Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Instinkt:

Skjønner godt at det kan være vanskelig å skaffe seg en S7/S7 Edge fort akkurat nå.

Interessen for S7-telefonene har vært svært stor. Det bekreftes av alle forhåndsbestillingene. Håper folk blir fornøyde, for her viser Samsung muskler som aldri før. Ut fra tekniske data er dette kanontelefoner. Håper softwaren også også holder mål. 

Leser med stor interesse erfaringer fra de som etter hvert får den i hus :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre enn meg som syns frontkameraet tilsynelatende virker elendig? Føler det er blurry og nesten som om det er glamourfilter på det til enhver tid. Og da er selvfølgelig alle skjønnhetsfunksjoner slått av på kamera appen. Dette gjelder også snapchat og andre kameraapper. Syns faktisk frontkameraet på Note 4 er bedre. :/

 

Når jeg bruker frontkameraet til å ta bilder med i Samsung eller Google sin kamerapp så er det helt fint og klart. Men jeg hadde enn Nexus telefon fra tidligere og jeg bruker Google Meldingsapp for å sende meldinger med. Når jeg tar selfies med denne så blir det blurry, kornete og uklart. 

 

Sendte nettopp tilbakemelding om dette via appen og får håpe de ordner det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis du ikke har brukt RAW før, LÆR DEG DET! :) :)

Når du mestrer RAW (og det skal ikke mye til) så vil du kunne produsere enormt mye bedre fotografier.

 

1. Installer Photoshop

 

Helt samme fremgangsmåte med S7. Sett kamera i PRO modus, gå på instillinger og aktiver RAW.

 

For å ta nordlysbilder velger du ISO 400 eller ISO 800 og maks lukkertid (10 sek) og setter fokus til "uendelig" :)

Men det krevet tripodfeste til mobil. Jeg kjøpte et på ebay til 20 kroner :)

 

 

Tusen takk for masse info! Skal sjekke det ut. Jeg bruker paint shop pro, vet ikke om den kan det, men det får jeg finne ut. Vet heller ikke om min Canon EOS 500D kan RAW, den begynner visst å dra på åra. Men nå har jeg en mobil som kan det, haha! :)

 

Har tripodfeste til mobil, fulgte med selfiestanga. :)

Lenke til kommentar

Men hva er fullt estimert tid med dere da? På 100% batteri..

Det kommer jo an på om jeg akkurat har brukt mobilen eller ikke. Hvis du klikker på "battery usage" så ser du jo den der grafen over hvor mye du har brukt av batteriet i det siste, det er den grønne delen. Og så den grå delen av grafen til høyre som er estimert videre. Hvis jeg akkurat har brukt telefonen masse så er grafen temmelig bratt rett ned, men hvis telefonen ikke har blitt brukt i det siste så er grafen mye flatere, og estimert batteritid er mye høyere. Akkurat nå mener min at det er 19 timer igjen (har brukt den litt til og fra), har 76% batteri.

 

Den første dagen syntes jeg at prosenten sank veldig raskt, men da brukte jeg den jo veldig mye, og den var helt ny. Har jo ikke hatt den så mange dagene (siden den 9.), men følelsen er at den er merkbart bedre enn S6 Edge. Har du vært inne på "app power saving"? Det hjelper mye å sette apper som ikke trenger å gå i bakgrunnen på power saving. Telefonen gjør det automatisk når en app ikke har vært i bruk på 3 dager, men nå er det vel ikke så mange som har hatt telefonen i 3 dager enda... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har funnet ut av hvordan man aktiviserer push-mail i standard e-post konto?

Har gått via E-post klient-->Mer-->Kontoinnstillinger-->respektive kontonavn-->synkroniser oppføringer.

Her finnes kun Manuelt, hvert 15. minutt, 30, time osv

 

På jobbmailen som går via active exchange finnes "automatisk" = pushmail på akkurat samme fremgangsmåte som nevnt overfor.

