Gå til innhold

Den store tilbudstråden - TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tøft, men i alle dager har du G6 65 + denne sonyen nå og i samme rom ??

 

Skal Sonyen på soverommet da eller hehe,,

Litt usikker enda men A1 så langt har imponert noe så...

 

post-240853-0-53190500-1511552701_thumb.jpeg

 

A1 tone mapper bare opp til 1000 nits

Lg Oled tv opp til 4000 nits

A1 har mere pop i hdr lyse high lights selv om den har lavere panel nits....

post-240853-0-01612900-1511553715_thumb.jpeg

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herrejesus, trur jeg har fått det verste oled panelet i manns minne! Hadde bestemt meg for ikke å kjøre 5% testen med mindre jeg så noe med vanlig bruk, å det tok 10 sekunder før jeg så det! Hele venstre siden ca 30cm inn på skjermen er jo SVART i forholdt til resten, nå begynner moroa....

Lenke til kommentar

Herrejesus, trur jeg har fått det verste oled panelet i manns minne! Hadde bestemt meg for ikke å kjøre 5% testen med mindre jeg så noe med vanlig bruk, å det tok 10 sekunder før jeg så det! Hele venstre siden ca 30cm inn på skjermen er jo SVART i forholdt til resten, nå begynner moroa....

Ikke døm panelet helt før et par rense sykluser men det er et panel lotteri hele greia

Lenke til kommentar

 

Herrejesus, trur jeg har fått det verste oled panelet i manns minne! Hadde bestemt meg for ikke å kjøre 5% testen med mindre jeg så noe med vanlig bruk, å det tok 10 sekunder før jeg så det! Hele venstre siden ca 30cm inn på skjermen er jo SVART i forholdt til resten, nå begynner moroa....

Ikke døm panelet helt før et par rense sykluser men det er et panel lotteri hele greia

 

 

Hvordan setter man i gang rensen? Noe den gjør selv? Når jeg slår den av med kontrollen blir skjermen bare helt svart med en gang, starter ikke noe program..

Lenke til kommentar

 

 

Herrejesus, trur jeg har fått det verste oled panelet i manns minne! Hadde bestemt meg for ikke å kjøre 5% testen med mindre jeg så noe med vanlig bruk, å det tok 10 sekunder før jeg så det! Hele venstre siden ca 30cm inn på skjermen er jo SVART i forholdt til resten, nå begynner moroa....

 

Ikke døm panelet helt før et par rense sykluser men det er et panel lotteri hele greia

Hvordan setter man i gang rensen? Noe den gjør selv? Når jeg slår den av med kontrollen blir skjermen bare helt svart med en gang, starter ikke noe program..

Bruk tvn i 4timer å slå den av med fjernkontrollen. Da kjører den rens i 15min. Sjekk 5 igjen etter på.

 

Edit la den vær avslått i 15min under prosessen.

Endret av samco
Lenke til kommentar

 

 

Herrejesus, trur jeg har fått det verste oled panelet i manns minne! Hadde bestemt meg for ikke å kjøre 5% testen med mindre jeg så noe med vanlig bruk, å det tok 10 sekunder før jeg så det! Hele venstre siden ca 30cm inn på skjermen er jo SVART i forholdt til resten, nå begynner moroa....

Ikke døm panelet helt før et par rense sykluser men det er et panel lotteri hele greia

 

 

Hvordan setter man i gang rensen? Noe den gjør selv? Når jeg slår den av med kontrollen blir skjermen bare helt svart med en gang, starter ikke noe program..

 

Skal vel være en mulighet om du går inn på avanserte innstillinger på bunnen av bilde-delen om jeg husker rett?

Lenke til kommentar

A1 etter en comp syklus ser lovende ut.... 0 Banding 0 vignetting noen få tynne linje streaks 3/4 stk men slike har jeg sett komme å gått på alle Oled tvr.

