Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Ungarn (EM-playoff) | Returoppgjør: 15.11.15


Latias

Anbefalte innlegg

Nå skal det sies at ingen vinner tilbake flere baller en Stefan. Synes at mange her er for kritiske til Johansen, mener at angrepet ikke er bra nok, noe som vises igjen i midtbanen.

Ja, han er kankje litt utav form, men mye av grunnen til at vi har spilt så bra tidligere er pga Stefan.

 

Har du tenkt på at vi har Spisser som ikke klarer å score uansett hvor store sjansene er?

Endret av SpongeFrog
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal det sies at ingen vinner tilbake flere baller en Stefan. Synes at mange her er for kritiske til Johansen, mener at angrepet ikke er bra nok, noe som vises igjen i midtbanen.

Ja, han er kankje litt utav form, men mye av grunnen til at vi har spilt så bra tidligere er pga Stefan.

 

Har du tenkt på at vi har Spisser som klarer å score uansett hvor store sjansene er?

 

Han vant en del baller, ja, men har ikke vært imponert over ham i det hele tatt gjennom disse to kampene. 

 

Og at vi ikke har spisser som scorer er nok sant, og det er ikke rart når vi starter med Søderlund på topp. Herregud for en oppskrytt spiller, blir helt oppgitt av hvor elendig han er. Som sagt tidligere, han scorer mange mål i tippeligaen grunnet lavt nivå samt et dominerende lag og ikke fordi han er så jævli god. Håper det blir en stund til vi ser han starte igjen. 1 mål på 25 kamper sier sitt.

Lenke til kommentar

Serriøst, forstår fortsatt ikke hvordan folk kan støtte Johansen etter hvordan han har prestert i store deler av kvalifiseringen. Sjekk samtlige kamptråder siden Aserbajdsjan på Ullevål. Elendig spiller. Sinnsykt hvor oppskrytt han er.

 

Skuffende at vi ikke brukte Berisha(at han ikke fikk et innhopp en gang er sjokkerende). Søderlund(Pedersen forsåvidt) er ikke løsningen. Kommer aldri til å være løsningen. Til og med en Joshua King ut av form ville skapt mer enn Søderlund. 

Lenke til kommentar

Etter kampen er det lett å mene at vi burde startet med en ren spiss på topp, men kom igjen; det er ingenting som tyder på at det hadde gått noe bedre. Noen roper sågar på Søderlund. Som nevnt over her, Søderlund har ett mål på 25 kamper. Og dersom jeg husker rett, så kom det målet da ballen mer eller mindre ble skutt i bena hans en meter fra mål. En stokk hadde faktisk scoret der også. 

 

Til sammenligning; Solskjær har 23 mål på 67 kamper, Carew har 24 på 91, Helstad 10 på 38, Iversen 21 på 79. 

 

Face it, vi kunne stilt med Thomas Myhre på topp, og det hadde gjort fint liten forskjell. Per dags dato har Norge ikke spisser som scorer på landslaget, desverre. Hadde vi hatt det hadde vi gått videre, det tror jeg. 

Lenke til kommentar

Det er uansett utrolig at vi, i den viktigste landskampen på over 10 år, setter en midtbanespiller som spiss. Vi gambler også og setter inn en 16-åring fra start, som vi bytter ut når vi trenger et mål(WTF?). Hvordan Moi startet over Helland er en gåte. Så mange taktiske bommerter. 

 

At vi ikke har en spiss som scorer er forsåvidt sant, men man setter faen ikke inn en midtbanespiller som spiss og forventer at han skal score mål med hodet med alle de cornerne og innleggene vi slår. Da er det noe galt med systemet, og ikke bare spillerne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moi er ikke konkurrent til Helland. Hadde vært gøy å se Moi, Helland OG Ødegaard med en spiss på topp. Da hadde vi snakket, muligens.

 

EDIT: Vi har, som mange her sier, ingen spisser med internasjonalt snitt - med ett hederlig unntak: Diomande. Han har fart, fysikk og bra avslutninger. Kan potensielt bli meget god.

Endret av Bandidos-Pelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det var han ikke. Ødegaard gjør mye bra, men uten spiss og fungerende folk rundt seg er det vanskelig. I fotballeksikonet er første kapittel "Spill lagkameraten din god". Det er ikke lett for en 16 åring og skal ta tak i et landslag, og når Stefan Johansen på egenhånd ødelegger på midten, så blir oppgaven umulig. Jeg tror om 5 års tid vil Ødegaard briljere uansett om han spiller med Stefan med sin side eller ikke, men der han er nå trenger han at de andre i det minste spiller på 50%.

