Gå til innhold

Kamptråd - Italia vs Norge (EM-kvalik)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/sport/fotball/landslaget/aleesami-viste-storhet-etter-tabben-mot-italia/a/23542216/

 

Svea skriver at Aleesami var den eneste, foruten Nyland, med et internasjonalt tilsnitt på spillet i går.

 

Det er mulig jeg husker feil, men jeg minnes at Aleesami ikke virket helt trygg i forsvarspillet sitt i går - midtstopperne våre gjorde en mye bedre jobb bakover. Han hadde riktignok det ene løpet fremover som viste at han har offensive ferdigheter, og det kan godt hende at han er bedre defensivt enn han viste i går, men å si at HAN var den ENESTE, utenom Nyland selvfølgelig, som "viste internasjonalt snitt". Vel. Selv synes jeg at Tettey hadde en god kamp. Mål, og hjalp mye til bakover. Synes han var lagets nest beste. Og Aleesami var ikke nummer tre i min bok i alle fall.

Lenke til kommentar

Sammen med Nyland var Tettey Norges beste, helt klart.

 

Begge backene og begge kantene våre slet voldsomt, og det hjalp ikke da Skjelbred måtte ut. Jo Inge Berget var et stort medvirkende problem i går, han hadde ikke en god kamp foruten noen klareringer i boksen. Det gjorde at Aleesami fikk en enormt vanskelig jobb mot Darmian. I etterklokskapens ånd kunne vi kanskje kjørt Linnes i stedet for Berget på venstrekant. Da hadde vi fått mer fart og Aleesami ville fått mer defensiv hjelp.

Jeg synes Søderlund var svak i presset på topp, og det bedret seg da King kom innpå da han hadde litt mer løpskapasitet og aggressivitet. Det var på det tidspunktet vi kom litt mer inn i kampen, og Italia gjorde flere og flere feil. Akkurat da jeg begynte å få trua på at det kunne holde, kom tabben. Hadde Aleesami hatt mer erfaring på internasjonalt nivå ville det kanskje ikke skjedd. 

 

Høgmo la egentlig opp taktikken helt perfekt - vi fikk et tidlig (heldig) mål og skulle stå i mot resten av kampen. Det fungerte nesten, og det skal både Høgmo og laget ha honnør for. Det var tross alt Italia borte, som ikke har tapt siden Norge var topp 10 på FIFA-rankingen. Tror ikke vi kunne klart det på noen annen måte.

 

Velger å være positiv før play-off. Vi gjorde det bedre i kvaliken enn forventet, og laget har hatt stor fremgang. Vi har flere spillere med fast spilletid i greie klubber nå enn for et år siden. Noen ganger spiller vi til og med kul fotball. 

 

Jeg mener vi skal ha en veldig god sjanse hvis vi trekker spesielt Ungarn, men også Sverige som har blitt dårligere. Tror vi holder ca. samme nivå hvis man ser bort fra Zlataneringen. Bosnia er ujevne, men Ukraina kan bli vanskelig. Vi har faktisk aldri klart å score mot Ukraina, selv om vi har møtt dem fem ganger...

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Det er fint at vi får prøve oss mot noen av verdens beste lag. Det burde vi få muligheten til oftere.

 

Men i går var det tydelig at nivået vårt er mange hakk for lavt!

 

Det var klasseforskjell og et under at vi ikke ble knust med 4-5 mål. Det viser kanskje at italia ikke er så fryktelig effektive

selv om de er mye bedre enn oss.

 

Den eneste som imponerte meg var keeperen vår!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...