For ordens skyld: Synkronisering er selvfølgelig påslått

Jeg har to mailkontoer, en gmail og en pop. På gmailen har jeg push-valget, men ikke på pop-kontoen... Mener da jeg hadde det på den før, men men.

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som syns frontkameraet tilsynelatende virker elendig? Føler det er blurry og nesten som om det er glamourfilter på det til enhver tid. Og da er selvfølgelig alle skjønnhetsfunksjoner slått av på kamera appen. Dette gjelder også snapchat og andre kameraapper. Syns faktisk frontkameraet på Note 4 er bedre. :/

Synes det er mye bedre enn på S6. Men ikke som bakkameraet, så klart. Og det blir dårligere i dårlig lys.

Lenke til kommentar

Det jeg plundrer mest med, er at jeg stadig kommer borti skjermkantene slik at det skjer utilsiktede ting. Apper startes uforvarende, kontaktlisten kan f.eks. plutselig sprette opp, plutselig har et ikon flyttet seg til en helt annen plass på skjermen enn jeg plasserte det, osv. Dessuten henger skjermen av og til. Kan f.eks skrive en melding, så låser alt seg, ingen respons på tastaturet, må trykke tilbaketast for å livne opp igjen meldingsappen. Tastaturbokstavene helt ut i kantene av skjermen (på "edge'n") kan av og til være vanskelig å få respons på, f.eks. bokstaven a helt til venstre.

 

 

Er det bare jeg som er klumsete, eller har andre lignende erfaringer?

 

 

Jeg har samme erfaring, og det finner jeg ganske slitsomt. Spesielt det med at når jeg skal skrive, og tastene på kanten ikke responderer skikkelig. Bruker SwiftKey, tenker å prøve om det er samme greia med det integrerte Samsung-tastaturet. Vet ikke om dette var slik også på S6 Edge?

Endret av SSX
Lenke til kommentar

Har noen andre merket at mobilen lagger/er treg spesielt på låseskjermen? og ved opplåsning av telefonen med pin?

For min del kom dette av at jeg brukte et tema som hadde en låseskjerm som brukte animasjon/bevegde på seg. Så fort jeg byttet bakgrunnsbilde til et som ikke var dynamisk forsvant laggen. Litt dårlig, men men.. Har ikke bruk for dynamisk bakgrunn uansett..

 

Legger ut dersom noen andre skulle lure på det samme.

Lenke til kommentar

Jeg har samme erfaring, og det finner jeg ganske slitsomt. Spesielt det med at når jeg skal skrive, og tastene på kanten ikke responderer skikkelig. Bruker SwiftKey, tenker å prøve om det er samme greia med det integrerte Samsung-tastaturet. Vet ikke om dette var slik også på S6 Edge?

 

Jeg gikk fra S6 Edge til S7 Edge og synes det er mye vanskeligere på S7, hadde aldri problemer med edgen på S6. Men nå har jeg cover på S6 da, og har ikke fått noe cover til S7 enda, det kan jo ha noe å si for når man starter ting uten vilje hvert fall.

Lenke til kommentar

Fant ut at ny funksjon som finnes på Samsung Galaxy S7 og Samsung Galaxy S7 edge kan du dele en Wi-Fi-tilkobling med en annen mobil enhet. Mens andre smarttelefoner kan dele en mobil datatilkobling ved hjelp av Wi-Fi-tilknytning, nå de nye to modellene vil fungere som en Wi-Fi-utvider / repeater og dele en Wi-Fi-signal med en annen telefon, laptop, PC eller nettbrett. Denne funksjonen er bare tilgjengelig på Galaxy S7 og Galaxy S7 edge

Lenke til kommentar

Telefonen funker strålende. Har prøvd Galaxy Gear VR nå i noen dager, merker jeg blir litt kvalm om jeg bruker den mer enn 10 minutt sammenhengende. Mot periferien av synsfeltet er det ganske mye kromatisk abberasjon som ødelegger effekten litt, finnes det noen måte å unngå dette på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...