Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Like og kommentere på Facebook. Interessert i en dame


Anbefalte innlegg

Vi er kolleger, men jobber et sted hvor det er helt uproblematisk å involvere seg med andre ansatte. Nå like før jul ville hun bli venn med meg på Facebook. Hun snakker ikke med andre gutter/menn enn meg på jobb, uten at jeg vet hvorfor. Er hun som tar initiativ til å snakke.

 

Da vi ble venner likte jeg et bilde som hun hadde lagt ut et par dager tidligere, men ikke profilbildet hennes. Jeg skrev ingenting. Gikk et par dager, og så byttet hun til et nytt profilbilde. Jeg likte bildet og skrev at det var et fint bilde av henne (la også til en ting til i samme kommentar, men det var ikke så vesentlig og jeg vil ikke si for mye slik at jeg blir gjenkjent). Hun svarte, men hun svarer også samtlige som har kommentert.

 

Etter det byttet jeg til et nytt profilbilde, som hun likte. Jeg postet også et julerelatert bilde som hun har likt. Men hun kommenterte ingen av gangene (ikke at jeg forventer det). Hun likte julebildet selv om hun tilhører en annen religion enn kristendommen (jeg er ikke kristen, men det vet hun ingenting om). Dessverre var det en dame som begynte å flørte med meg i kommentarfeltet, men jeg bare takket og svarte så nøytralt som mulig.

 

Så bladde jeg i bildene hennes (da vi ble venner sa jeg at jeg skulle snoke litt, og da svarte hun at det må jeg gjerne gjøre og at jeg kan like og kommentere bildene) og likte et gammelt bilde, for å vise at jeg har sett på bildene og for å vise litt interesse. Det gikk flere dager fra vi snakket om dette til jeg likte det bildet.

 

Har ikke skjedd noe etter dette. Hun har bare blitt tag'et i et bilde av restaurantmat, etter å ha vært ute og spist med en annen dame. Jeg har ikke likt eller kommentert der.

 

Men det jeg lurer på er om jeg burde like og/eller kommentere neste gang jeg ser et bilde av henne, som kan være et nytt profilbilde eller et annet bilde. Eller burde jeg vente til neste gang? Faktisk bestemt meg for hva jeg skal skrive neste gang jeg skriver, hvis det er et bilde som skal være pent :D

 

Vet at jeg tenker og grubler mer enn jeg burde, men prøver bare å spille kortene mine riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å gro baller og snakke med hun?

Like bilder og kommentere ?

Høres ut som noe man gjør på barneskolen

Håper du tuller. Man liker og kommenterer over pensjonistalder, hvis det er nytt for deg.

 

Jeg har ikke vært veldig direkte ennå, men viser litt interesse. Vi er kolleger, og da frister det ikke å drite seg ut. Dette er en pen og populær dame, så jeg vet ikke om det er så sannsynlig at hun liker meg på den måten.

 

Vi ble Facebook-venner siste dagen før juleferien. Tenkte å se hvordan hun oppfører seg over nyttår.

Endret av oscrue10
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Hva med å gro baller og snakke med hun?

Like bilder og kommentere ?

Høres ut som noe man gjør på barneskolen

Håper du tuller. Man liker og kommenterer over pensjonistalder, hvis det er nytt for deg.

 

Jeg har ikke vært veldig direkte ennå, men viser litt interesse. Vi er kolleger, og da frister det ikke å drite seg ut. Dette er en pen og populær dame, så jeg vet ikke om det er så sannsynlig at hun liker meg på den måten.

 

Vi ble Facebook-venner siste dagen før juleferien. Tenkte å se hvordan hun oppfører seg over nyttår.

 

Jeg håper du forstår at han ikke tuller.

 

Logg deg av nett, snakk med dama og gro baller nok til å tørre å drite deg ut. Det er DET kvinner vil ha ser du. Menn som vet hva de vil ha og går for det. Det er ikke så himla vanskelig å foreslå å finne på noe en dag.

Lenke til kommentar

 

 

Hva med å gro baller og snakke med hun?

Like bilder og kommentere ?

