Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Overklokket, så er dette dårligere og dyrere enn gtx 970.gtx 970 strix koster 2600kr nå. Bra jobba AMD :D

Overklokket så var/er referanse GTX 1080 både dyrere og dårligere enn aftermarket 980 Ti.

 

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er så vanskelig for folk å fatte hvor latterlig det er å sammenligne kort på denne måten?

Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye som tyder på at det er smart og vente på bedre kjøler og mer strømtilførsel som kommer om 14 dager om man har planer om å overklokke.

 

 

There’s no doubt that Polaris is more efficient than its predecessors. However, the design's efficiency isn't what enthusiasts might have been hoping for. The Radeon RX 480 significantly exceeds its official TDP. Moreover, distribution between the motherboard’s PCIe slot and the auxiliary power connector isn't optimal either. It’s up to AMD’s partners to design cards without these shortcomings.

http://www.tomshardware.com/reviews/amd-radeon-rx-480-polaris-10,4616-9.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Overklokket, så er dette dårligere og dyrere enn gtx 970.gtx 970 strix koster 2600kr nå. Bra jobba AMD :D

 

Et kort som gjør det dårlig på Async Compute og der Nvidia selv har valgt å fikse det på 10xx serien. Nei, skal du kjøpe Nvidia bør du heller anbefale kommende 1060 eller 1070.

Lenke til kommentar

TPU sitt eksemplar klokket 5%! Det dårligste de hadde sett! På strømforbruk blir den slått av et GTX1070 i Furmark, og både 970 og 980 bruker mindre strøm under typical gaming. Er det noen andre som har fått et kort som klokker bedre?

 

Utifra hva jeg har sett så er det helt idiotisk design på hvordan kortet tar til seg strøm, her burde man ha sørget for 2 kabler til kortet og begrensning på trekket fra pci-e.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Overklokket, så er dette dårligere og dyrere enn gtx 970.gtx 970 strix koster 2600kr nå. Bra jobba AMD :D

Et kort som gjør det dårlig på Async Compute og der Nvidia selv har valgt å fikse det på 10xx serien. Nei, skal du kjøpe Nvidia bør du heller anbefale kommende 1060 eller 1070.
Selvfølgelig, ville poengtere at prisen er helt på bærtur ;)

 

AMD svikter forbrukerene igjen. Får satse på at Vega redder oss :)

 

Så påan igjen: Vente vente vente....

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Overklokket, så er dette dårligere og dyrere enn gtx 970.gtx 970 strix koster 2600kr nå. Bra jobba AMD :D

Et kort som gjør det dårlig på Async Compute og der Nvidia selv har valgt å fikse det på 10xx serien. Nei, skal du kjøpe Nvidia bør du heller anbefale kommende 1060 eller 1070.
Selvfølgelig, ville poengtere at prisen er helt på bærtur ;)

 

AMD svikter forbrukerene igjen. Får satse på at Vega redder oss :)

 

Så påan igjen: Vente vente vente....

 

 

Prisene på Nvidia kortene var vel relativt høye de også ved lansering, så får vi se hvor lang tid det tar før de synker.

Nei , skjerpings grådige webshopper!

Lenke til kommentar

Ble ganske usikker på om det er verdt det til den prisen, dog RX 480 er ca 200 dollar biligere enn 1070 som jeg også vurderte. Altså billig 24" FreeSync TN og en RX 480 eller bruke samme skjerm(ene) som jeg har nå og skaffe 1070 for en litt billigere penge. Akk!

Lenke til kommentar

 

 

Overklokket, så er dette dårligere og dyrere enn gtx 970.gtx 970 strix koster 2600kr nå. Bra jobba AMD :D

Et kort som gjør det dårlig på Async Compute og der Nvidia selv har valgt å fikse det på 10xx serien. Nei, skal du kjøpe Nvidia bør du heller anbefale kommende 1060 eller 1070.
Selvfølgelig, ville poengtere at prisen er helt på bærtur ;)

 

AMD svikter forbrukerene igjen. Får satse på at Vega redder oss :)

 

Så påan igjen: Vente vente vente....

 

 

Nåvel, i USA hvor prisene er der de skal være. Så er jo 4GB RX 480 kongen på haugen med god margin i ytelse per dollar.

Lenke til kommentar

Ble ganske usikker på om det er verdt det til den prisen, dog RX 480 er ca 200 dollar biligere enn 1070 som jeg også vurderte. Altså billig 24" FreeSync TN og en RX 480 eller bruke samme skjerm(ene) som jeg har nå og skaffe 1070 for en litt billigere penge. Akk!

 

Ikke lett å si, men tar du utgangspunkt i oppløsningen på skjermen du bruker nå har du et greit bilde på hva som lønner seg fremover.

480X er ikke et dårlig kort og har svært mye bra å by på ,ytelsen i DX12 ser også ut til å være god og man ser at det er der det faktisk skyter i været i forhold til 970 og 980 , tenker man også på at driverne vil trolig gi en ytterligere 5 til 25% økning over tid så vil kortet faktisk ende opp til å gi en grei ytelse til en grei pris , men for all del, styr unna referanse kjøleren , slik jeg ser det er den makkverk.

Lenke til kommentar

 

 

 

Overklokket, så er dette dårligere og dyrere enn gtx 970.gtx 970 strix koster 2600kr nå. Bra jobba AMD :D

Et kort som gjør det dårlig på Async Compute og der Nvidia selv har valgt å fikse det på 10xx serien. Nei, skal du kjøpe Nvidia bør du heller anbefale kommende 1060 eller 1070.
Selvfølgelig, ville poengtere at prisen er helt på bærtur ;)

 

AMD svikter forbrukerene igjen. Får satse på at Vega redder oss :)

 

Så påan igjen: Vente vente vente....

Nåvel, i USA hvor prisene er der de skal være. Så er jo 4GB RX 480 kongen på haugen med god margin i ytelse per dollar.

Jeg er glad jeg bor i Norge ;)

Drit i USA

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...