Gå til innhold

Star Wars Episode VII - The Force Awakens - Spoilertråd for de som har sett filmen


edge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

At de klarte å bygge ett supervåpen uten at noen oppdaget det ser jeg ikke på som usansynelig, det samme klarte Palpatine å få til.

Jo, men Palpatine var jo då allereie keiser av heile galaksen og hadde heile den tidlegare republikken sine ressursar tilgjengeleg.

 

Sant nok.

Så langt vet vi for liten om det som skjedde i mellom EP6 og 7.

Lenke til kommentar

Så langt vet vi for liten om det som skjedde i mellom EP6 og 7.

Ja, einig, det er nok det som er "problemet" i den grad det eksisterer. Men om vi trekk parallellar til EP4 så var det ikkje allverda vi viste om kva som hadde leia (heh) opp til alt som skjedde då heller. No skal jo såvidt eg forstår alt som blir gitt ut frå no av vere offisiell canon, så det blir nok utbrodert enten i filmane eller andre ting.

 

Skal sjå filmen på kino igjen i kveld. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar

Bare jeg som savnet episke jedi "battles" i denne filmen?

Ble for tamt og simpelt for min smak.

 

Ting ble sprengt og ødelagt, greit nok. Hvor ble det av fete "jedies"? fantes ikke i filmen. Synes selfølgelig det var litt skuffende.

Hele filmen var litt katt og mus. Må inrømme at jeg ble ganske skuffet over episode 7 sån totalt sett.

 

Terningkast 3

Lenke til kommentar

Bare jeg som savnet episke jedi "battles" i denne filmen?

Ble for tamt og simpelt for min smak.

 

Ting ble sprengt og ødelagt, greit nok. Hvor ble det av fete "jedies"? fantes ikke i filmen. Synes selfølgelig det var litt skuffende.

Hele filmen var litt katt og mus. Må inrømme at jeg ble ganske skuffet over episode 7 sån totalt sett.

 

Terningkast 3

 

"fete jedies" er for kids... Det skal ikke være sånt som det var i 1-3, ekte jedi'er shower ikke for å se kule ut. De slåss når det er nødvendig, det var rett og slett vondt å se på Yoda da han sprettet rundt for å være kul for publikummet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare jeg som savnet episke jedi "battles" i denne filmen?

Ble for tamt og simpelt for min smak.

 

Ting ble sprengt og ødelagt, greit nok. Hvor ble det av fete "jedies"? fantes ikke i filmen. Synes selfølgelig det var litt skuffende.

Hele filmen var litt katt og mus. Må inrømme at jeg ble ganske skuffet over episode 7 sån totalt sett.

 

Terningkast 3

 

Du mener slike kamper om ødela episode 1, 2 og 3?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Smaken er som baken. Wow. Hvilke fighter i 1-3 er unødvendige?

 

Alle? De varer for lenge, og koreografien minner mer om dansing enn en sverdkamper. 

 

 

That!!!

 

Ekte kriger...Ok jeg vet godt at SW er ikke ekte, men hold det realistisk til tross det er ikke på ekte. At de hopper og danser rundt er bare tullete å se på, det er ikke hva en ekte jedi står for. 

Lenke til kommentar

 

Smaken er som baken. Wow. Hvilke fighter i 1-3 er unødvendige?

 

Alle? De varer for lenge, og koreografien minner mer om dansing enn en sverdkamper. 

 

 

Vel, med unntak av Yoda / Palpatine og Obi Wan / Anakin i RotS så varer de vel ikke så lenge? Synes det er riktig og at når jediene møter på fiender vil det bli en fight. Det er jo akkurat det samme det ble i 4-6 og, bare at der var de katastrofalt dårlige, med en koreografi som virker som om den ble innøvd to minutter før opptak. Synes forøvrig at den mellom Obi Wan og Anakin på Mustafar var helt fantastisk. 

Lenke til kommentar

Føler at folk her glemmer litt at det kommer 2 filmer til, vi får svar i de kommende filmene. 

 

Etter min mening har JJ.Abrams gjort noe bra når filmen var slutt og alle ville ha mer. At vi ikke fikk en "closure". Det er det de to neste filmene skal gjøre.

Det har vell vært sagt fra den kanten at det kommer en SW film hvert år ihvertfall de neste 10årene så lenge det er lønnsomt.

GL sin orinalplan var 9 filmer, jeg lurer på om 7-9 er basert på det scriptet.

 

 

Edit: Ser også ut som de 2 neste vill få andre resigjører

https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_sequel_trilogy#Episode_IX

 

edit2: vist noen lurer på hva som er beregnet som canon pr i dag

https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_canon

Endret av Svar
Lenke til kommentar

LMH: Det eneste som er canon nå er filmene, EP1-7 (så langt)

Alt annet (extended universe, spill osv) er "skrotet"

Så vidt meg kjent.

Ja, eg meinte alle nye seriar, spel osv. som kjem frå no av.

 

Kom nettopp igjen frå visning nummer to og er fortsatt ganske frelst!

 

Synest ikkje øydelegginga av Republikken var så "dum" denne gongen, og det var i alle fall eit betrakteleg meir ladda augeblikk enn Alderaan i EP4.

 

Ellers var det ein ting eg ikkje fekk med meg første gongen. Då Finn skal bandasjere Chewie ser han gjennom ein liten bag og plukker opp det eg trur er "laser-ballen" som Luke bruker til å trene med i EP4!

Lenke til kommentar

Bra film, men det største problemet jeg har med filmen er hvordan Rey klarer å banke dritten av Kylo på slutten av filmen. De skulle ha gjort det stikk motsatt. Hvordan kan det ha seg at hun som aldri har svingt et lasersverd i hele sitt liv, og som fant ut av hun hadde "the force" 30 minutter før sverdkampen klarer å moppe gulvet med han som skal være "complete badass"?

 

Det er då ikkje noko problem i det heile.

 

Rey er dreven i slåssing og fekting, det ser me i starten av filmen. Kvifor skal det vera så spesielt å fekta med eit lyssverd, samanlikna med noko anna? Litt større fare for å skada seg sjølv, men eg vil tru Rey har langt meir erfaring enn Kylo Ren i liknande slåssing.

 

Og til det siste du skriv, så er ikkje Kylo Ren noko "complete badass" i det heile, det er vel litt av poenget her.

Endret av Knut Lavngard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig med de fleste om hva de synes om nostalgien og hvor elsk det var å se mer av star wars, så jeg skal ikke gjenta det.

 

Derimot er min største pukkel med hele filmen hvor lite tyngde det var i filmen.

 

3-4 PLANETER ble slettet. Hele republikken, poff, borte. Sivilisasjoner, historie og kultur borte. Og reaksjonen til alle sammen? Meh.. careface, vi må finne Luke.  Wait a minute, de peker "the weapon" mot planeten vi er på nå også! Vi må gjøre noe! Ok du ødelegger oscillatoren, ok, dere infiltrerer. ok og dere flyr inn og skyter på batteritingen. Alle sammen vet hva vi skal gjøre? Ja? LETS DO IT.

Ikke en eneste ord er nevnt at nylig ble 3-4 planter utslettet og at liv på de planetene.

 

Må også nevne hvor episk og destruktiv de fremstiller "the weapon", og tiden det tar for å lade den kan sammenlignes med tiden det tar å steke en pizza.

 

Ja, dei kunne godt ha droppa angrepet og øydelegginga av denne nye superstasjonen, heller spart det til seinare filmar. Unfortunate that they rushed it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...