikke ha en telefon med dårligere batteritid enn 6Sen.

 

Vil gjerne høre fra noen som har hatt/har begge telefonene og kan dele erfaringer.

 

Hva ligger bak motivasjonen for å bytte til S7 Edge? Batteritiden er nok ikke bedre enn Iphone 6/s Plus, men Samsung har et par andre fordeler som både trådløs hurtiglading og standard hurtiglader som følger med. 

 

Les: http://www.phonearena.com/reviews/Samsung-Galaxy-S7-edge-vs-Apple-iPhone-6s-Plus_id4168/page/4

post-24279-0-76720200-1457947160_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ah, vet fortsatt ikke om hvilken type minnekort er grei nok. Har generelt ikke så mye greie på det. Hva er lesehastighet og skrivehastighet egentlig? Lesehastighet er overføringshastigheten mens skrivehastighet er hvor fort den lagrer til minnekortet og kvaliteten? Hvor mye er nok for Galaxy S7'en?

Lenke til kommentar

 

Jeg sitter å vurderer S7 Edge men jeg har ett punkt som jeg lurer litt på :

 

Jeg har idag en iPhone 6S Plus , batteritiden på denne mobilen er bedre enn det meste jeg har hatt før , med medium til hard bruk har jeg 40-50% batteri igjen på kvelden , vil S7 edge matche dette ?

 

Dette er ett av de viktigste punktene for meg når jeg velger ny telefon og vil helst ikke ha en telefon med dårligere batteritid enn 6Sen.

 

Vil gjerne høre fra noen som har hatt/har begge telefonene og kan dele erfaringer.

 

Hva ligger bak motivasjonen for å bytte til S7 Edge? Batteritiden er nok ikke bedre enn Iphone 6/s Plus, men Samsung har et par andre fordeler som både trådløs hurtiglading og standard hurtiglader som følger med. 

 

Les: http://www.phonearena.com/reviews/Samsung-Galaxy-S7-edge-vs-Apple-iPhone-6s-Plus_id4168/page/4

 

Motivasjonen er nok hovedsakelig den mer kompakte formen (screen to body) og mindre vekt. 

Kan godta noe dårligere batteri , så lenge det er en telefon som holder en hel dag med tung bruk om det skulle være behov for det.

Lenke til kommentar

Noen andre som synes telefonen trekker unormalt mye strøm om natta? Jeg husker når jeg fikk S6 Edge at den kanskje ikke brukte mer enn 2-3% i løpet av en normal natt dersom den lå i ro med både WIFI og mobildata aktiv. Nå har jeg hatt S7 Edge siden fredag og har opplevd at den bruker mellom 10 og 20% strøm i løpet av en normal natt, helt uten bruk. Er det always on-displayet som gjør det, eller har jeg en rogue-app som ligger og stjeler batteri? 

 

 

Hva er forskjellen på å lagre som RAW, jpg osv? Kvaliteten? Og er RAW som beholder beste kvaliteten? 

 

 

.jpg er komprimerte bildefiler, RAW er ukomprimerte og beholder alle detaljer (grådig enkelt forklart). Langt bedre/enklere å redigere bilder i RAW-format.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Ah, vet fortsatt ikke om hvilken type minnekort er grei nok. Har generelt ikke så mye greie på det. Hva er lesehastighet og skrivehastighet egentlig? Lesehastighet er overføringshastigheten mens skrivehastighet er hvor fort den lagrer til minnekortet og kvaliteten? Hvor mye er nok for Galaxy S7'en?

 

UHD med Edge 7 komprimerer med H264 og ligger rundt 50Mbit/s. 

Så du trenger ikke så raskt minnekort. Men igjen, det kommer an på hva man skal bruke det til. 

 

Resultat fra Edge 7

 

9V8UR3x.jpg

 

 

 

Flere minnekorttyper (her med Note 3 som testtelefon)

 

479233-sandisk-ultra-200gb-benchmark-res

 

 

Alt man trenger å vite om minnekort: http://forum.xda-developers.com/s7-edge/accessories/suggestions-microsd-t3321569

Endret av fredriri
Lenke til kommentar

Sliter med at jeg faller ut av mobilnettet hele tiden enkelte steder med min S7 Edge. Etter at jeg er falt av nett så er det kun switch til 2G som funker (3G virker ikke, ei heller noen av auto-modusene, søk etter operatør på auto eller manuell registrering på nett funker heller ikke; "try again later"). En reboot gir meg 4g+ igjen i noen minutter, før jeg faller ut igjen. Rinse&repeat :hrm: Dette er med Telenor og i Oslo. Det skjer primært på jobb der 4g dekningen er litt svak, men ingen av mine kollegaer opplever det samme, og min gamle Note 3 hadde aldri problemer (selv om den dippet ned på 3G stadig vekk).Veldig irriterende! Noen andre som opplever noe lignende?

Sliter med lignende problem med Telenor i Oslo / Akershus. Av og til forsvinner dekningen helt, eller jeg har taledekning men ikke internett. Av og til forsvinner mobildata og kommer tilbake med Edge men finner ikke tilbake til 4G. Omstart av telefonen hjelper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234

Noen andre som synes telefonen trekker unormalt mye strøm om natta? Jeg husker når jeg fikk S6 Edge at den kanskje ikke brukte mer enn 2-3% i løpet av en normal natt dersom den lå i ro med både WIFI og mobildata aktiv. Nå har jeg hatt S7 Edge siden fredag og har opplevd at den bruker mellom 10 og 20% strøm i løpet av en normal natt, helt uten bruk. Er det always on-displayet som gjør det, eller har jeg en rogue-app som ligger og stjeler batteri? 

 

 

Hva er forskjellen på å lagre som RAW, jpg osv? Kvaliteten? Og er RAW som beholder beste kvaliteten? 

 

 

.jpg er komprimerte bildefiler, RAW er ukomprimerte og beholder alle detaljer (grådig enkelt forklart). Langt bedre/enklere å redigere bilder i RAW-format.

 

Min bruker temmelig nøyaktig 2% batteri fra 100% når jeg legger meg rundt midnatt til stå-opp-tid 0700...

Lenke til kommentar

 

Noen andre som synes telefonen trekker unormalt mye strøm om natta? Jeg husker når jeg fikk S6 Edge at den kanskje ikke brukte mer enn 2-3% i løpet av en normal natt dersom den lå i ro med både WIFI og mobildata aktiv. Nå har jeg hatt S7 Edge siden fredag og har opplevd at den bruker mellom 10 og 20% strøm i løpet av en normal natt, helt uten bruk. Er det always on-displayet som gjør det, eller har jeg en rogue-app som ligger og stjeler batteri? 

 

Min bruker temmelig nøyaktig 2% batteri fra 100% når jeg legger meg rundt midnatt til stå-opp-tid 0700...

 

Hm. Får teste å lade den til 100% og nappe den ut når jeg går til sengs, så får vi se hva som synder. Takk for svar! 

 

Edit: Har også prestert å få en liten, men likevel stygg ripe på baksiden av telefonen.. på bare tre dager. Jeg har behandlet telefonen som om den var gull, så det er noe overraskende. Kjenner den godt med negla, så det var ganske kjipt. Kjøpte umiddelbart et deksel på den, men skjønner at jeg må ha glass også. 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...