 

Full skjerm hvit er som altid ikke pure hvitt på Oled tror denne har litt for mye rødt i grå skalaen.

Mobil kamera plukker opp litt rødt på høyere side som jeg ikke ser selv.

Kansje kan kalibreres bort eller ikke vanskelig å si før en kalibrering.

 

Keeper Oled ? helt klart.... 0 Banding er utrolig vanskelig å finne på 2017 fleste har den mørke band på høyre side.

Denne har ikke det Lg E7 kompisen er drit sur på mine vegne :D for det har han på sin.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Har bestilt Vogel's Thin 345 som skal brukes på min LG OLED65B6V når den skal flyttes til soverommet. Har dessverre ikke fått den enda så kan ikke si noe på kvaliteten. Den er jo med arm og kan tiltes så det er jo langt mer enn hva du trenger. På veggen i stua så har jeg vel i dag noe greier fra B-Tech og det er ikke spesielt tynt men det ble kjøpt til en Pioneer Kuro Plasma i sin tid så da var jo ikke dette med tykkelse like hot og relevant.

 

EDIT:

 

Hvilken LG modell gikk du for? B7 har jo to av sine fire HDMI-innganger på baksiden, med veldig tynt veggfeste så kan det bli vanskelig å benytte disse uten at det vil pushe på TV-en og siden den er så tynn så vil den minste motstand få den til å bule ut fra veggen. Hadde det problemet selv med min B6 og det til tross for at jeg ikke har et spesielt tynt veggfeste i utgangspunktet. Vinklede HDMI-kabler eller vinklede HDMI-overganger/adaptere kan fort være noe du trenger om du ikke klarer deg med de to utgangene som er på siden. På C7 så er jo tre av fire på siden, bare en på baksiden.

Takk for tipset om vinklede adaptere, ble B7 på meg ja.

 

Trodde det var 3 HDMI på siden, men har 3 produkter som bruker HDMI så da må jeg fikse meg noe vinklede kontakter, kjøpte det vogels feste også, så får vi se om det blir noe greier :)

Lenke til kommentar

Flere som sliter med gulskjær på disse Oled tvene?

 

Har vært igjennom 2 stk 65C7 som begge hadde veldig gulskjær til venstre og mye banding i mørke filmcener. Leverte de tilbake og er nå på en 65E7. Denne er nesten så bra som det er mulig å mørke filmcenter uten noe synlig banding. Men er forsatt gulskjær men denne gangen noe mindre og mer inn mot midten fra venstre. Så ender nok opp med å beholde denne.

 

Virker som det er det anti refleksjonsbelegget som gjør det for blir borte ut til siden, synd det vises best rett foran tven der man stort sett sitter. Finnes det ikke kvalitetskontroll på LG fabrikken? Tviler på man bare skal være uheldig 3 ganger å få tv med gulskjær. Så forresten det samme på Sony Oled tven som var utstilt i butikken.

Hadde det bare vært synlig ved helt hvit skjerm hadde det vært greit, men ser det godt på innhold som på snø og himmel med skyer. Så rett å slett ut som snøen er pissa i på den ene siden.

Endret av MuppetOwl
Lenke til kommentar

Flere som sliter med gulskjær på disse Oled tvene?

 

Har vært igjennom 2 stk 65C7 som begge hadde veldig gulskjær til venstre og mye banding i mørke filmcener. Leverte de tilbake og er nå på en 65E7. Denne er nesten så bra som det er mulig å mørke filmcenter uten noe synlig banding. Men er forsatt gulskjær men denne gangen noe mindre og mer inn mot midten fra venstre. Så ender nok opp med å beholde denne.

 

Virker som det er det anti refleksjonsbelegget som gjør det for blir borte ut til siden, synd det vises best rett foran tven der man stort sett sitter. Finnes det ikke kvalitetskontroll på LG fabrikken? Tviler på man bare skal være uheldig 3 ganger å få tv med gulskjær. Så forresten det samme på Sony Oled tven som var utstilt i butikken.

