Gå til innhold

Den store tilbudstråden - TV


Anbefalte innlegg

Gratulerer Avean! Får forhåpentligvis levert min i dag. 4K HDR spill ligger klar . Krysser alt jeg har for at skjermen er av det bedre eksemplaret hva gjelder alle feil som nevner gjennom denne tråden.

De problemene gjelder alle i større eller mindre grad. Best å ikke lese forum om feil. For hadde man ikke gjort det hadde man nok ikke lagt merke til det :p 

Endret av MuppetOwl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer Avean! Får forhåpentligvis levert min i dag. 4K HDR spill ligger klar . Krysser alt jeg har for at skjermen er av det bedre eksemplaret hva gjelder alle feil som nevner gjennom denne tråden.

 

Slet med å få til 4K HDR på PS4. Fant ut at jeg måtte sette 4K Enhanced Modus på Denon forsterkern min. Da fikk jeg valgt 4K RGB og HDR. Så måtte Deep Color mode enables på HDMI porten på tven. Lykke til og gled deg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle man angre om det ikke er synlig uten å fremprovosere det ? Problemet er så fort man ser det så er det vanskelig å glemme det. Og noe banding vil det jo være uansett. Plutselig sitter man å ser det hele tiden selvom man egentlig ikke ser det engang. Så blir man gærn og knuser tv-en. Det ække kult :(

Endret av barezell
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tok 5% grey test på min C7 og måtte slå av absolutt alt av lys i hele stuen og så gå helt inni tven for å se utrolig svak banding vertikalt ca midt på skjermen. Har testet serier hvor det er veldig mørkt med HDR og da er det perfekt sort og er umulig å legge merke til ellers. Ikke noe jeg kommer til å bry meg om.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle man angre om det ikke er synlig uten å fremprovosere det ? Problemet er så fort man ser det så er det vanskelig å glemme det. Og noe banding vil det jo være uansett. Plutselig sitter man å ser det hele tiden selvom man egentlig ikke ser det engang. Så blir man gærn og knuser tv-en. Det ække kult :(

Jeg prøvde meg i samme retning for en drøy uke siden, forklaringen er at Samcos ord er lov Endret av N o r e n g
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle man angre om det ikke er synlig uten å fremprovosere det ? Problemet er så fort man ser det så er det vanskelig å glemme det. Og noe banding vil det jo være uansett. Plutselig sitter man å ser det hele tiden selvom man egentlig ikke ser det engang. Så blir man gærn og knuser tv-en. Det ække kult :(

Har du prøvd marco polo klippet jeg har anbefalt .... alt av panel feil vises der .... så fram provosering er det ikke mere test om man aksepterer eventuelle feil på 5ire som vises på vanelig inhold.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skulle man angre om det ikke er synlig uten å fremprovosere det ? Problemet er så fort man ser det så er det vanskelig å glemme det. Og noe banding vil det jo være uansett. Plutselig sitter man å ser det hele tiden selvom man egentlig ikke ser det engang. Så blir man gærn og knuser tv-en. Det ække kult :(

Jeg prøvde meg i samme retning for en drøy uke siden, forklaringen er at Samcos ord er lov

Jeg bryr jo meg 0 om andre har bilde event bilde feil, mere gode råd for å eventuelt få byttet et dålig Oled panel under retur retten. Litt kipt om man plutselig ser Banding etter et par måneder, for Lg ser ikke det som panel feil på garanti.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Tok 5% grey test på min C7 og måtte slå av absolutt alt av lys i hele stuen og så gå helt inni tven for å se utrolig svak banding vertikalt ca midt på skjermen. Har testet serier hvor det er veldig mørkt med HDR og da er det perfekt sort og er umulig å legge merke til ellers. Ikke noe jeg kommer til å bry meg om.

Virker da som du har en keeper Oled tv der. Grattis litt små feil er det på alle, men når det lyset bands på filmer i mørke partier og Xbox one menyen er nådeløs da er det rett tilbake for min del.

 

Oblivion landing sekvensen der han finner dama i poden panner bildet rundt oxo en fin Banding test om man tør ;)

Endret av samco
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skulle man angre om det ikke er synlig uten å fremprovosere det ? Problemet er så fort man ser det så er det vanskelig å glemme det. Og noe banding vil det jo være uansett. Plutselig sitter man å ser det hele tiden selvom man egentlig ikke ser det engang. Så blir man gærn og knuser tv-en. Det ække kult :(

Har du prøvd marco polo klippet jeg har anbefalt .... alt av panel feil vises der .... så fram provosering er det ikke mere test om man aksepterer eventuelle feil på 5ire som vises på vanelig inhold.

 

Sjekka det nå. I helt mørk rom i typ 20 sec når de rir hest der så kunne jeg se noe streker når jeg viste hva jeg skulle se etter. Så fort det skifta til inne i "byen" så var det helt vekk. 

 

Jeg har en ganske synlig strek midt på høyre side  under 5% :( 

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor skulle man angre om det ikke er synlig uten å fremprovosere det ? Problemet er så fort man ser det så er det vanskelig å glemme det. Og noe banding vil det jo være uansett. Plutselig sitter man å ser det hele tiden selvom man egentlig ikke ser det engang. Så blir man gærn og knuser tv-en. Det ække kult :(

 

Har du prøvd marco polo klippet jeg har anbefalt .... alt av panel feil vises der .... så fram provosering er det ikke mere test om man aksepterer eventuelle feil på 5ire som vises på vanelig inhold.

Sjekka det nå. I helt mørk rom i typ 20 sec når de rir hest der så kunne jeg se noe streker når jeg viste hva jeg skulle se etter. Så fort det skifta til inne i "byen" så var det helt vekk. 

 

Jeg har en ganske synlig strek midt på høyre side  under 5% :(

Bra greit å få sjekket følg med streket om den forandrer seg og ta en avgjørelse før retur perioden din går ut der du kjøpte den.

Har fått byttet endel Oled tvr selv.

Lenke til kommentar

Da går det sakte men sikkert fremover her. Fikk montert veggfeste og hengt opp LG OLED65B6V på soverommet i går. Det var en temmelig nervepirrende natt for vi var veldig usikre på veggen og fant ingen stendere så den er nå montert rett på det som virker som en enkel gipsvegg. Nå veier jo heldigvis disse OLED TVene fryktelig lite sammenlignet med størrelsen men man blir jo litt nervøs for at veggen rett og slett ikke skal tåle vekta....

 

Idag så skal LG OLED65C7V opp på veggen i stua.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...