Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahahaha, herregud. Ikke rart markedet går i dass. Merkelig at ingen(?) har prøvd å produsere kort utelukkende beregnet på mining, det er jo en potensiell gullgruve - og ville gitt mye av markedet tilbake til gamerne.

Det er allerede i komminga. Altså det annonsert.

http://www.guru3d.com/news-story/first-asus-mining-p106-6g-for-cryptocurrency-mining-spotted.html

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hahahaha, herregud. Ikke rart markedet går i dass. Merkelig at ingen(?) har prøvd å produsere kort utelukkende beregnet på mining, det er jo en potensiell gullgruve - og ville gitt mye av markedet tilbake til gamerne.

Problemet her er jo at det er selve GPU-en som det er mangelvare på, det hjelper ikke å lage flere SKUs da.

Det blir som å lage flere forskjellige typer brød fordi man ikke får tak i nok mel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kommer nok til å kjøpe meg nytt kort i høst, er på tide å bytte å bytte ut mitt GTX 770 2GB. :p Siden det også er på tide å kjøpe ny skjerm kan det nok bli at jeg ender på et av Vega-kortene. Jeg har ikke fulgt med på HW-fronten på flere år; er det sånn at mining-etterspørselen er på vei ned igjen nå? Hvis ikke vil det vel lønne seg for meg å omtrent kjøpe på lanseringsdagen...?

 

 

Ethereum, som er det den mest populære cryptoen for AMD-minere hadde en kraftig nedgang i juli (sammenlignet med juni da det virkelig eksploderte). Dette har tatt seg kraftig opp den siste tiden, ikke bare for ETH, men for en rekke andre cryptocurrencies.

Over tid så øker vanskelighetsgraden og man er avhengig av mer og mer datakraft for å få samme utbytte av miningen. Viser VEGA seg å være den nye kongen av ETH, så er det stor sannsynlighet for at disse kortene vil forsvinne innen kort tid.

Hva brukes datakraften egentlig til?

F@H brukes jo f.eks til forskning, men dette?

Virtuelle penger. Man tjente faktisk ganske bra på det for en stund siden og kan fortsatt tjene litt om man har en ok rigg. Ca 350 kr per dag på det meste mener jeg det var.

 

(Per skjermkort).

Jeg vet at det er virtuelle penger, men datakraften må da brukes til noe. (Konspirasjon) cracke usa servere?

 

Hva gjør programmet Egentlig? Kanskje ingen som vet helt sikkert? De som starta krypto pengene vet jo garantert. Gir de liksom "penger" mot ingenting?

 

Hilsen noob på det her.

 

 

For de som har litt tid til overs så kan de jo lese den orginale artikkelen: https://bitcoin.org/bitcoin.pdf

 

Abstract. A purely peer-to-peer version of electronic cash would allow online
payments to be sent directly from one party to another without going through a
financial institution. Digital signatures provide part of the solution, but the main
benefits are lost if a trusted third party is still required to prevent double-spending.
We propose a solution to the double-spending problem using a peer-to-peer network.
The network timestamps transactions by hashing them into an ongoing chain of
hash-based proof-of-work, forming a record that cannot be changed without redoing
the proof-of-work. The longest chain not only serves as proof of the sequence of
events witnessed, but proof that it came from the largest pool of CPU power. As
long as a majority of CPU power is controlled by nodes that are not cooperating to
attack the network, they'll generate the longest chain and outpace attackers. The
network itself requires minimal structure. Messages are broadcast on a best effort
basis, and nodes can leave and rejoin the network at will, accepting the longest
proof-of-work chain as proof of what happened while they were gone.
Lenke til kommentar

Umulig å si, men jeg tipper du ihvertfall vil kunne forhåndsbestille i morgen om ikke annet.

Og da sikkert både reference og custom versjonene tenker jeg.

