Gå til innhold

Den store tilbudstråden - TV


Anbefalte innlegg

Syntes det er mye lesing rundt på avforums og avsforum om inn brenning, banding og noe annet grums.på disse oledene. Vi betaler tross alt mye penger for skjermene så det burde ikke være sånn at man skal bekymre seg for å rense og kjøre inn skjermene. Og sitte og tenke over problemer ved gaming osv. 

 

 

 

Men tenkte på en ting ,det blir helt sikkert mye tilbud til sommeren på tver når fotball vm 2018 arrangeres i Russland. Lurere på hva 2018 modellene selges for da. For nye skjermer pleier å komme rundt mars/april ja ?? Etter å bli avslørt og vist fram i Januar CES

Har ikke hatt noe problem med innbrenning eller bilde som har vært igjen i mer enn få minutter. Selv etter 5-6 timer spilling witcher 3 i HDR som har en del Hud elementer som alltid er der. Var nok et større problem på 6 serien altså fjorårets modeller.

Driver heller ikke å "kjører" de inn. Ikke sett noe bevis på at det er noe bedre eller har noe for seg med tanke på innbrenning. 

Eneste jeg har gjort er å sette ned max lys på hdr til 75 på spill og 40 ellers siden det er nok lys i massevis siden tven står ganske mørkt. 

Endret av MuppetOwl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du må inn under All Settings - Picture - OLED Panel Settings - Clear Panel Noise.

Ikke kjør den så tidlig ...... bruk kun 4timer og slå tvn av.

 

Tv kjører 1 timer syklusen selv på 2000 timer

 

Noe grunn til at man ikke skal kjøre denne tidlig? Altså Pixel Refresher som den heter på årets LG oled tver? På den siste kjørte jeg den etter få timer og den tven endte opp best av alle.

 

Ser i manualen til LG står det ikke mye rundt den utenom at den bare er å kjøre ser man problemer på bilde. Men Sony som også bruker LG Oled panel skriver den bare bør brukes maks en gang i året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ihvertfall på B7/C7 serien har jeg ikke sett noen med banding eller noe annet enn krystallklart hvit farge. Demoet C7 før jeg kjøpte den og da hadde den perfekt hvit farge og sort uten at jeg klarte å se noe banding. De på nettet som har fått det har fått den byttet ut og blitt kvitt problemet.  Får se når jeg får tven på mandagen. Den ankom utleveringslager i Trondheim igår men dem rakk ikke å kjøre den ut og jeg kunne heller ikke hente den.......gahhh..hel helg å vente.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Ihvertfall på B7/C7 serien har jeg ikke sett noen med banding eller noe annet enn krystallklart hvit farge. Demoet C7 før jeg kjøpte den og da hadde den perfekt hvit farge og sort uten at jeg klarte å se noe banding. De på nettet som har fått det har fått den byttet ut og blitt kvitt problemet.  Får se når jeg får tven på mandagen. Den ankom utleveringslager i Trondheim igår men dem rakk ikke å kjøre den ut og jeg kunne heller ikke hente den.......gahhh..hel helg å vente.

Bruk 5 prosent grå. Som denne.

 

https://m.youtube.com/watch?v=wGEQfouiY98

 

På AvS forum er det en gratis download med test bilder ink grå skala bilder. Som jeg har på en USB pinne

Lenke til kommentar

 

 

Du må inn under All Settings - Picture - OLED Panel Settings - Clear Panel Noise.

 

Ikke kjør den så tidlig ...... bruk kun 4timer og slå tvn av.

Tv kjører 1 timer syklusen selv på 2000 timer

Noe grunn til at man ikke skal kjøre denne tidlig? Altså Pixel Refresher som den heter på årets LG oled tver? På den siste kjørte jeg den etter få timer og den tven endte opp best av alle.

Ser i manualen til LG står det ikke mye rundt den utenom at den bare er å kjøre ser man problemer på bilde. Men Sony som også bruker LG Oled panel skriver den bare bør brukes maks en gang i året.

Litt forum overtro som ikke hjalp bedre med at Sony advarer med kun 1 gangs bruk pr år i A1 menyen

4timer på slå tvn av i 15min med fjernkontrollen triggere en mildere panel rens.

 

Flere som sier at 1timer rensen gjør bands mere synelig på Oled paneler mot kun 4timer bruk rense syklusen.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Ihvertfall på B7/C7 serien har jeg ikke sett noen med banding eller noe annet enn krystallklart hvit farge. Demoet C7 før jeg kjøpte den og da hadde den perfekt hvit farge og sort uten at jeg klarte å se noe banding. De på nettet som har fått det har fått den byttet ut og blitt kvitt problemet.  Får se når jeg får tven på mandagen. Den ankom utleveringslager i Trondheim igår men dem rakk ikke å kjøre den ut og jeg kunne heller ikke hente den.......gahhh..hel helg å vente.

