Gå til innhold

Stem på ditt favorittspill fra spillåret 2015


Anbefalte innlegg

 

Ja, jeg veit, altfor "AAA," men min stemme må nok gå til Witcher 3, fordi det enkelt og greit er det spillet jeg har vært mest hekta på i år, med begrenset tid og mulighet til å spille alt mulig annet. Noe som dessverre betyr at det helt sikkert er flere perler som går under radaren.

 

"Altfor AAA"? Hva skal det bety? Kan ikke AAA være skikkelig gode spill? Eller er det for "casual" for deg og hipstervennene dine?? Etter min mening så er The Witcher 3 kanskje årets beste eksempel på hva som er bra med AAA-spill, spillet hadde ikke vært mulig å lage på et mye mindre budsjett.

:-D Denne karakteristikken ble mildt sagt komisk, da poenget mitt nettopp var å imøtegå enkelte stemmer her inne som sikkert faller inn under det du kaller "hipstervenner." Ta en kaffe og tenk over litt flere tolkninger av en tekst før du irriterer vettet av deg. Jeg er absolutt tilhenger av indie-titler også, da mange av disse er med på å drive utviklingen av spillmediet fremover. Når det er sagt, så merker jeg at spill i retro-stil svært sjelden gir meg noe hvis det ikke er snakk om titler jeg spilte i min grønne ungdom. Undertale er vel det beste eksemplet på en ekstremt kritikerrost tittel som jeg overhodet ikke "tar." Jeg innrømmer det, jeg skjønner overhodet ikke greia, da spillet ikke gir meg noen verdens ting. Og jeg HAR prøvd.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Witcher 3.

Elsket gameplayen og storyen var noe av det bedre jeg har sett.

Samt grafikken på mitt 970 kort var fantastisk (60 FPS stabilt på Ultra)

Og så kommer alle gratis DLCene som de la ut.

Alt dette gjorde at jeg også kjøpte Season Passet, hvor jeg forøvrig elsket Hearts of Stone.

Lenke til kommentar

Selv om jeg har spilt soleklart mest Rocket League så må jeg nesten stemmefrem Until Dawn. Et spill som er latterlig undervurdert og spill jeg aldri så for meg at jeg skulle like så mye som jeg gjorde, er uten tvil de meste timene jeg har tilbragt i hele år og det attpåtil sammen med samboer, hvem hadde trodd det?  :w00t:

 

Fallout 4 syntes jeg skuffet endel. Bra spill for all del, men ikke en topplisteverdig spør du meg. The Witcher 3 er jo egentlig bedre enn Fallout 4 på så godt som samtlige områder, selv om det naturligvis er to ganske så forskjellige settinger. 

Lenke til kommentar

Men spiller folk egentlig så mange av spillene som kommer ut samme år? Med mindre det gjelder en tittel som er veldig spesiell for meg så venter jeg alltid til AAA-titler er halvert i pris, og det skjer ofte ikke samme året. Da hender det i tillegg man får med eventuell DLC på kjøpet pluss at tekniske problemer er patchet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Med mindre det gjelder en tittel som er veldig spesiell for meg så venter jeg alltid til AAA-titler er halvert i pris, og det skjer ofte ikke samme året. Da hender det i tillegg man får med eventuell DLC på kjøpet pluss at tekniske problemer er patchet.

Jepp. I tillegg, f.eks. ved Bethesda spill (FO4), drar en jo også fordelen av mods om en venter.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...