Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Da fant jeg omsider en gaming benchmark for dette kortet, og det ser ut som det ligger bak et overklokka GTX 970 kort på nesten alle spill. Utrolig skuffende, jeg hadde håpet på GTX 980 ytelse for småpenger :nei:

 

I tillegg var overklokking nesten ikke mulig, da kortet ble altfor varmt. 

 

:xmas:

 

Rx 480 blir vel for de som BARE vil spille DX 12 spill for en liten penge :p

 

De andre har vel allerede kjøpt brukte gtx 980 for samme pris.

 

Kan fortelle at en folder her på forumet selger  7 stk gtx 980 for 2500kr per stk.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, jeg er den første til å innrømme jeg sliter med å holde styr på alle effektene. Men flere av spillene står at han har skrudd på ting som FXAA, HBAO+ og PCSS. Jeg trodde dette var Nvidia spesifikke effekter? Tenker jeg venter på TPU jeg. :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Nå har vi vist en god stund at kortene kom til å ligge mellom 970 og 980 i ytelse til en relativt grei pris, per dags dato så ser det ikke ut som "referanse" kortene kommer til å svikte der.

 

Så har vi jo flere eksempler på at disse kortene også overklokker godt men trenger da en bedre kjøleløsning.

 

Derfor er det nok greit å avvente til man faktisk ser kort som har en bedre kjøleløsning på plass og se hva disse kortene greier , men selvsagt så vil det alltids være noen som er svært glade i sine dyre kort som vil prøve å ødelegge morroa for de andre.

 

Når det gjelder å kjøpe seg et 980 brukt kort tror jeg ikke akkurat det er så lurt, Async Compute som nå ser ut til å bli en ganske så bra etablert standard vil støttes minimalt der kontra eventuelt 10xx serien til Nvidia så heller spar pengene og kjøp 1060 om disse kortene til Amd ikke innfrir i forhold til forventningene.

Lenke til kommentar

Nizzan , Christian Thorokilodsen : Tilbake til topic. Videre avsporing fører til flytting av innleggene til en annen tråd og flytting av brukerne til sør polen ( White Walkers tar seg av den jobben siden de vant anbuds konkurransen ).

 

Det blir spennende å se om kortene greier å innfri forventningene og hva som stemmer av rykter og lignende...

Lenke til kommentar

^_^ Er i humoristisk modus i dag vet du! Så litt spøk er på plass , men ja viktig å ikke avspore helt her.

 

Har vel mer eller mindre fått bekreftet at det kommer langt bedre kjøleløsninger til 480 kortet og disse skal være mer egnet til å overklokkes , så får vi vente og se om dette stemmer.

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at (for å ta noen enkle tall la oss si MSRP er på 220USD) om leverandøren selger Sapphire skjermkort til Newegg for 160 - 180USD. Så kan Newegg tjene 20 - 40USD per kort hvis de selger det i en stat med sales tax på 10% så blir utsalgsprisen 200USD + 20USD sales tax. Da blir AMDs MSRP også den reelle utsalgsprisen i den staten.

 

Men hvis en norsk webshop handler inn de samme skjermkortene så handler de dem ikke inn for 220USD, de går jo rett på leverandør og handler for 160 - 180USD. Så kommer det forsendelse, avanse og mva på toppen før de kommer ut til kunder i Norge. Men utgangspunktet for å regne ut mva er ikke MSRP.

Det er ikke poenget her heller. Poenget er at man kan som regel bruke MSRP for å regne ut prisen i Norge ved å legge på 25% + noen prosent til distributør og butikk. 

 

Du gjetter innkjøpspriser i USA. Jeg VET innkjøpsprisene på produkter i Norge :)

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...