 

Ødegaard var iallfall positiv i de 45 minuttene han fikk. På en måte er det godt Norge røk, slik at PMH kan få sparken og folk innser hvor oppskrytt Stefan og Berget er. To middelmådige spillere som _nesten_ nevnes sammen med Zlatan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter kampen er det lett å mene at vi burde startet med en ren spiss på topp, men kom igjen; det er ingenting som tyder på at det hadde gått noe bedre. Noen roper sågar på Søderlund. Som nevnt over her, Søderlund har ett mål på 25 kamper. Og dersom jeg husker rett, så kom det målet da ballen mer eller mindre ble skutt i bena hans en meter fra mål. En stokk hadde faktisk scoret der også. 

 

Til sammenligning; Solskjær har 23 mål på 67 kamper, Carew har 24 på 91, Helstad 10 på 38, Iversen 21 på 79. 

 

Face it, vi kunne stilt med Thomas Myhre på topp, og det hadde gjort fint liten forskjell. Per dags dato har Norge ikke spisser som scorer på landslaget, desverre. Hadde vi hatt det hadde vi gått videre, det tror jeg. 

 

Jeg så allerede før kampen at det å starte med Henriksen alene på topp ville være håpløst. Gutten har aldri spilt spiss før og har ikke særlig sterk fysikk heller. Ser virkelig ingen grunn til å starte med ham på topp over Pedersen (hadde også valgt Berisha over Henriksen på topp).

 

Vil tørre å påstå at hele først omgang går vekk pga. det elendige valget om å starte med Henriksen på topp. Å starte med Ødegaard var selvsagt en risk, men en mye mindre en. Bare så frustrerende at når han først velger å starte med Ødegaard, så bruker han Henriksen på topp... Så jo mye av potensialet til Ødegaard mot Sverige, hvor han slo flere veldig gode stikkere. 

 

EDIT: Tror ingen kan ha ropt på Søderlund da, mannen er en middelmådig spiss på det beste og har ingenting å gjøre på landslaget.

Endret av HawkeyeFtw
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er stort sett helt enig med Emils. - der jeg er uenig er kvalitetene til Johansen når han er i form. Jeg håper folket snart ser BAK resultatene og innser at spillere som Søderlund, Skjelbred, Berget osv. ikke har gode nok kvaliteter. Søderlund har 1 på 25 kamper, er folk helt fantastisk blinde? Han er helt blottet for ferdigheter, kan dere også se på Rosenborg-kamper og se hvor dårlig han er der? Du finner knapt RBK-supportere som er imponert av Søderlund, de aller fleste er lei seg for at Sørloth (som kan bli en MEGET spennende spiss i framtiden) gikk til Groningen. Vi trenger spillere som er gode i de posisjonene de er satt til.

 

Kritikken mot Ødegaard, Moi o.l. etter kampen mot Ungarn er jo helt latterlig. Ødegaard er på et helt annet nivå enn samtlige andre nordmenn i den rollen, men når han får Henriksen (som aldri har hatt en god landskamp) på TOPP foran seg, så sier det seg selv at han ikke har noen å fore. Moi er Norges beste og mest kreative ving. Scorer masse mål, ekstremt god 1 mot 1 og har HERJET i Europa, både i CL-kvaliken og i Europa League.

 

Vi må begynne å spille folk i posisjoner hvor de faktisk spiller og benytte oss av de som er i form. Å plassere Skjelbred som ving, Henriksen som spiss, Johansen som defensiv når han ikke har hatt en god kamp på flere måneder og andre idiotiske vurderinger som Høgmo tar, får MOTSATT effekt. Spillere må få lov til å være gode der de faktisk er gode. Vi har masse gode angrepsspillere i Norge, la oss gi muligheten til Gulbrandsen, Pedersen og Diomande (tre eksempler bare) på spillere som har avslutningsegenskaper som går utenom veldig mange andre som har fått muligheten på topp - la oss prøve De Lanley, Moi og Helland som vinger - ikke Samuelsen og Skjelbred. La oss for en gangs skyld velge det enkleste prinsippet som finnes; velg først og fremst posisjonen de spiller, ikke bestem på forhånd hvilke 11 som skal spille og dytt de inn i 11 roller. Er det så forbanna vanskelig? Hvordan klarer man f.eks ikke å la Selnæs få en kamp i kvaliken når han har kanskje vært Norges beste spiller i ett jævla år? NFF; ta kontakt, jeg kan godt ta ut en ellever som er i form til enhver tid, det er faktisk ikke så jævlig vanskelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan det går ann å legge kritikk på Ødegaard i det hele tatt. Han kom inn på i en startellever som allerede var laget for å feile bortimot, i tillegg så gjorde han bedre enn visse andre som har hatt hele em kvalikken på å varme seg opp.