Ta kontakt med Kalibrerings mannen.no han bor på,Stjørdal så får du maxet ut Oleden din. Blir som en ny tv.

Lenke til kommentar

 

Ihvertfall på B7/C7 serien har jeg ikke sett noen med banding eller noe annet enn krystallklart hvit farge. Demoet C7 før jeg kjøpte den og da hadde den perfekt hvit farge og sort uten at jeg klarte å se noe banding. De på nettet som har fått det har fått den byttet ut og blitt kvitt problemet.  Får se når jeg får tven på mandagen. Den ankom utleveringslager i Trondheim igår men dem rakk ikke å kjøre den ut og jeg kunne heller ikke hente den.......gahhh..hel helg å vente.

Ta kontakt med Kalibrerings mannen.no han bor på,Stjørdal så får du maxet ut Oleden din. Blir som en ny tv.

 

Takker for tipset :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer veldig å gå for LG's B7 (65"), men synes den er litt dyr ift. 55" (blir 1000 per tomme for de siste 10...)

 

Likevel, skal jeg bytte TV må det bli 65", da jeg allerede har 55" fra før (Sony KDL-55EX500).

 

Så hva gjør jeg? Jeg ser 3 alternativ:

1. Vent, LG OLED65B7 blir helt sikkert billigere litt senere...

2. Kjøp nå, du har jo en eldgammel TV som burde vært bytta for 3-4 år siden!

3. Kjøp Sony XE90 65" for 17777 kr, så sparer du penger og slipper å bekymre deg for innbrenning

 

Måtte bare lufte tankene litt, si gjerne din mening om du har en. Og jeg er egentlig veldig fornøyd med bildet på TVen jeg har, selv om den er 6-7 år gammel.

Lenke til kommentar

Vurderer veldig å gå for LG's B7 (65"), men synes den er litt dyr ift. 55" (blir 1000 per tomme for de siste 10...)

Likevel, skal jeg bytte TV må det bli 65", da jeg allerede har 55" fra før (Sony KDL-55EX500).

Så hva gjør jeg? Jeg ser 3 alternativ:

1. Vent, LG OLED65B7 blir helt sikkert billigere litt senere...

2. Kjøp nå, du har jo en eldgammel TV som burde vært bytta for 3-4 år siden!

3. Kjøp Sony XE90 65" for 17777 kr, så sparer du penger og slipper å bekymre deg for innbrenning

Måtte bare lufte tankene litt, si gjerne din mening om du har en. Og jeg er egentlig veldig fornøyd med bildet på TVen jeg har, selv om den er 6-7 år gammel.

Vent på billigere B7 rom jul salg og januar salg kan kansje dra prisen litt ned.

Lenke til kommentar

Men tenkte på en ting ,det blir helt sikkert mye tilbud til sommeren på tver når fotball vm 2018 arrangeres i Russland. Lurere på hva 2018 modellene selges for da. For nye skjermer pleier å komme rundt mars/april ja ?? Etter å bli avslørt og vist fram i Januar CES

Regn med at prisene er ganske like som de er nå, når TV-er er nylanserte er de rett og slett veldig dyre.
Lenke til kommentar

Kjørte en 5% IRE test på min LG OLED65B6V nå og ble veldig positivt overrasket. Så slettes ikke ille ut i det hele tatt, faktisk langt bedre enn 90% av alle bildene jeg har sett på nett med unntak av helt ute til høyresiden der er den temmelig horribel men det er bare helt ute i kanten men gjelder jo fra topp til bunn.

 

EDIT:

 

Det negative med det er nok at OLED65B7V som jeg får på mandag nesten garantert kommer til å være verre.. Men jeg er ganske så sikker på 65B6V'en var endel dårligere før så virker som bruk + endel compensation cycle's har forbedret situasjonen en hel del.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tror folk om nye 8 serien til Philips som er kommet nå, med Quantum dot teknologi. ? Lefdal/Elkjøp kjører Cybermonday tilbud på 55PUS8602.

 

Noe satse på?

 

Produktbrosjyre

https://www.download.p4c.philips.com/files/5/55pus8602_12/55pus8602_12_pss_norno.pdf

Den har sannsynligvis bildekvalitet et eller annet sted mellom MU7005 og Q7F fra Samsung. Et bra kjøp til 8995 vil jeg tro.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Da var LG C7 i hus og herregud for en opplevelse. Jeg sitter med en 34" G-Sync IPS 100Hz skjerm på PC'en og tenkte det skulle mye til for å øke den opplevelsen. Men jeg ble bare stående å måpe over lyseffekter i Horizon Zero Dawn på PS4 Pro. Bare enkle ting som flammer er noe som jeg aldri har sett før. Lys på bakker og vann.....ting du aldri tenker over før bare ser helt levende ut nå. 

 

Gran Turismo gikk fra å være en kjip opplevelse til å være helt utrolig vakkert. 4K og HDR er virkelig verdt pengene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...