Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som jeg prøvde å forklare deg, malwaren/"viruset" du har på PC-en din, er GOM, som er etter hva jeg kan se et temmelig useriøst program. Popupene du får er fra GOM. Jeg anbefaler VLC eller MPC-HC som begge er gode opensource spillere.

 

http://www.goodpcsoft.com/instructions-to-remove-download-gom-player-and-stop-popups/N

Når jeg tar meg en runde på Google, slår flere fast at WinZip Registry Optimizer kommer med BltTorrent, og det stemmer med mine erfaringer, det var da jeg lastet ned dette programmet det dukket opp.

Imidlertid er det en hvis disens om programmet er å anse som virus eller ei.

En skriver: "The program is run by a backdoor Trojan than can bypass antivirus detection. So I would like to know how to remove it manually. It's it's early stage where it's scanning automatically when I start the computer. I downloaded Utorrent and it popped up." Og det finnes brukanvisninger for hvordan man avinsallerer, bl a på YouTube.

​Dog finnes denne nettsiden for programmet:

http://www.winzipsystemtools.com/no/ro/aw2-registry-cleaner.html?gclid=CM2gytLDg8oCFaXFcgodpvgKUA

og slår fast at det er en WinZip System Tool.

Stadig like forvirra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Bruk en ordentlig spiller du. Det du ser er popups i GOM player. Avinstaller drittspilleren.

Jeg anbefaler MPC-HC.

https://mpc-hc.org/

Tror ikke den kan lagre enkeltbilde eller kjøre enkeltbildesekvens bakover.

Hvorfor ønsker du å bruke en mediespiller til slikt? Dette gjøres lett ved hjelp av redigeringsprogrammer som Adobe Premiere. Mediespillere er for avspilling av film, ikke se og lagre engelbilder xD

Lenke til kommentar

 

 

Fargejustering kan gjøres i kontrolpanel, så dette er derfor mulig å stille inn uavhengig av mediespiller.

GOM-player er av typen "gratis" programvare som spør om å installere tredjeparts programmer (som skjuler virus eller maleware), som kan forklare hvor WinZip Registry Optimizer kommer fra (som forøvrig høres ut som maleware).

Installer Malewarebytes og kjør en full scan.

Deretter bruk Revo uninstaller til å fjerne GOM-player og andre ukjente tredjepartsprogrammer.

Om dette ikke løser problemet så er en clean install av Windows nødvendig.

Til en annen gang, når du installerer ukjente tredjepartsprogram (som GOM-player) klikk på "godtar ikke" på samtlige av retningslinjene programmet ber om under installasjon. Det at du trykker "godtar" til tredjeparts installasjonsvilkår er i mange tilfeller forklaringer for maleware vare som f.eks. WinZip Registry Optimizer.

Et godt og fyldig svar; imidlertid står det en del ting her som ikke stemmer, mulig du har misforstått.

Fargejustering gjøres i kontrollpanelet, men det justeres fargene globalt. Det har jeg gjort; skjermen var alt for blå, nåtte reusere blått med nesten 40%.

For individuell justering av hver film, gjør jeg dette i mediespilleren; der kan jeg justere lys, kontrast, fargesammensetning (hue), gamma og fargemetning. I VLC mediespiller er dette gjort meget tungvint. Først må du velge tools > Effekt og filtre > Videoeffekter, krysse av for Bildejustering. I tillegg er det ikke lett å bruke dette panelet, øker du kontrasten blir bildet mørkere, gjør du det lysere,blir det lett blast, osv, men det går vesentlig lettere i de siste versjonene av programmene.

I GOM player klikker du et ikon som alltid står på skjermen, og der kan du justere lys, kontrast og metning enkelt.

WinZip Registry Optimizer kan ikke ha kommet med GOM player, det var i maskina før jeg lastet ned GOM player.

Fjerning av GOM player er uaktuelt for den har finesser VLC mediespilleren mangler (bla muligheten for fortløpende enkeltbilde forover og bakover. Du kan kjøre billedsekvenser i VLC mediespilleren, men kun forover, og den kræsjer alltid etter noen få filmruter.

Hvorfor stemmer ikke alt jeg sier. Jeg kan enkelt styre HUD, Contradt, Gamma og lysstyrke til hver enkelt film i nVidias kontrollpanel uten at dette påvirker desktop/ og bakgrunn.

Har heller ikke sagt at du ikke kan gi GOM player en ny sjanse, men ser på flere nettsider at GOM-player er en usertifisert programmvare, hvor flere opplever å ha fått inn skjulte trojanere. Om dette er fordi de har godtatt "lisens" vilkårene for GOM-player eller om det simpeltent følger med vet jeg ikke.

Men du MÅ reinstallere med clean-windows for å fikse problemet. Om du da ønsker å re-innstallere GON-player i etterkant eller ikke blir ditt valg.

Alt jeg sier er at dersom trojanerne kommer med selv om du ikke godtar vilkårene for GOM, så bør valget være enkelt og åpenbart. Bedre med en virusfri PC uten GOM, enn en PC som gjøres ubrukelig pga. trojanere fra GOM.

Lenke til kommentar

 

 

Bruk en ordentlig spiller du. Det du ser er popups i GOM player. Avinstaller drittspilleren.

Jeg anbefaler MPC-HC.

https://mpc-hc.org/

Tror ikke den kan lagre enkeltbilde eller kjøre enkeltbildesekvens bakover.

Hvorfor ønsker du å bruke en mediespiller til slikt? Dette gjøres lett ved hjelp av redigeringsprogrammer som Adobe Premiere. Mediespillere er for avspilling av film, ikke se og lagre engelbilder xD

 

Det er en begrenser bruk du ser for deg, og da kan nærmest hvilken som helst mediespiller fungere. Det er sikkert ditt behov. Hvis man f eks skal skrive filmanmeldelse, er det nyttig med bilder fra filmen.

Å benytte redigeringsprogammer til dette, er litt tungvint, de er vel beregnet på redigering. Og hvorfor to programmer, når det finnes ett som gjør jobben alene.

Men det er som sagt ikke dette tråden handler om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...