Gå til innhold

Star Wars Episode VII - The Force Awakens - Spoilertråd for de som har sett filmen


edge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Midi-chlorians ble vel nevnt kun i episode I, så om Luke hadde høyere nivå enn Anakin vil vi antakelig aldri finne ut.

I følge "ekspertene" hadde Anakin over 20,000 og Luke ≈15,000. Jeg tipper Rey lander et sted midt i mellom de to.

 

Jeg fikk inntrykk av at Rey har ubeskrivelig mye mer, i og med at hun lærte seg mind controll på et par minutter, uten øyekontakt og håndbevegelsen sin. Ikke glem at hun klarte å motstå Kylo Ren sin mind reading.

Samt det ble sagt at hun ble sterkere for hvert sekund som gikk, frem til hun klarte å matche Kylo Ren sin telekinese (grabbet luke's lightsaber på slutten av filmen).

Lenke til kommentar

Jeg fikk inntrykk av at Rey har ubeskrivelig mye mer, i og med at hun lærte seg mind controll på et par minutter, uten øyekontakt og håndbevegelsen sin. Ikke glem at hun klarte å motstå Kylo Ren sin mind reading.

Samt det ble sagt at hun ble sterkere for hvert sekund som gikk, frem til hun klarte å matche Kylo Ren sin telekinese (grabbet luke's lightsaber på slutten av filmen).

Det kan godt være. Buddy Dacote over her kan være inne på noe. Det er tydelig at det noe spesielt med Rey, og det kan være at kraften er tilbake sterkere enn noensinne, med henne.

Lenke til kommentar

Jeg trodde kraften ble svekket generasjon for generasjon ettersom man vannet den ut, men det virker jo som om den tiltar :p

Kylo Ren er sterk nok han - måten han stoppet energi midt i lufta er det vel ingen i kanon som har gjort før ham.

 

Ellers er det jo også slik at han - særlig når han tar av seg maska - blir svekket av sine egne følelser, og muligens følelser for Rey også.

Rey er vel enten datteren, niesa eller i det minste studenten til Luke får vi tro. Vært interessant om Rey og Kylo var søsken eller søskenbarn.

Lenke til kommentar

Rey er Rey Skywalker, datter av Luke Skywalker

 

Det er ihvertfall min teori etter å ha sett filmen 4 ganger.

 

Her er en samling av de største grunnene til at jeg tror dette;

 

1) I traileren poengteres det å gjøre et spørsmål rundt hvem Rey er. Altså "Who are you", "I am no one" svarer Rey. Dette er veldig likt Luke sin tolkning av seg selv i ep.4. Luke viste seg å være veldig viktig og sterk med "The Force", samme med Rey.

 

2) Lyssverdet som Rey "tilkaller" med kraften tilhørte Anakin/Luke. Nå er det hennes.

 

3) Når Rey tar i mot lyssverdet i kampen mot Kylo Ren, så spilles musikk fra episode 4 som heter; "Luke's theme."

 

4) Anakin/Luke/Rey er alle fra en ørkenplanet og veldig gode piloter som oppdager "The force" i løpet av trilogienes første film.

 

5)Samtlige tre karakterer er også i en slags "no were to go/evolve" tilstand når vi møter dem, men i løpet av første film har alle tre tatt en betydlig reise for å kjempe mot den mørke siden.

 

6) Luke sitt navn betyr "light", Rey sitt navn er veldig likt "Ray" som betyr lysstråle.

.

7) George Lucas har ofte sagt at hele Star Wars film sagaen er en familie saga om Skywalker familien. Fra Shmi Skywalker, via Anakin til Luke/Leia og nå... Kylo og Rey?

 

8) I tunnelen under tempelet til Maz Kanata når Rey tar i lyssverdet så hører vi Obi-Wan Kenobi kalle ut; "Rey". Dette er et klart bevis på at hun er veldig viktig. Hvem var den forrige som kommuniserte med Obi-Wan etter hans død? Luke.

 

9) I "hjemmet" til Rey ser vi en orange dukke som skal forestille en resistance pilot. Lik Luke Skywalker var kledd i episode 4/5.

 

10) Både Luke og Rey blir ført til en ørkenplanet når de er små. Obi-Wan blir satt til å overvåke Luke. Lor San Takka (karakteren i teltet som gir kartet til Poe Dameron) ser også ut til å ha kommet til Jakku. Han kjente til Kylo Rens bakhistorie og sitter på kartet til Luke Skywalker. Har han blitt stasjonert der etter avtale med Luke?