Hadde det bare vært synlig ved helt hvit skjerm hadde det vært greit, men ser det godt på innhold som på snø og himmel med skyer. Så rett å slett ut som snøen er pissa i på den ene siden.

Alle Oled tvr har gul stikk eller rød skjær på hvitt. Har aldri eid en Oled med perfekt hvit.

 

Min første 55" 970 .... aka rosa panter.

 

post-240853-0-99225700-1511626091_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Min G6 har litt gul stikk på hvitt men det er minimalt.

A1 har svak rosa stikk på høyre side men tror gråskal har for mye rødt i seg ser det på hud tonene på folk.

 

Banding er ivertfall et lotteri ...

 

Min scotisks bud 65" A1... han fikk sin en dag før meg.

 

Ut av eska...

 

post-240853-0-18214100-1511626588_thumb.png

 

Dag 1 med en rense syklus.

 

post-240853-0-26062600-1511626620_thumb.png

 

Oled forandrer seg enormt det første 2/3 rense syklusene..

 

Det der er veldig bra for en 65" 2017 Oled tv selv om den ikke er 100 perfekt.

Endret av samco
Lenke til kommentar

E7 jeg har nå er så å si helt perfekt etter manuel pixel refresher kjørt en gang. De to andre viste tydelig banding i feks de grå Xbox One menyene og mørke filmcener selv etter mange timer. Jeg setter bevist ikke på feks 5% svart eller 100% for å framprovosere "feil" Ser jeg det ikke i innhold er det bra nok. Orker ikke se etter feil for har man først sett det vises det i annet innhold også  :p

 

Hadde før en Samsung UE75KS8005 men den var stort sett så dårlig over hele bilde med dirty screen effekt, ræva kantbelysning så helt ubrukelig til hdr når det var mørke barer.  Men feil der var litt letere å godta når det var likt dårlig over hele skjermen og endret på seg. Så mulig siden Oled er såpass "rent" ellers at man legger mer merke til at det er litt gult på et område av skjermen. Den siste skal jeg klare fint å bli vant med :)

Endret av MuppetOwl
Lenke til kommentar

Syntes det er mye lesing rundt på avforums og avsforum om inn brenning, banding og noe annet grums.på disse oledene. Vi betaler tross alt mye penger for skjermene så det burde ikke være sånn at man skal bekymre seg for å rense og kjøre inn skjermene. Og sitte og tenke over problemer ved gaming osv. 

 

 

 

Men tenkte på en ting ,det blir helt sikkert mye tilbud til sommeren på tver når fotball vm 2018 arrangeres i Russland. Lurere på hva 2018 modellene selges for da. For nye skjermer pleier å komme rundt mars/april ja ?? Etter å bli avslørt og vist fram i Januar CES

Endret av Centy88
Lenke til kommentar

E7 jeg har nå er så å si helt perfekt etter manuel pixel refresher kjørt en gang. De to andre viste tydelig banding i feks de grå Xbox One menyene og mørke filmcener selv etter mange timer. Jeg setter bevist ikke på feks 5% svart eller 100% for å framprovosere "feil" Ser jeg det ikke i innhold er det bra nok. Orker ikke se etter feil for har man først sett det vises det i annet innhold også  :p

 

Hadde før en Samsung UE75KS8005 men den var stort sett så dårlig over hele bilde med dirty screen effekt, ræva kantbelysning så helt ubrukelig til hdr når det var mørke barer.  Men feil der var litt letere å godta når det var likt dårlig over hele skjermen og endret på seg. Så mulig siden Oled er såpass "rent" ellers at man legger mer merke til at det er litt gult på et område av skjermen. Den siste skal jeg klare fint å bli vant med :)

Nådeløs Xbox one menyene er litt slides nisse selv men vet godt at vises thing ikke på real content som engelsk Oled brukere kalller det så er det bra nokk. Arrival filmen er en god test ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...