Gå til innhold

Star Wars Episode VII - The Force Awakens - Spoilertråd for de som har sett filmen


edge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som savnet episke jedi "battles" i denne filmen?

Ble for tamt og simpelt for min smak.

 

Ting ble sprengt og ødelagt, greit nok. Hvor ble det av fete "jedies"? fantes ikke i filmen. Synes selfølgelig det var litt skuffende.

Hele filmen var litt katt og mus. Må inrømme at jeg ble ganske skuffet over episode 7 sån totalt sett.

 

Terningkast 3

 

Kan du komma med dømer på "episke jedi battles" frå tidlegare filmar?

Lenke til kommentar

Smaken er som baken. Wow. Hvilke fighter i 1-3 er unødvendige?

 

At Yoda og The Emperor i det heile har hatt eit lyssverd er idiotisk, og stemmer overhodet ikkje med måten dei er presenterte på i den gamle trilogien. Det vert for dumt, og passer ikkje inn. Kun lagt til for at det skal vera "kult". Då Yoda trente Luke var ikkje lyssverdet involvert – kun då Luke tok det med inn i hula, som var mot Yodas råd. Og The Emperor, som håner Lukes "jedi weapon", sjølv tek fram dette..

 

Nei, herregud, så mykje tøv i prequel trilogien, men heldigvis er Lucas ute av prosjektet for godt. Han klaga stort over alle som motarbeida han og problem då den første filmen vart laga, men det var nok nettopp det han trengte, for når han fekk gjera akkurat kva han ville så vart det rein søppel.

Endret av Knut Lavngard
Lenke til kommentar

LMH: Det eneste som er canon nå er filmene, EP1-7 (så langt)

Alt annet (extended universe, spill osv) er "skrotet"

Så vidt meg kjent.

 

EP1-3 bør også skrotast. Ikkje berre fordi filmane er elendige, men fordi det er for mykje som ikkje stemmer med EP4-6. Anakin skulle vera ein god venn av Obi-wan, og ein god mann som vart omvendt til den mørka sida. I EP1-3 er Anakin ein drittunge og ein sutrepave utan like, og aldri i nærheten av nokon venn av Obi-wan, eller nokon god mann. Det einaste som er bra med EP1-3 er The Emperor, om ein ser vekk frå at han tek i bruk lyssverd.

 

Det som hadde vore ekstra kult er om Disney hadde funne ut at dei skulle laga EP1-3 på nytt, og gje oss ein skikkeleg forhistorie kor me får sjå korleis Obi-wan og Anakin verkeleg var som gode vener og unge jedier.

Endret av Knut Lavngard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Smaken er som baken. Wow. Hvilke fighter i 1-3 er unødvendige?

 

Alle? De varer for lenge, og koreografien minner mer om dansing enn en sverdkamper. 

 

 

That!!!

 

Ekte kriger...Ok jeg vet godt at SW er ikke ekte, men hold det realistisk til tross det er ikke på ekte. At de hopper og danser rundt er bare tullete å se på, det er ikke hva en ekte jedi står for. 

 

 

Jeg likte hvordan lightsaber fightingen på slutten var koreografert. Det så ut som de slåss med sverd som hadde en faktisk vekt, som igjen førte til tyngde bak slagene sine. Balanse og stødighet ble en utfordrende faktor noe som jeg synes reflektere i koreografien.

 

Ja, lys veier "ingenting", men jeg foretrekker denne fremgangsmåten fremfor de luftige lette touch aktige kampene med saltoer og luftakrobatikk som i tidligere filmene.

Lenke til kommentar

 

Smaken er som baken. Wow. Hvilke fighter i 1-3 er unødvendige?

 

At Yoda og The Emperor i det heile har hatt eit lyssverd er idiotisk, og stemmer overhodet ikkje med måten dei er presenterte på i den gamle trilogien. Det vert for dumt, og passer ikkje inn. Kun lagt til for at det skal vera "kult". Då Yoda trente Luke var ikkje lyssverdet involvert – kun då Luke tok det med inn i hula, som var mot Yodas råd. Og The Emperor, som håner Lukes "jedi weapon", sjølv tek fram dette..