Høres ut som noe man gjør på barneskolen

 

Håper du tuller. Man liker og kommenterer over pensjonistalder, hvis det er nytt for deg.

Jeg har ikke vært veldig direkte ennå, men viser litt interesse. Vi er kolleger, og da frister det ikke å drite seg ut. Dette er en pen og populær dame, så jeg vet ikke om det er så sannsynlig at hun liker meg på den måten.

Vi ble Facebook-venner siste dagen før juleferien. Tenkte å se hvordan hun oppfører seg over nyttår.

Jeg håper du forstår at han ikke tuller.

 

Logg deg av nett, snakk med dama og gro baller nok til å tørre å drite deg ut. Det er DET kvinner vil ha ser du. Menn som vet hva de vil ha og går for det. Det er ikke så himla vanskelig å foreslå å finne på noe en dag.

Greit, du har kanskje ikke skjønt hva Facebook er. Jeg venter og ser om andre har konstruktive innspill.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva med å gro baller og snakke med hun?

Like bilder og kommentere ?

Høres ut som noe man gjør på barneskolen

Håper du tuller. Man liker og kommenterer over pensjonistalder, hvis det er nytt for deg.

Jeg har ikke vært veldig direkte ennå, men viser litt interesse. Vi er kolleger, og da frister det ikke å drite seg ut. Dette er en pen og populær dame, så jeg vet ikke om det er så sannsynlig at hun liker meg på den måten.

Vi ble Facebook-venner siste dagen før juleferien. Tenkte å se hvordan hun oppfører seg over nyttår.

 

Jeg håper du forstår at han ikke tuller.

 

Logg deg av nett, snakk med dama og gro baller nok til å tørre å drite deg ut. Det er DET kvinner vil ha ser du. Menn som vet hva de vil ha og går for det. Det er ikke så himla vanskelig å foreslå å finne på noe en dag.

 

Greit, du har kanskje ikke skjønt hva Facebook er. Jeg venter og ser om andre har konstruktive innspill.

 

Det er nok heller du som ikke har skjønt hva som er greia. "Konstruktive innspill" er at folk sier det du vil høre, men det er ikke det som stemmer. Du må rett og slett, som dem sier over, gro baller og prate med henne.

 

Mann deg opp og prat med henne neste gang du treffer henne. Spør om hun vil finne på noe på privaten, en kaffe, øl eller noe slikt, eller noe annet du liker. Spesifiser dag og vær presis. Vis at du tar insj og ikke bare lurker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva med å gro baller og snakke med hun?

Like bilder og kommentere ?

Høres ut som noe man gjør på barneskolen

Håper du tuller. Man liker og kommenterer over pensjonistalder, hvis det er nytt for deg.

Jeg har ikke vært veldig direkte ennå, men viser litt interesse. Vi er kolleger, og da frister det ikke å drite seg ut. Dette er en pen og populær dame, så jeg vet ikke om det er så sannsynlig at hun liker meg på den måten.

Vi ble Facebook-venner siste dagen før juleferien. Tenkte å se hvordan hun oppfører seg over nyttår.

 

Jeg håper du forstår at han ikke tuller.

 

Logg deg av nett, snakk med dama og gro baller nok til å tørre å drite deg ut. Det er DET kvinner vil ha ser du. Menn som vet hva de vil ha og går for det. Det er ikke så himla vanskelig å foreslå å finne på noe en dag.

 

Greit, du har kanskje ikke skjønt hva Facebook er. Jeg venter og ser om andre har konstruktive innspill.

 

Det er nok heller du som ikke har skjønt hva som er greia. "Konstruktive innspill" er at folk sier det du vil høre, men det er ikke det som stemmer. Du må rett og slett, som dem sier over, gro baller og prate med henne.

 

Mann deg opp og prat med henne neste gang du treffer henne. Spør om hun vil finne på noe på privaten, en kaffe, øl eller noe slikt, eller noe annet du liker. Spesifiser dag og vær presis. Vis at du tar insj og ikke bare lurker.

