Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Ungarn (EM-playoff) | Returoppgjør: 15.11.15


Latias

Anbefalte innlegg

Den elleveren du setter opp kan du nesten sette hele oljefondet på, men jeg er uenig med Høgmo. Dette er, rent objektivt, en bedre ellever:

 

Nyland

Omar - Hovland - Forren - Linnes

Tettey - Selnæs

Helland - Ødegaard - Moi

Pedersen

 

Søderlund er ikke god nok, Henriksen har enda til gode å ha en eneste god landskamp, Berget er ikke mer enn absolutt middels på en vanlig dag, Skjelbred er ikke høyrekant (og ofres for bedre spiller i den defensive; Selnæs), Høgli er elendig offensivt (hvilket kommer til å være viktig mot et defensivt Ungarn på Ullevål), Johansen er ute av form.

 

Rett og slett mange dårlige vurderinger av Høgmo hvis han bare kjører samme elleveren som sist. Vi har ikke vært så fantastiske i den konstellasjonen offensivt at det kan forsvares.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Du ønsker Alesaami etter den forferdelige kampen sist?

Han spilte en veldig god kamp og hadde ett uhell som hvem som helst andre kunne hatt. Er det noen som er uforståelig at brukes så er det Henriksen. Spesielt med to blad Berisha på benken.

Lenke til kommentar

 

Du ønsker Alesaami etter den forferdelige kampen sist?

Han spilte en veldig god kamp og hadde ett uhell som hvem som helst andre kunne hatt. Er det noen som er uforståelig at brukes så er det Henriksen. Spesielt med to blad Berisha på benken.

 

 

Are you having a laugh? Aleesami hadde overhodet ingen god kamp. Han var god de første ti minuttene. Han har fart, THAT’S IT. Også mener du Henriksen som bøtter inn mål og storspiller i Nederland ikke skal spille?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi trenger stabilitet. Det er viktig at gutta er samkjørte, derfor er det dumt å bytte ut halve laget. Johansen har vært svak for Celtic i hele høst, men på landslaget er han fortsatt en av våre viktigste spillere. Selnæs har vært rå i år, men ikke så rå at han kan bli kastet uti det i to viktige playoffs. Trenger ikke spole mer enn noen få dager tilbake der han var skyld i to baklengs i Europa.

 

Er ikke noen stor fan av Søderlund, men tar han foran Pedersen per dags dato. Det er ikke slik at Pedersen bøtter inn med mål i PL i ren Vardy-stil mens Søderlund har vært i TL. Begge har puttet mål i samme liga. Hvis Pedersen er så sykt god, da er ikke Søderlund noe dårligere.

 

Eneste spørsmålstegnene må være venstrebacken, formen til Hovland og om ikke Skjelbred skal vike plass for en mer offensiv spiller på hjemmebane. Resten av laget sier seg selv.

Lenke til kommentar

At et lag skal være "samkjørt" er så utrolig klisjé - disse gutta ser hverandre 3-4 ganger i året, man blir ALDRI samkjørt med mindre evt. kommer til et sluttspill. Å være "samkjørt" handler om å ha kloke fotballhoder som forstår hverandre. På et landslag gjelder det å finne riktig konstellasjon til enhver tid, det å velge formspillere er en av utfordringene. Søderlund har, og jeg beklager ordet, vært RÆVA i år. Ja, jeg vet at de aller fleste her på forumet leser 22 scoringer på 27 kamper eller hva han nå enn har, det spiller liten trille; jeg har sett den mannen i alle kampene i år (bor med en RBK-fan), og du kunne satt en 4. divisjons-spiss som hadde scoret tosifret for den klubben. De har skapt kanskje 150 målsjanser for Søderlund, han har scoret 22. Han er KNAPT topp 3 spisser i landet. Meget begrenset spiss med helt middels fysikk og hodeferdigheter - alt annet kan jeg sikkert nevne 10 norske spisser som er bedre enn ham på. Iallefall 5. Pedersen skal og bør starte, men gjør det ikke. Kan fort vise seg å bli en kjempetabbe av Høgmo.