 

Nei, herregud, så mykje tøv i prequel trilogien, men heldigvis er Lucas ute av prosjektet for godt. Han klaga stort over alle som motarbeida han og problem då den første filmen vart laga, men det var nok nettopp det han trengte, for når han fekk gjera akkurat kva han ville så vart det rein søppel.

 

Stemmer jo ganske bra at Yoda har lyssverd i den nye trilogien. I den gamle har han trukket seg tilbake til Dagobah, og han er døden nær. Veldig naturlig at han ikke bruker et lyssverd da. Samme gjelder i grunn keiseren, selv om det selvfølgelig er litt mer fart i han.

 

Vel, jeg synes RotS holder til en god femmer jeg, da, og koser meg godt med den :) 

Lenke til kommentar

Så filmen for andre gang igår, og har et par punkter (som jeg ikke kan se er nevnt i denne tråden per nå) som plager meg litt.

 

1. Først og fremst: Lyssabelen. Hvis du tenker deg dette universet og hvilke gjenstander som er mest verdifulle, så ville jeg tippet at Darth Vader sin hjelm kommer på førsteplass, mens Lukes lyssabel(er) er en god andreplass. Dette bringer oss da til spørsmålet: Ligger virkelig en av universets mest verdifulle gjenstander å venter i kjelleren av en bar bak en ulåst dør? I en bar med åpenbart kriminelle (og godhjertede) skapninger! Og her har den liksom ligget i noen tiår?? Den var jo ikke litt forsøkt skjult. Jeg kjøper det bare ikke. 

 

Inb4: Ja, jeg vet at sverdet kaller på Rey, men jeg kikket på døra nøye igår. Døra er like sikker som skyvedørene på Kiwi.

 

2. I traileren så blir Phasma presentert som en bæd-æss stormtrooper. Rykter svirret om hvem og hva denne karakteren skulle tilføye filmen, og jeg var nesten mer spendt på henne enn Kylo Ren. Hva skjer? Hun sier "FN-2187" 2 ganger, og blir slått bevistløs av Chewie..... What The Hell.. Ellers som nevnt tidligere i denne tråden: Hun er ikke akkurat særlig lojal når hun tar ned skjoldet.

Var det egentlig noen vits å ha denne karakteren med i filmen, som etter all sannsynlighet er død eller henrettet?

 

Ellers anbefaler jeg folk å se denne. Sunday Movies er en ganske ålreit youtube-kanal for filmnerder :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=o3QPN0sSFLw

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal se filmen for andre gang neste mandag sammen med ene kollegaen som skulle være med på onsdagen, men ikke kunne.

 

Phasma deaktiverte vel skjoldet som beordret fordi hun uansett regnet med at inntrengerne kom til å bli drept før de fikk sjansen til å komme seg unna igjen.

Lenke til kommentar

The force is strong!

 

Har fått sett filmen tre ganger nå og jeg må si at denne holder høy klasse når det kommer til Star Wars filmer.

 

8.5/10 når det kommer til Star Wars. For en kinoganger som ser dette som sin aller første Star Wars film (om det er mulig) er sikkert opplevelsen 6.5/10. Filmen bringer "Star Wars" følelsen tilbake hos den eldre genrasjon med Star Wars fans.

 

Gamle karakterer leverer callbacks og minner på løpende bånd mens de nye karakterene (Finn, Poe, Rey, BB8 og Kylo Ren) viser at stafettpinnen trygt kan leveres over til den yngre garde med karakterer.

 

Filmen slår meg som en meget morsom film og da spesielt for garvede fans som liker episode 4/5/6.

 

Mange spørsmål dukker opp og første inntrykk når end credits ruller over skjermen er at man vil se neste film med en gang.

 

Se den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 2. I traileren så blir Phasma presentert som en bæd-æss stormtrooper. Rykter svirret om hvem og hva denne karakteren skulle tilføye filmen, og jeg var nesten mer spendt på henne enn Kylo Ren. Hva skjer? Hun sier "FN-2187" 2 ganger, og blir slått bevistløs av Chewie..... What The Hell.. Ellers som nevnt tidligere i denne tråden: Hun er ikke akkurat særlig lojal når hun tar ned skjoldet.