 

 

Da foreslår jeg at du sender en mail til Språkrådet, hvis du ikke vet hva det betyr. Helt greit for meg hvis dere ikke forstår dere på sosiale medier og hvor viktig det er, men litt dumt at jeg trykker meg inn på tråden for å se om noen har litt peiling og har forsøkt å hjelpe, og så er det bare vås og negativitet.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Før eller seinere må du snakke med dama, ta på dama. Jo fortere du legger Facebook bak deg og møter henne live, jo fortere blir det noe på deg.

 

Var det konstruktivt nok?

Lenke til kommentar

Før eller seinere må du snakke med dama, ta på dama. Jo fortere du legger Facebook bak deg og møter henne live, jo fortere blir det noe på deg.

 

Var det konstruktivt nok?

 

Det mest konstruktive svaret jeg har fått her i hvert fall. Enig, bortsett fra det med å legge Facebook bak meg (men ikke 100 % sikker på hva du legger i det).

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at du sender en mail til Språkrådet, hvis du ikke vet hva det betyr. Helt greit for meg hvis dere ikke forstår dere på sosiale medier og hvor viktig det er, men litt dumt at jeg trykker meg inn på tråden for å se om noen har litt peiling og har forsøkt å hjelpe, og så er det bare vås og negativitet.

Jeg vet utmerket godt hva det betyr (derav ""). Men når du spør etter det, så er det ikke det du er ute etter. Du har fått masse svar men de passet ikke deg, så da bitcher du fordi det ikke var det du ville høre. Bare enda ett tegn på at du trenger å gro baller.

 

Facebook er ikke viktigere enn du gjør det. Og facebook er faktisk på tur ut. Men det vet vell du som har så sabla peiling? Er jo faktisk bare gammlinger som bruker facebook i dag.

 

På facebook er du bare en av 100 andre som liker og kommenterer. Kjerringer får jo 100 kommentarer hver gang dem poster noe. Om du er no å sammle på så driter du i det og gjør noe hun virkelig setter pris på, får henne til å føle at hun betyr noe for deg. Hvem som helst kan bruke 1 sec på å skrive en kommentar, men om du insjer og spør om date så viser du at du er noe mer en det.

Endret av Zepticon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Før eller seinere må du snakke med dama, ta på dama. Jo fortere du legger Facebook bak deg og møter henne live, jo fortere blir det noe på deg.

 

Var det konstruktivt nok?

 

Det mest konstruktive svaret jeg har fått her i hvert fall. Enig bortsett fra det med å legge Facebook bak meg (men ikke 100 % sikker på hva du legger i det).

 

Det alle andre har sakt. Gro baller, eller på norsk: Be henne på date. Face to face! Snakk med henne. Vis henne interesse IRL.
Lenke til kommentar

 

Jeg tror de fleste har skjønt hva Facebook er kompis ;)

 

Bare ikke i denne tråden, da. Jeg vet at det er vanlig å få veldig negative svar som ikke er særlig konstruktive, men krysser fingrene for 1-2 mer ordentlige svar.

 

Selv om du ikke synes at svarene er konstruktive så kan de godt være ment konstruktivt, men ganske elendig og teit skrevet synes jeg.

 

Facebook er ikke en arena for å sjekke folk, hvis man ikke er desperat på noe vis. Det er et verktøy for å snakke litt, men man ser ikke kroppsspråk eller noen ting som er ganske viktig. Eventuellt bruke Skype el.l. hvis du absolutt må sjekke henne opp på nett.

 

Bare fortsett å "like" bildene hennes og prøv å innlede en normal samtale, skal du gruble over hver eneste bokstav og museklikk så går det ikke fremover og oppførselen blir litt kunstig. "Hvordan går det med deg" og "Du driver med nå da" og "Hvilke filmer liker du" er bra isbrytere som er det eneste fornuftige man kan gjøre på FB når man skal "sjekke opp" en dame.

 

Edit; Selvfølgelig mine meninger og jeg tror jeg bør spesifisere det siden du tydeligvis synes FB er utrolig viktig. Jeg synes du overdriver hvor viktig det er med sosiale medier og at du nesten prøver å si at FB er viktigere når det kommer til sjekking enn det er å ha kontakt i den virkelige verden :p

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

 

Da foreslår jeg at du sender en mail til Språkrådet, hvis du ikke vet hva det betyr. Helt greit for meg hvis dere ikke forstår dere på sosiale medier og hvor viktig det er, men litt dumt at jeg trykker meg inn på tråden for å se om noen har litt peiling og har forsøkt å hjelpe, og så er det bare vås og negativitet.