 

-------

alt dette er teori og noe jeg tror, ikke sikkert det stemmer. Noe av teoriene har jeg oppdaget selv, noe har jeg hørt på star wars show som "Jedi Council"

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Rey er Rey Skywalker, datter av Luke Skywalker

 

Det er ihvertfall min teori etter å ha sett filmen 4 ganger.

 

Her er en samling av de største grunnene til at jeg tror dette;

 

1) I traileren poengteres det å gjøre et spørsmål rundt hvem Rey er. Altså "Who are you", "I am no one" svarer Rey. Dette er veldig likt Luke sin tolkning av seg selv i ep.4. Luke viste seg å være veldig viktig og sterk med "The Force", samme med Rey.

 

2) Lyssverdet som Rey "tilkaller" med kraften tilhørte Anakin/Luke. Nå er det hennes.

 

3) Når Rey tar i mot lyssverdet i kampen mot Kylo Ren, så spilles musikk fra episode 4 som heter; "Luke's theme."

 

4) Anakin/Luke/Rey er alle fra en ørkenplanet og veldig gode piloter som oppdager "The force" i løpet av trilogienes første film.

 

5)Samtlige tre karakterer er også i en slags "no were to go/evolve" tilstand når vi møter dem, men i løpet av første film har alle tre tatt en betydlig reise for å kjempe mot den mørke siden.

 

6) Luke sitt navn betyr "light", Rey sitt navn er veldig likt "Ray" som betyr lysstråle.

.

7) George Lucas har ofte sagt at hele Star Wars film sagaen er en familie saga om Skywalker familien. Fra Shmi Skywalker, via Anakin til Luke/Leia og nå... Kylo og Rey?

 

8) I tunnelen under tempelet til Maz Kanata når Rey tar i lyssverdet så hører vi Obi-Wan Kenobi kalle ut; "Rey". Dette er et klart bevis på at hun er veldig viktig. Hvem var den forrige som kommuniserte med Obi-Wan etter hans død? Luke.

 

9) I "hjemmet" til Rey ser vi en orange dukke som skal forestille en resistance pilot. Lik Luke Skywalker var kledd i episode 4/5.

 

10) Både Luke og Rey blir ført til en ørkenplanet når de er små. Obi-Wan blir satt til å overvåke Luke. Lor San Takka (karakteren i teltet som gir kartet til Poe Dameron) ser også ut til å ha kommet til Jakku. Han kjente til Kylo Rens bakhistorie og sitter på kartet til Luke Skywalker. Har han blitt stasjonert der etter avtale med Luke?

 

-------

alt dette er teori og noe jeg tror, ikke sikkert det stemmer. Noe av teoriene har jeg oppdaget selv, noe har jeg hørt på star wars show som "Jedi Council"

Original teori..

 

Eg seier som Han Solo: "I'm glad you're here to tell us these things!"

Lenke til kommentar

Jeg hadde gledet meg så til star wars the force awakens. Sett nå 2 ganger på kino, håpet filmen ville bli bedre andre gangen, men den ble rett og slett nesten dårligere. Ufattelig at disse folkene har fått lov til å lage en så storartet film. Gjør meg trist.

Syns det er så rart at folk liker den så godt, spesielt at den kun får 5-6 terningkast.

 

Hvor er politikken i star wars? Alt fra Roboter som lager lyder som noen personer forsto. Fra mange dårlig scener der filmen ser ut som er laget på 1950 tallet. Og rey som har sjanse til å matche en skadet kylo ren. Bare måten luke tar av seg hetten på slutten av filmen var dårlig skuespill. Skjønner ikke at folk ikke legger merke til slike ting.

 

Endel 3d effekter var bra, men var så mye ellers dårlig at det skulle bare mangle.

 

Men det som var heftig var jo selvfølgelig at dem laget liv i darth plagueis "the wise" aka supreme leader snoke. 

Og spørsmålet om det er Snoke som har startet hele skywalker slekta med midi-chlorians to create life siden anakin faktisk ikke hadde noen far, akkurat som jesus :O!

 

Uansett, trist at dem ødelegger en mulighet for å lage en så sinnsykt bra film til star wars. Om ikke nummer 8 blir bedre er det ikke håp for star wars lengre.

Endret av lurerlurer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...