Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tror du skal lete lenge etter tilkoplinger for CFX bro på 290X og 390X også. ;)

Har det på min R9 280x

 

6210_02_sapphire_radeon_r9_280_dual_x_3g

Men etter nærmere leting ser jeg det er få skjermkort med crossfire X.

 

Syns det er litt rart, http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/Crossfire-Chart.aspx

Gjør ting ikke enklere å forstå, nizzen sitt innlegg ignorer jeg.

 

 

280X er en rebrand av HD7970GHz. AMDs skjermkort som 290/X og kommende RX480 støtter fremdeles CFX, men de kortene som ikke har tilkopling for CFX bro sender nå CFX data over PCI-e porten i stedet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men gir ikke det dårligere ytelse? Særlig hvis man har eldre hovedkort? FX 8350?

Er det slik hvis det går gjennom PCI-E bussen så slipper man å aktivere crossfire X i programvaren.

Det blir samme måte som hovedkort med 2 cpuer, hovedkortet aktiver dette når det er koblet til, men da må man ha DX 12 spill før det blir særlig bedring i ytelsen? Eller vulcan?

 

Men det problemet blir mindre med AMD Zen regner jeg med.

 

Vet ikke hvorfor Nvidia SLI ikke gjør det samme? Det er bedre å slippe SLI bro.

Men problemet er hvis ytelsen og programvare støtten blir dårligere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men gir ikke det dårligere ytelse? Særlig hvis man har eldre hovedkort? FX 8350?

Er det slik hvis det går gjennom PCI-E bussen så slipper man å aktivere crossfire X i programvaren.

Det blir samme måte som hovedkort med 2 cpuer, hovedkortet aktiver dette når det er koblet til, men da må man ha DX 12 spill før det blir særlig bedring i ytelsen? Eller vulcan?

 

Men det problemet blir mindre med AMD Zen regner jeg med.

 

Vet ikke hvorfor Nvidia SLI ikke gjør det samme? Det er bedre å slippe SLI bro.

Men problemet er hvis ytelsen og programvare støtten blir dårligere.

Det gir i hovedsak ikke dårligere ytelse men hvordan det blir med ditt hk vet jeg ikke.

du må fortsatt aktivere crossfire i driveren :)

Lenke til kommentar

 

 

Hva tror dere prisen blir her i Norge?

2899kr

 

Det var jo veldig nøyaktig, 4 eller 8gb? Merkelig vis de blir så dyre når AMD sier 199dollars

 

MSRP på 8GB er 249 USD, det blir 2649,- i NOK med moms, men butikker vil nok ofte ha en hundrelapp eller to med ekstra margin ved lansering, og da får man 2899,-

Samme skjedde med 1080 og 1070, som også var noen hundrelapper over MSRP ved lansering her på berget.

 

Grunnen til at Nizzen har en slik pris kommer nok av å være en meget god kunde for Digital Impuls (han har i hvert fall implisert dette noen ganger her på forumet).

Lenke til kommentar

Det jeg leser fra det siste døgnet indikerer tilnærmet lik ytelse som GTX 970. Virker som om AMD er ute etter å gi mye ytelse for pengene .. Så spørs om ikke dette vil avhenge mye av hva "custom" kortene klarer av OC og hva prisen lander på. Stock-kortet klokket visst dårlig (ryktes om polsk test) - og gav da dårligere ytelse enn custom GTX 970 /m OC. Stock RX480 > stock GTX 970.

 

The RX 480 brings a much higher relative performance increase to its price bracket than the 1070 or the 1080 do. They've done an awesome job doing so. The performance "target" of the 480 (a conservative R9 390) is just as competitive as the price decrease of a 1070 vs 980 Ti. If the 1070 was a $200 GPU, it's performance increase over the 980 Ti would indicate GTX 970 levels of performance. Stop wondering why the 2016 $200 GPU doesn't shame your 2015 $400 GPU and start thinking about how it stomps on 2015 $200 GPUs.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prisene som er på markedet nå er jo litt høye i forhold til hva de skal være : 

 

480X 8Gb utgave : Veiledende utsalgspris 229$

480X 4Gb utgave : Veiledende utsalgspris 200$

 

Med riktig kurs blir dette altså : 229 x 8.5141164 = 1949 Kroner / 1702 , greit å huske på at dette er med nettbutikkens avanse, at prisene som regel blir enda høyere her i Norge har jo med at de som selger produktene liker å ta seg godt betalt. En greit utsalgspris hadde trolig vært +500 til +750 på denne prisen og utifra etterspørsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...