Jeg vet utmerket godt hva det betyr (derav ""). Men når du spør etter det, så er det ikke det du er ute etter. Du har fått masse svar men de passet ikke deg, så da bitcher du fordi det ikke var det du ville høre. Bare enda ett tegn på at du trenger å gro baller.

 

Facebook er ikke viktigere enn du gjør det. Og facebook er faktisk på tur ut. Men det vet vell du som har så sabla peiling? Er jo faktisk bare gammlinger som bruker facebook i dag.

 

På facebook er du bare en av 100 andre som liker og kommenterer. Kjerringer får jo 100 kommentarer hver gang dem poster noe. Om du er no å sammle på så driter du i det og gjør noe hun virkelig setter pris på, får henne til å føle at hun betyr noe for deg. Hvem som helst kan bruke 1 sec på å skrive en kommentar, men om du insjer og spør om date så viser du at du er noe mer en det.

 

 

Spørs om du er så stødig på bruk av anførselstegn, men gidder ikke å hjelpe deg med dette i denne tråden. Dette handler ikke om at jeg ønsker meg ett bestemt svar og bare avfeier alle andre innspill. Jeg håpet at noen ville prøve å hjelpe, og reflektere litt rundt dette, og ikke bare angripe meg (slik er det i alle tråder som forskjellige folk oppretter). Men kan jo virke som at det ofte er litt aggressive 15-åringer som svarer i trådene.

 

Og hvis man viser null forståelse for hvor viktig sosiale medier er, da driter jeg faktisk i hva vedkommende har å si i en tråd som denne. Blir som å diskutere dette med pappa på snart 60, som ikke engang er på Facebook. Man kan naturligvis komme med andre innspill, som å foreslå å ta kontakt på andre måter, men å kommentere Facebook-bruk uten å ha peiling på Facebook, det blir bortkastet. Jeg er ikke noe levende Facebook-oppslagsverk selv, men jeg har en viss forståelse for hvordan ting fungerer der inne, og det hender at jeg blir spurt om hjelp når noen er usikre på hva de skal skrive eller gjøre. Jeg har bare ikke så mye erfaring med å innlede noe ved å vise interesse over Facebook. Normalt bare treffer jeg damer irl, og ting går seg til uten at jeg må fundere på hvordan jeg skal forholde meg til dama på Facebook.

 

Jeg har prøvd å si at jeg ikke har møtt henne etter at vi ble venner på Facebook. Det ville vært helt unaturlig å kontakte henne nå og spørre om vi skal finne på noe sammen. Dette hadde blitt for mye, for tidlig. Jeg ser henne kanskje om en uke eller to, og da må jeg vurdere hvordan jeg skal gå fram. Hvis hun virker veldig avvisende, så betyr det at jeg må ligge unna (hvis jeg ikke får inntrykk av at hun bare er sjenert og usikker). Ellers kan jeg vise mer interesse, også irl.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror de fleste har skjønt hva Facebook er kompis ;)

 

Bare ikke i denne tråden, da. Jeg vet at det er vanlig å få veldig negative svar som ikke er særlig konstruktive, men krysser fingrene for 1-2 mer ordentlige svar.

 

Selv om du ikke synes at svarene er konstruktive så kan de godt være ment konstruktivt, men ganske elendig og teit skrevet synes jeg.

 

Facebook er ikke en arena for å sjekke folk, hvis man ikke er desperat på noe vis. Det er et verktøy for å snakke litt, men man ser ikke kroppsspråk eller noen ting som er ganske viktig. Eventuellt bruke Skype el.l. hvis du absolutt må sjekke henne opp på nett.

 

Bare fortsett å "like" bildene hennes og prøv å innlede en normal samtale, skal du gruble over hver eneste bokstav og museklikk så går det ikke fremover og oppførselen blir litt kunstig. "Hvordan går det med deg" og "Du driver med nå da" og "Hvilke filmer liker du" er bra isbrytere som er det eneste fornuftige man kan gjøre på FB når man skal "sjekke opp" en dame.