Var det egentlig noen vits å ha denne karakteren med i filmen, som etter all sannsynlighet er død eller henrettet?

 

Ho skal heldigvis vere med vidare, men einig i at ho fekk alt for lite tid på skjermen!

 

Kjøper litt det som ein anna nemner her at ho sikkert ikkje trur at det betyr noko om ho slår av skjoldet sidan dei vil bli tatt uansett. I tillegg så har dei en wookie med seg, som er kjent for å "pull people's arms out of their sockets when they lose", så det kan vere at ho skjønte at det raskt kunne bli sånn passe ubehageleg om ho nekta.

Lenke til kommentar

 

2. I traileren så blir Phasma presentert som en bæd-æss stormtrooper. Rykter svirret om hvem og hva denne karakteren skulle tilføye filmen, og jeg var nesten mer spendt på henne enn Kylo Ren. Hva skjer? Hun sier "FN-2187" 2 ganger, og blir slått bevistløs av Chewie..... What The Hell.. Ellers som nevnt tidligere i denne tråden: Hun er ikke akkurat særlig lojal når hun tar ned skjoldet.

Var det egentlig noen vits å ha denne karakteren med i filmen, som etter all sannsynlighet er død eller henrettet?

 

Ho skal heldigvis vere med vidare, men einig i at ho fekk alt for lite tid på skjermen!

Kjøper litt det som ein anna nemner her at ho sikkert ikkje trur at det betyr noko om ho slår av skjoldet sidan dei vil bli tatt uansett. I tillegg så har dei en wookie med seg, som er kjent for å "pull people's arms out of their sockets when they lose", så det kan vere at ho skjønte at det raskt kunne bli sånn passe ubehageleg om ho nekta.

 

Angående Captain Phasma, karakteren var allerede skrevet inn i filmen da de gjorde castingen. JJ Abrahams har uttalt at hadde de visst at Gwendoline Christie skulle få rollen ville den vært gjort større. Men alt tyder på at vi får se mer av karakteren i episode 8 en vi så i episode 7.

Lenke til kommentar

Klarer ikke ta sånne folk seriøst. Det er noen som mener Star Wars er 4-6 og KUN 4-6. Alt annet er elendig, uansett. Episode 7 har akkurat nå 94% på Rotten Tomatoes. Det sier egentlig mer enn nok for min del. Fantastisk film!

 

Vet det.

Personlig synes jeg 1-3 gjør en god jobb ved å fortelle utviklingen til Anakin, og ikke minst hvordan jediene var. I 4-6 var det vel kun Yoda, Obi-Wan og Luke som var de siste jediene. Så det at man får forhistorien, med jeditemplet, Yoda, hvordan Anakin går fra den lyse til den mørke siden osv. er viktig for forståelsen av Star Wars. Selv om Phantom Menace ikke holder høy klasse, er de to andre gode filmer imo.

Allikevel så er 4-6 fantastiske og de beste i serien.

 

Over til 7ern; Så den forrige Torsdag. Fantastisk film. Morsomt med Star Wars igjen, og fy flate hvor deilig det er å se Star Wars med dagens effekter. Tenk hvor heftig 4-6 hadde vært med de effektene, og ikke AT-AT laget i leire eller hva de har brukt.

 

Noe som jeg er litt sånn forundret over et hvor raskt Rey lærer seg jeditriksene.. Fra å mind-controlle stomtropere til å bruke kraften for å ta lightsabern, og ikke minst, være i stand til å bruke den mot Kylo Ren. Synes det var litt vagt mtp. at Anakin og Luke brukte en del lenger tid på samme oppgave, men ingenting slår at en fuckings Stormtroper klarer å slåss med lightsaber mot Kyle Ren.

 

Anyhow, spent på hvor Rey kommer fra. Hvem hun er, om hun er sterkere enn Anakin. Det har vel ikke blitt sagt hvem av Luke og Anakin som hadde høyest verdi av Midi-chlorian vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...