 

Hans hovedkvalitet er hvordan han finner gode pasninger i små rom, problemet er at det norske angrepet er like stillestående som visse golf spillere.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

Det er da fullt mulig å kritisere det. Verken Ødegaard eller Moi hadde en god omgang. Ja, de er kjempespennende spillere begge to, og jeg tror de blir viktige spillere for Norge i fremtiden.

Men ingen av de imponerte spesielt i forgårs. Det er jo ikke bare deres feil, selvfølgelig. Meget mulig Ødegaard hadde vært bedre med andre spillere rundt seg (en fungerende høyreving og en spiss). Dette er jo Høgmos feil. Helt uavhengig av dette gjorde de absolutt ikke en god kamp. Vi vet at de kan, men dette var ikke rett kamp å vise det. Halve det ungarske laget hadde flere kilo muskelmasse enn den totale vekta av Moi og Ødegaard til sammen. 70% av Ungarn var en halv meter høyere. Altså helt feil kamp å bruke disse to. Jeg tror de aller fleste her inne er mer enn enige om at Moi og Ødegaard er blant landets mest spennende spillere. De aller fleste klarte også å se at dette var helt feil kamp for dem, og at de begge gjorde en dårlig kamp. Motstanderen var feil, og til dels også laguttaket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er stort sett helt enig med Emils. - der jeg er uenig er kvalitetene til Johansen når han er i form. Jeg håper folket snart ser BAK resultatene og innser at spillere som Søderlund, Skjelbred, Berget osv. ikke har gode nok kvaliteter. Søderlund har 1 på 25 kamper, er folk helt fantastisk blinde? Han er helt blottet for ferdigheter, kan dere også se på Rosenborg-kamper og se hvor dårlig han er der? Du finner knapt RBK-supportere som er imponert av Søderlund, de aller fleste er lei seg for at Sørloth (som kan bli en MEGET spennende spiss i framtiden) gikk til Groningen. Vi trenger spillere som er gode i de posisjonene de er satt til.

 

Kritikken mot Ødegaard, Moi o.l. etter kampen mot Ungarn er jo helt latterlig. Ødegaard er på et helt annet nivå enn samtlige andre nordmenn i den rollen, men når han får Henriksen (som aldri har hatt en god landskamp) på TOPP foran seg, så sier det seg selv at han ikke har noen å fore. Moi er Norges beste og mest kreative ving. Scorer masse mål, ekstremt god 1 mot 1 og har HERJET i Europa, både i CL-kvaliken og i Europa League.

 

Vi må begynne å spille folk i posisjoner hvor de faktisk spiller og benytte oss av de som er i form. Å plassere Skjelbred som ving, Henriksen som spiss, Johansen som defensiv når han ikke har hatt en god kamp på flere måneder og andre idiotiske vurderinger som Høgmo tar, får MOTSATT effekt. Spillere må få lov til å være gode der de faktisk er gode. Vi har masse gode angrepsspillere i Norge, la oss gi muligheten til Gulbrandsen, Pedersen og Diomande (tre eksempler bare) på spillere som har avslutningsegenskaper som går utenom veldig mange andre som har fått muligheten på topp - la oss prøve De Lanley, Moi og Helland som vinger - ikke Samuelsen og Skjelbred. La oss for en gangs skyld velge det enkleste prinsippet som finnes; velg først og fremst posisjonen de spiller, ikke bestem på forhånd hvilke 11 som skal spille og dytt de inn i 11 roller. Er det så forbanna vanskelig? Hvordan klarer man f.eks ikke å la Selnæs få en kamp i kvaliken når han har kanskje vært Norges beste spiller i ett jævla år? NFF; ta kontakt, jeg kan godt ta ut en ellever som er i form til enhver tid, det er faktisk ikke så jævlig vanskelig.

 

Helt enig i så og si alt du sier. Diomande er vel skadet (håper hvertfall det, mtp. på at han ikke spilte)? Søderlund er helt krise, fyren har som du sier ingen kvaliteter og scorer kun mål fordi han får 3 ganger fler sjanser enn alle andre spisser. 

 

At Selnæs ikke får et eneste minutt er jo krise, og Johansen spiller samtlige 180 minutter gjør vondt. Som sagt, har ikke spilt en god kamp på lenge, helt krise i kampene mot Malmo. Når han først våger å bruke Ødegaard i en så viktig kamp, så får du faen meg ha baller nok til å faktisk tørre å gjøre andre endringer også. Burde ha benket Johansen til fordel for Selnæs. Hvorfor spille "formspilleren" Søderlund (ja, veldig ironisk) og ikke la Selnæs få et eneste minutt...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...