Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke ha Vega (klarer meg med 390x en generasjon til), men krysser fingrene for sunn og god konkurranse i GPU-markedet.

La oss spare denne til neste GPU arkitektur da, som er "Navi" som kommer i 2019...  :green: 

 

Håpe denne er like relevant om 1 år bVobYT.jpg

I mellomtiden bør AMD skaffe seg nytt PR-byrå... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vega vil ikke ha noe problemer med ytelsen til pascal! Det spennende er om Nvidia vil kontre Vega med pris/ytelse med volta!

Dette er i fra en person jeg ble kjent via spillet ARK. Har ikke noe med forum, eller nettside-rykter. Stoler på hva han sier ang. hva han jobber med :)

 

Så da får vi se om han har rett ang det med 10-15% bedre enn 1080TI... Svaret får vi uansett veldig snart!

Vega vil ligge på nivået til volta... Min nye informasjon^^ Fikk ikke så mye informasjon av han utenom det. 

 

Får vel vente i ca 2 mnd. om han er troverdig eller ei!

Tja... Da ble fasiten omtrent som jeg sa Vega 64 er på nivå med 1080 Founders Edition, kanskje marginalt raskere. Det Vega 64 slår 1080 Ti på er bruk av strøm og antall transistorer for å oppnå ytelsen.

 

Vega vil ikke ha en sjanse mot Volta dessverre.

For å konkurrere med Pascal trenger AMD allerede en "GP102-størrelse" brikke for å matche en "GP104-størelse" brikke.

Men, de har endelig "banket" Maxwell! :)

 

Heldigvis ser det ut som AMD priser kortene ok, spesielt Vega 56 vil jeg si ser ut som et godt kjøp. Vi skal uansett nå være fornøyd med at det nå etter over ett år også er konkurranse i performance-markedet... I alle fall noen måneder til, frem til Volta for gaming blir lansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

SNIPP

 

Tja... Da ble fasiten omtrent som jeg sa Vega 64 er på nivå med 1080 Founders Edition, kanskje marginalt raskere. Det Vega 64 slår 1080 Ti på er bruk av strøm og antall transistorer for å oppnå ytelsen.

 

Vega vil ikke ha en sjanse mot Volta dessverre.

For å konkurrere med Pascal trenger AMD allerede en "GP102-størrelse" brikke for å matche en "GP104-størelse" brikke.

Men, de har endelig "banket" Maxwell! :)

 

Heldigvis ser det ut som AMD priser kortene ok, spesielt Vega 56 vil jeg si ser ut som et godt kjøp. Vi skal uansett nå være fornøyd med at det nå etter over ett år også er konkurranse i performance-markedet... I alle fall noen måneder til, frem til Volta for gaming blir lansert.

 

 

Alle som ikke er desillusjonelle og har problemer med realiteten forstod vel hvor det gikk med tanke på AMDs markedsføring og slikt.

 

Men gratulerer for at du klarte å tenke fornuftig da ihvertfall :ph34r:  

 

Synes Nizzen har et godt punkt faktisk, at AMD blir faktisk det "beste" kjøpet med tanke på pris/ytelse, men bare om man tar med Freesync/G-Sync i bildet.

Lenke til kommentar

Vega 56 gir tilsynelatende noe bedre ytelse enn 1070 for samme pris.

 

Altså ikke noe som får Pascaleiere til å kjøpe, men svært velkomment for dem med Freesync-skjerm og eldre GPU på jakt etter FPS.

 

I tillegg gir AMD her et godt alternativ for dem som skal ha et nytt oppsett. Freesync + Vega 56 er rimeligere enn Gsync + 1070.

Lenke til kommentar

Enda rx vega 64 på lager. Noen av dere som skal kjøpe?

 

Satt med fingeren på kjøpsknappen her. Penga klar. Men Vega ble veeeldig varmt, strømkrevende og bråkete til slutt. 1080 Ti virker som et bedre kjøp. Håper for AMDs del at de får hentet ut mer ytelse de kommende månedene. Men for min del ble det nei takk i denne omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...