 

Edit; Selvfølgelig mine meninger og jeg tror jeg bør spesifisere det siden du tydeligvis synes FB er utrolig viktig. Jeg synes du overdriver hvor viktig det er med sosiale medier og at du nesten prøver å si at FB er viktigere når det kommer til sjekking enn det er å ha kontakt i den virkelige verden :p

 

 

Veldig klønete formulert isåfall. Virker som at det først og fremst var ment som et angrep på meg. Jeg takler det helt fint, men blir litt oppgitt over å måtte scrolle forbi slike innlegg på leting etter mer fornuftige svar (hvor det er åpenbart at personen forsøker å hjelpe).

 

Sosiale medier er viktig, men hvordan jeg forholder meg til henne irl er langt viktigere. Derfor blir det spennende å treffe henne igjen, og se hvordan hun forholder seg til meg nå som jeg har trykket "liker" og skrevet litt. Mange damer vil skjønne at dette er et tegn på interesse fra min side.

 

Facebook er faktisk en sjekkearena. Det er både singelgrupper og muligheter for å vise interesse i kommentarfeltene, ved å skrive meldinger, trykke "liker" osv.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Ja, enig i at det er klønete formulert, men "gro deg noen baller", "kjør på" og ting i den stilen er ganske vanlig å si, hvertfall i den virkelige verden, jeg har blitt fortalt det flere ganger og det er vel en "mannlig" måte å gi ett dytt i riktig retning. Men det er stor forskjell på å gi et dytt over et forum med bare tekst å gi et dytt i den virkelige verden med kroppsspråk som viser at det er godt ment.

 

Men det du bør bruke FB til, hvertfall i starten, er å ha bittelitt daglig kontakt og bare med en vennskapelig "overfladisk" tone. Virker for meg som om flørting gjennom sosiale medier kommer etter man har fått en flørtende tone i den virkelige verden. Jeg synes du bare skal fortsett slik du har gjort og ikke "presse på" for mye over FB.

 

Husk at overtenking og overtolking kan være din verste fiende!

Lenke til kommentar

Ja, enig i at det er klønete formulert, men "gro deg noen baller", "kjør på" og ting i den stilen er ganske vanlig å si, hvertfall i den virkelige verden, jeg har blitt fortalt det flere ganger og det er vel en "mannlig" måte å gi ett dytt i riktig retning. Men det er stor forskjell på å gi et dytt over et forum med bare tekst å gi et dytt i den virkelige verden med kroppsspråk som viser at det er godt ment.

 

Men det du bør bruke FB til, hvertfall i starten, er å ha bittelitt daglig kontakt og bare med en vennskapelig "overfladisk" tone. Virker for meg som om flørting gjennom sosiale medier kommer etter man har fått en flørtende tone i den virkelige verden. Jeg synes du bare skal fortsett slik du har gjort og ikke "presse på" for mye over FB.

 

Husk at overtenking og overtolking kan være din verste fiende!

 

Jeg vet at jeg har en tendens til å gruble og fundere for mye, som jeg nevnte i det første innlegget. Kanskje det resulterer i at jeg feiger ut, men jeg tror også at det reduserer sannsynligheten for at jeg driter meg ut.

 

Er ikke så lett å ha daglig kontakt nå i ferien, for det innebærer at en av oss (les: jeg) må starte en samtale. Jeg har prøvd å komme fram til noe som jeg kan innlede med, men det er ikke så lett å finne på noe passende, som ikke blir for voldsomt og sjekkepreget på dette stadiet. For alt jeg vet kan det hende at hun prøver å finne ut hvordan hun kan holde meg på trygg avstand, fordi hun har skjønt at jeg er litt interessert uten å ha lignende følelser for meg. Dette er den peneste dama på arbeidsplassen, av mange, og det er mye trafikk på Facebook-siden hennes når hun først poster noe, mens jeg er mer ordinær. Da kan dette fort virke veldig optimistisk av meg.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...