 

Helland har for øvrig også vært ganske dårlig siden før sommeren, man så tegn til det allerede før han ble skadet skikkelig, han er overhodet ikke i form; men med valget mellom å velge mellom en REN høyreving og en indreløper i ving-rollen, så burde Skjelbred vrakes 100 av 100 ganger. Vi må slutte å tro at vi har Mata, Silva eller Özil som ving - det er bloody indreløperen Skjelbred (eller yndlingen til Høgmo; Samuelsen) som er en middels bundesliga-spiller som dog veier opp for enorm løpskraft. Skaper likevel ingenting offensivt lenger, Skjelbred, så dersom vi ønsker å ha en lite målfarlig og lite truende høyreving mot et defensivt anlagt Ungarn på Ullevål; be my goddamn guest.

 

Berget; bra toppnivå, men meget dårlig minstenivå. Er helt avhengig av dagsform, kan svinge fra banens beste til banens dårligste. Er enig i at han kan være spennende, men vil heller ha ham som en joker. Moi er Norges beste ving pdd. - det finnes det vel liten tvil om. Har vært meget god og toneangivende for Molde (spesielt i høst), både i Europa og i Norge. Bør starte. Hver kamp.

 

Henriksen: Jeg er overhodet ingen fan, jeg vet at de fleste her leser seg blindt på statistikker - husk at dette er nederlandsk serie. Keep that in mind. Rooney klarte å score hattrick mot et nederlandsk lag og han er (dessverre) en middels spiss for tiden. Henriksen har aldri vært god på landslaget, jeg håper så inderlig han klarer å stå fram og være så god som mange hevder; men på landslaget skjønner jeg ikke hvordan han kan holde f. eks Ødegaard ute.

 

Når det gjelder venstrebacken så har vi et problem. Hvertfall når han ikke tar ut gode, norske venstrebacker (Skjelvik, Rindarøy, Meling) og heller tar ut Høgli og igjen sjefsklovnen Aleesami. Han ville ikke ødelegge selvtilliten til Aleesami og tok ham ut på nytt (selv om han overhodet ikke har forsvart uttaket), Høgli er god defensivt, det er udiskutabelt, men offensivt er det helt "pute-foran-ansiktet"-pinlig.

 

Ser ingen grunn til å erstatte Hovland, vi har ingen bedre alternativer - får bare håpe at han er frisk.

 

Jeg tror den elleveren folk lister opp kan (og merk: kan) være fornuftig i en bortekamp der vi skal forsvare oss til seier, men å tro at den elleveren skal kunne produsere masse sjanser mot Ungarn som satser på uavgjort på Ullevål; aldri i verden.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Du ønsker Alesaami etter den forferdelige kampen sist?

Han spilte en veldig god kamp og hadde ett uhell som hvem som helst andre kunne hatt. Er det noen som er uforståelig at brukes så er det Henriksen. Spesielt med to blad Berisha på benken.

 

 

Are you having a laugh? Aleesami hadde overhodet ingen god kamp. Han var god de første ti minuttene. Han har fart, THAT’S IT. Også mener du Henriksen som bøtter inn mål og storspiller i Nederland ikke skal spille?!

 

Hjelper ikke å være bra på klubblaget når du er langt under pari på landslaget. Samme gjelder for Søderlund. Flink på RBK, alt annet enn flink på landslaget.

Lenke til kommentar

Tror Aleesami starter. Høgli spilte ikke siste kamp for FCK før landslagspausen og er ute av kamptrening mens Aleesami har gjort det bra i Sverige. Han gjorde en sjefsbrøler sist men gjorde en god/grei kamp isolert sett.

 

Skulle likt å ha med King først og fremst et alternativ til Berget på venstre kant.

 

Et alternativ til Henriksen kunne vel vært å flytte Johansen opp i tieren og sette Selnæs sammen med Tettey?

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...