Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva slags styggedom har jeg fått i maskina?

Jeg har kjøpt meg ny PC, en Acer fra Elkjøp, men jeg erfarer at det dukker opp ikke installerte programmer hele tiden. Kanskje var den for billig, og at dette er det jeg får "på kjøpet"?

Det eneste jeg har lastet ned og installert sjøl er Open Office, BitTorrent og GOM player, og denne fikk nye egenskaper i går, se bildet:

post-273075-0-64850900-1451082877_thumb.gif

Den vil plutselig ha meg til å se eller laste ned den siste filmen jeg har sett; dette duker opp med en gang jeg har sett ferdig en film.

Hva er det jeg har fått? Hvordan blir jeg kvitt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bruk en ordentlig spiller du. Det du ser er popups i GOM player. Avinstaller drittspilleren.

Jeg anbefaler MPC-HC.

https://mpc-hc.org/

 

This, hva er GOM player og hvorfor har du valgt den over feks. VLC? 

 

Dette blir et lite sidesprang; jeg har brukt GOM piayer lenge, årsaken er at fargene kan justeres bedre med GOM player enn med VLC, som jeg også bruker.

Lenke til kommentar

Som jeg prøvde å forklare deg, malwaren/"viruset" du har på PC-en din, er GOM, som er etter hva jeg kan se et temmelig useriøst program. Popupene du får er fra GOM. Jeg anbefaler VLC eller MPC-HC som begge er gode opensource spillere.

 

http://www.goodpcsoft.com/instructions-to-remove-download-gom-player-and-stop-popups/

 

Jeg har brukt GOM player en årrekke, på Windows XP. Vista, 7, 8 og nå på den nye PCen med Windows 10. Det har ikke vært nevneverdige problemer med GOM player på de tidligere Windows-versjonene. GOM player slår ut VLC spilleren på enkeltbildevisning, for der VLC blir hengende etter noen få bilderuter, viser GOM player de enkeltbildene du har bruk for å se nærmere på. Jeg har allerede nevnt bildejustering (fargejustering) som ikke er så lett tilgjengelig i VLC, dessuten fungerer den ikke så bra, vanskelig å få til å justere rett.

GOM player har fungert tilfredsstillende på de tidligere Windows-versjonene, men ikke på Windows 10, uten at jeg mistenker operativsystemet for å være det svake leddet her. Der er "noe" som har installert seg selv, etter min oppfatning.

Og det er ikke bare dette son har kommet "rekende på ei fjøl, WinZip registry optimizer er et meget aggressivt program som starter hver gang Windows starter og som vanskelig lar seg stanse (!), ikke engang ved bruk av "Oppgavebehandling".

Nei, jeg føler ikke at det ikke er bytte av mediespiller som må til.

Men å kjøpe en mellomklasse-PC til 2100 kr har sin pris!

Lenke til kommentar

How To Disable GOM Media Player Popup Ads:

http://www.intowindows.com/how-to-disable-gom-media-player-popup-ads/

 

Edit: linken er kanskje ikke helt treffende for problemet, men GOM Player er typisk adware-greier, så hvis du ikke tåler det, vel, du avgjør sjøl. Og det er vel ikke utenkelig at GOM Player har lagt inn noen nye "features" siden sist du installerte det?

Endret av WD
Lenke til kommentar

Fargejustering kan gjøres i kontrolpanel, så dette er derfor mulig å stille inn uavhengig av mediespiller.

GOM-player er av typen "gratis" programvare som spør om å installere tredjeparts programmer (som skjuler virus eller maleware), som kan forklare hvor WinZip Registry Optimizer kommer fra (som forøvrig høres ut som maleware).

Installer Malewarebytes og kjør en full scan.

Deretter bruk Revo uninstaller til å fjerne GOM-player og andre ukjente tredjepartsprogrammer.

Om dette ikke løser problemet så er en clean install av Windows nødvendig.

Til en annen gang, når du installerer ukjente tredjepartsprogram (som GOM-player) klikk på "godtar ikke" på samtlige av retningslinjene programmet ber om under installasjon. Det at du trykker "godtar" til tredjeparts installasjonsvilkår er i mange tilfeller forklaringer for maleware vare som f.eks. WinZip Registry Optimizer.

Endret av 93MiChr
  • Liker 2
Lenke til kommentar

How To Disable GOM Media Player Popup Ads:

http://www.intowindows.com/how-to-disable-gom-media-player-popup-ads/

 

Edit: linken er kanskje ikke helt treffende for problemet, men GOM Player er typisk adware-greier, så hvis du ikke tåler det, vel, du avgjør sjøl. Og det er vel ikke utenkelig at GOM Player har lagt inn noen nye "features" siden sist du installerte det?

Tåler det, var bare redd det kunne være noe verre. Godt svar dette.

Lenke til kommentar

Fargejustering kan gjøres i kontrolpanel, så dette er derfor mulig å stille inn uavhengig av mediespiller.

GOM-player er av typen "gratis" programvare som spør om å installere tredjeparts programmer (som skjuler virus eller maleware), som kan forklare hvor WinZip Registry Optimizer kommer fra (som forøvrig høres ut som maleware).

Installer Malewarebytes og kjør en full scan.

Deretter bruk Revo uninstaller til å fjerne GOM-player og andre ukjente tredjepartsprogrammer.

Om dette ikke løser problemet så er en clean install av Windows nødvendig.

Til en annen gang, når du installerer ukjente tredjepartsprogram (som GOM-player) klikk på "godtar ikke" på samtlige av retningslinjene programmet ber om under installasjon. Det at du trykker "godtar" til tredjeparts installasjonsvilkår er i mange tilfeller forklaringer for maleware vare som f.eks. WinZip Registry Optimizer.

Et godt og fyldig svar; imidlertid står det en del ting her som ikke stemmer, mulig du har misforstått.

Fargejustering gjøres i kontrollpanelet, men det justeres fargene globalt. Det har jeg gjort; skjermen var alt for blå, nåtte reusere blått med nesten 40%.

For individuell justering av hver film, gjør jeg dette i mediespilleren; der kan jeg justere lys, kontrast, fargesammensetning (hue), gamma og fargemetning. I VLC mediespiller er dette gjort meget tungvint. Først må du velge tools > Effekt og filtre > Videoeffekter, krysse av for Bildejustering. I tillegg er det ikke lett å bruke dette panelet, øker du kontrasten blir bildet mørkere, gjør du det lysere,blir det lett blast, osv, men det går vesentlig lettere i de siste versjonene av programmene.

I GOM player klikker du et ikon som alltid står på skjermen, og der kan du justere lys, kontrast og metning enkelt.

WinZip Registry Optimizer kan ikke ha kommet med GOM player, det var i maskina før jeg lastet ned GOM player.

Fjerning av GOM player er uaktuelt for den har finesser VLC mediespilleren mangler (bla muligheten for fortløpende enkeltbilde forover og bakover. Du kan kjøre billedsekvenser i VLC mediespilleren, men kun forover, og den kræsjer alltid etter noen få filmruter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...