Gå til innhold

Stem på ditt favorittspill fra spillåret 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omtrent det eneste spillet fra 2015 som jeg har spilt noe særlig av er Total War: Attila. Som har blitt sagt av flere før meg, så venter jeg også helst rundt 6 måneder etter utgivelse før jeg kjøper et spill. Da slipper man de verste feilene og barnesykdommene. Attila var bra det, men kan ikke velge det som årets spill uten noe sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar

Favorittspill er nok utentvil Rocket League(over 300timer spilt nå), enkelt og veldig bra. Rett bak kommer (selvsagt) fallout.

 

Årets skuffelse må være star wars battlefront, var så klar for en episk runde med pov pov så var det rett og slett ikke bra nok. Grafikken er vel kanskje noe av det beste jeg har sett, ellers var det utrolig kaos og kjedelig å spille. Synd.

Lenke til kommentar

Det beste spillet for min del dette året er Fallout 4 , men stemte på SOMA fordi den ikke kommer til å få så mange stemmer og jeg vil ikke at den skal bli glemt.

 

Det er et kjent fenomen kalt "idol-dilemmaet". Det man oppdaget da Idol var en av de mest populære underholdningsprogram som gikk på TV, var at folk ikke stemte på den artisten de synes var best. Ofte hadde man en favoritt, men også en eller flere andre man synes fortjente ære og berømmelse. De som stemte, stemte ofte ikke på den de synes burde vinne fordi det lå en (ubevisst) antagelse i dem, at "alle andre" kom til å stemme på den man egentlig synes var best. Derfor var det ikke så farlig at de stemte på noen andre enn favoritten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg veit, altfor "AAA," men min stemme må nok gå til Witcher 3, fordi det enkelt og greit er det spillet jeg har vært mest hekta på i år, med begrenset tid og mulighet til å spille alt mulig annet. Noe som dessverre betyr at det helt sikkert er flere perler som går under radaren.

 

"Altfor AAA"? Hva skal det bety? Kan ikke AAA være skikkelig gode spill? Eller er det for "casual" for deg og hipstervennene dine?? Etter min mening så er The Witcher 3 kanskje årets beste eksempel på hva som er bra med AAA-spill, spillet hadde ikke vært mulig å lage på et mye mindre budsjett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

"Altfor AAA"? Hva skal det bety? Kan ikke AAA være skikkelig gode spill? ...

AAA kan være gode spill. Ofte er de imidlertid forenklet for å nå så stor kundemasse som mulig, aka. "konsollifisert", at de ikke blir morsomme/interessante. AAA blir for ofte som blondiner; pene, dumme og ganske fort kjedelige.

 

Det er et eller annet som skjer når en fjerner "realisme" eller "logiske elementer i spillverdenen" for at det skal bli "lett"/"enkelt" å spille.

 

Noe av det samme kan skje med lavbudskjett spill, men da fjernes gjerne ting på grunn av pengemangel. Ting blir "uferdig".

 

De beste spillene vokser frem når utvikler er "tro" mot egen idé og samtidig får dette til innenfor de økonimiske rammer prosjektet har. Altså når en ikke tar hensyn til for store kundegrupper/inntektspotensial, men utvikler litt "snevert" og primært etter "kunstneriske" hensyn. Sånt skjer oftest med halvstore prosjekter, men unntak finnes selvsagt.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...