Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Nå kom det jammen ny software-oppdatering igjen (S7 Nordic).

OTA? ikke fått.

 

 

Fikk den forrige dagen (MMB29K.G930FXXU1BPJG). Samsung sin Galleri-app klarer ikke lengre å browse mediafiler på SD-kortet. Har ikke lett etter andre rapporter på nettet ennå. Fra en navigator/filutforsker går det fint å åpne mediafiler en for en, men med Galleri-appen er det ikke mulig å bla rundt i mapper på SD-kortet. 

 

Noen andre som ser dette?

 

 

Fungerer fint her, så usikker på hva problemet kan være. Prøv å tøm galleri-data, og sjekk igjen. Dette sletter ingenting. En annen ting er også at jeg merket nettopp at det er et par forskjeller på kernelversjon og SE-tidspunkt, selv om vi har helt lik versjon. 

 

https://i.imgur.com/4yeKZWc.png

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nå kom det jammen ny software-oppdatering igjen (S7 Nordic).

OTA? ikke fått.

 

 

Fikk den forrige dagen (MMB29K.G930FXXU1BPJG). Samsung sin Galleri-app klarer ikke lengre å browse mediafiler på SD-kortet. Har ikke lett etter andre rapporter på nettet ennå. Fra en navigator/filutforsker går det fint å åpne mediafiler en for en, men med Galleri-appen er det ikke mulig å bla rundt i mapper på SD-kortet. 

 

Noen andre som ser dette?

 

 

Fungerer fint her, så usikker på hva problemet kan være. Prøv å tøm galleri-data, og sjekk igjen. Dette sletter ingenting. En annen ting er også at jeg merket nettopp at det er et par forskjeller på kernelversjon og SE-tidspunkt, selv om vi har helt lik versjon. 

 

https://i.imgur.com/4yeKZWc.png

 

 

Har tømt data og cache i galleri-app. Generelle cache og data for alle app'er i tillegg. Hoved-cache er slettet. Cache-partisjon... Har ikke fler triks i boken enn full reset. Det er et tungt valg og jeg trenger å vite at det er verdt det. 

Lenke til kommentar

Har tømt data og cache i galleri-app. Generelle cache og data for alle app'er i tillegg. Hoved-cache er slettet. Cache-partisjon... Har ikke fler triks i boken enn full reset. Det er et tungt valg og jeg trenger å vite at det er verdt det. 

 

Har du prøvd å ta SD-kortet ut og inn igjen? Regner med du har restartet telefonen? Har du prøvd med en annen tredjeparts-galleri app, som denne

Endret av µT.
Lenke til kommentar

er det noen som har erfaring med trådløse hurtiglader (sg s7)hvor snart de lader  telefon?min orginale samsung trådløse hurtiglader brukte 3.5 timer fra 5% til 100&

Det finnes vanlige trådløse ladere, og så har man også trådløse ladere med hurtiglading, så ladetid kan variere veldig. Nå bruker jeg det ikke selv, så jeg kan ikke uttale meg på ladetid osv, men regner med at noen her har svaret.

Lenke til kommentar

Har tømt data og cache i galleri-app. Generelle cache og data for alle app'er i tillegg. Hoved-cache er slettet. Cache-partisjon... Har ikke fler triks i boken enn full reset. Det er et tungt valg og jeg trenger å vite at det er verdt det.

Jeg hadde droppet full reset og heller brukt Google sin medfølgende Bilder app i mellomtiden, inntil en ny oppdatering kommer.
Lenke til kommentar

Noen som kan forklare dette skjermoverlegg greiene? Forsøker å gi Office Lens tillatelse, men det kommer bare opp melding om skjermoverlegg er oppdaget. Går jeg da inn på innstillingene for skjermoverlegg så ligger ikke Office Lens der. Plagdes med det samme på gammeltelefonen.

Vanligvis betyr det at en annen app allerede har et skjermoverlegg kjørende på skjermen. Som et sikkerhetstiltak nektes derfor brukeren å gjøre apptillatelsesendringer mens dette overlegget er aktivt.

Som et eksempel er Twilight et slikt (veldig synlig) overlegg (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.urbandroid.lux). Når det er sagt, så kan det også finnes feil i Android som fører til problemene du opplever. Google har gjort skjermoverleggsikkerheten litt mer brukervennlig i Android 7 om jeg husker rett.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Har tømt data og cache i galleri-app. Generelle cache og data for alle app'er i tillegg. Hoved-cache er slettet. Cache-partisjon... Har ikke fler triks i boken enn full reset. Det er et tungt valg og jeg trenger å vite at det er verdt det. 