Tja, de første kortene som kommer er Vega 64 med referansekjøler (luft og vann) også kommer custom Vega 64 og Vega 56 senere i september.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ROG Strix RX Vega64 will be available worldwide from early September. ASUS RX Vega64 Water Cooled Edition and ASUS RX Vega64 Air Cooled Edition will be available worldwide from August 14th with pricing to be announced shortly. Please contact your local ASUS representative for further information. If you want to see more of what ASUS has to offer for RX Vega64, please visit ASUS North America.

 

The Radeon RX Vega64 Air and Water Cooled editions will become available at or around August 14th but they will be available “early September” for the ROG Strix models.

 

Guru3d.com

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Umulig å si, men jeg tipper du ihvertfall vil kunne forhåndsbestille i morgen om ikke annet.

Og da sikkert både reference og custom versjonene tenker jeg.

Tja, de første kortene som kommer er Vega 64 med referansekjøler (luft og vann) også kommer custom Vega 64 og Vega 56 senere i september.

 

 

Ja, men det betyr jo ikke at de ikke kan forhåndsbestilles fra og med i morgen? Ser på det som ganske sannsynlig faktisk.

Vega 56 kommer 28. August i følge ryktene.

 

Asus er vel de eneste som har sagt noe om custom kort og jeg regner med at de kommer om ca. 1 måned.

 

Veldig spent på prisen. Om butikkene kommer til å "sabotere" hele greia eller om de forholder seg relativt nøkterne slik som med Ryzen.

Lenke til kommentar

 

 

Kommer nok til å kjøpe meg nytt kort i høst, er på tide å bytte å bytte ut mitt GTX 770 2GB. :p Siden det også er på tide å kjøpe ny skjerm kan det nok bli at jeg ender på et av Vega-kortene. Jeg har ikke fulgt med på HW-fronten på flere år; er det sånn at mining-etterspørselen er på vei ned igjen nå? Hvis ikke vil det vel lønne seg for meg å omtrent kjøpe på lanseringsdagen...?

 

 

Ethereum, som er det den mest populære cryptoen for AMD-minere hadde en kraftig nedgang i juli (sammenlignet med juni da det virkelig eksploderte). Dette har tatt seg kraftig opp den siste tiden, ikke bare for ETH, men for en rekke andre cryptocurrencies.

Over tid så øker vanskelighetsgraden og man er avhengig av mer og mer datakraft for å få samme utbytte av miningen. Viser VEGA seg å være den nye kongen av ETH, så er det stor sannsynlighet for at disse kortene vil forsvinne innen kort tid.

Hva brukes datakraften egentlig til?

 

F@H brukes jo f.eks til forskning, men dette?

 

Er kun for å fylle opp kontoen din.

Men holt på selv å starte på mining før jeg valgte fah. Hadde mere tro på forskningen mot diverse sykdommer.

Startet med det i gtx 86xx tidene. Kjører nå 1080.

Lenke til kommentar

Datakraften brukes til å behandle alle inngåtte transaksjoner (kjøp, salg, overføringer, etc) i et distribuert system, som igjen er det som fyller kontoen siden man får betalt en brøkdel av en valutaenhet for hver behandling eller bidrag til behandling. Det er også grunnen til at kun de som er med fra et tidlig stadium har noe særlig å vinne på mining, siden mengden brukere som deler betalingen kan øke eksponensielt, mens selve bruken av valutaen som regel ikke øker på langt nær i samme tempo.

 

Om datakraften kun ble brukt til å fylle ens egen konto, ville inntjeningen vært konstant uansett antall brukere.

Lenke til kommentar

Her er ett review som AMD tok ned, men som folk fant igjen!

 

https://archive.fo/uYMVU

 

AMD har gjort BRA arbeid! Om de lanserte disse kortene samtidig som 1070 og 1080 kom.

 

Men ja, det ser ut som Vega 64 er litt bedre(Liquid) /like bra(air) som 1080 og Vega 56 ligger over 1070.

 

Edit: Om dere prøver å finne original-artikkelen vil dere bare få opp en hvit side som sier "Blocked by AMD".

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...