 

Har du prøvd å ta SD-kortet ut og inn igjen? Regner med du har restartet telefonen? Har du prøvd med en annen tredjeparts-galleri app, som denne

 

 

 

 

Har tømt data og cache i galleri-app. Generelle cache og data for alle app'er i tillegg. Hoved-cache er slettet. Cache-partisjon... Har ikke fler triks i boken enn full reset. Det er et tungt valg og jeg trenger å vite at det er verdt det.

Jeg hadde droppet full reset og heller brukt Google sin medfølgende Bilder app i mellomtiden, inntil en ny oppdatering kommer.

 

 

Google Foto (bilder) gir samme resultat som Samsung galleri. Viser bare bilder på SD-kortet som er nyere enn lørdag 19.11.16. Tok en mengde bilder i dag som vises ok.

 

Piktures galleri-app er helt strøken. Har ikke hatt Piktures installert før i dag.  

 

Ingen kjente triks virker,  SD-kort har vært ute,  telefonen av. Har ikke forsøkt å formatere SD-kortet iom at det ikke er noen tilgangsproblemer. 

 

SD-kortet er et Samsung EVO 128 som alltid har fungert som det skal hittil. 

Lenke til kommentar

 

 

Har tømt data og cache i galleri-app. Generelle cache og data for alle app'er i tillegg. Hoved-cache er slettet. Cache-partisjon... Har ikke fler triks i boken enn full reset. Det er et tungt valg og jeg trenger å vite at det er verdt det. 

 

Har du prøvd å ta SD-kortet ut og inn igjen? Regner med du har restartet telefonen? Har du prøvd med en annen tredjeparts-galleri app, som denne

 

 

 

 

Har tømt data og cache i galleri-app. Generelle cache og data for alle app'er i tillegg. Hoved-cache er slettet. Cache-partisjon... Har ikke fler triks i boken enn full reset. Det er et tungt valg og jeg trenger å vite at det er verdt det.

Jeg hadde droppet full reset og heller brukt Google sin medfølgende Bilder app i mellomtiden, inntil en ny oppdatering kommer.

 

 

Google Foto (bilder) gir samme resultat som Samsung galleri. Viser bare bilder på SD-kortet som er nyere enn lørdag 19.11.16. Tok en mengde bilder i dag som vises ok.

 

Piktures galleri-app er helt strøken. Har ikke hatt Piktures installert før i dag.  

 

Ingen kjente triks virker,  SD-kort har vært ute,  telefonen av. Har ikke forsøkt å formatere SD-kortet iom at det ikke er noen tilgangsproblemer. 

 

SD-kortet er et Samsung EVO 128 som alltid har fungert som det skal hittil. 

 

 

Det ser ut til at denne utfordringen ligger i rescan til medielagring (Media storage). Det er noe som ikke stemmer der. Dersom cache til medielagring tømmes vil ikke oppslagsbasen bygges igjen på rimelig tid. Har nå utført rescan med media.Re.Scan. Etter det viser Galleri bilder på SD-kortet igjen. Nå er det noe som ikke stemmer med ringelyd og meldingstone, men det er løsbart.

Lenke til kommentar

Jeg har en problemstilling og lurer på om noen av dere har vært borti den samme.

 

Kjøpte min kjære Samsung S7 i våres, alt har fungert bra frem til nå. Men i det siste har original laderen (Fast charging) som fulgte med begynt å bli utrolig varm når jeg lader telefonen. Lader aldri over natten osv. 

 

Det er nesten sånn at jeg er redd den skal ta fyr, den lukter litt svidd også hver gang man har ladet, og sånn skal det nok ikke være.

 

Noen andre som har opplevd dette? Erfaringer?

Lenke til kommentar

Jeg har en problemstilling og lurer på om noen av dere har vært borti den samme.

 

Kjøpte min kjære Samsung S7 i våres, alt har fungert bra frem til nå. Men i det siste har original laderen (Fast charging) som fulgte med begynt å bli utrolig varm når jeg lader telefonen. Lader aldri over natten osv. 

 

Det er nesten sånn at jeg er redd den skal ta fyr, den lukter litt svidd også hver gang man har ladet, og sånn skal det nok ikke være.

 

Noen andre som har opplevd dette? Erfaringer?

Blir den like varm om du slår av hurtiglading via kabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...